یمن از بزرگترین عملیات تهاجمی علیه ناوهای آمریکایی خبر داد

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از عملیات گسترده موشکی و پهپادی علیه 3 ناو آمریکایی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۲۳۸
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ 27 September 2024
|
1621 بازدید

به گزارش تابناک، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات بامداد جمعه با اشاره به اجرای ۲ عملیات گفت: اولی با موشک مافوق صوت فلسطین ۲ در تل‌آویو و دومی با پهپاد یافا در عسقلان انجام شد.

سریع تاکید کرد: این ۲ عملیات در تل‌آویو و عسقلان با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن برای پیروزی خون برادرانمان در فلسطین و لبنان، عملیات نظامی بیشتری را علیه دشمن اسرائیلی انجام خواهند داد.

پیشتر چندین پلتفرم رسانه‌ای صحنه‌های رعب و وحشت را در داخل تل‌آویو و از شهرک نشینان دراز کشیده در خیابان‌ها پس از شنیدن صدای آژیر خطر منتشر کردند، در حالی که برخی از لنزها صداهای انفجار را مستند کردند، در حالی که رسانه‌های دیگر گفتند هواپیماهایی که قرار بود در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون فرود بیایند، تغییر جهت دادند و در آنجا فرودن نیامدند.

طی ماه‌های گذشته، نیروهای مسلح یمن موفق شدند ۲ بار تل‌آویو (یافای اشغالی) را هدف قرار دهند که اولی با پهپاد، منجر به کشته شدن یک زن صهیونیست و مجروح شدن هفت تن دیگر بر اساس اعترافات ارتش اشغالگر شد، در حالی که بار دیگر با یک موشک مافوق صوت قبل از تشدید تنش اخیر در لبنان هدف قرار گرفت.

پدافند هوایی دشمن در ۲ عملیات گذشته نتوانست پهپاد یا موشک مافوق صوت را که در عرض ۱۱ و نیم دقیقه به تل‌آویو رسید، ساقط کند.

سخنگوی ارتش یمن: ۳ ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در راهپیمایی حمایت از غزه و لبنان که به طور هم‌زمان در چند شهر یمن برگزار شد، اعلام کرد طی یک عملیات نظامی گسترده در دریای سرخ، ۳ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع امروز جمعه اعلام کرد، در جریان عملیات نظامی کیفی، ۳ ناوشکن جنگی آمریکایی در دریای سرخ در حالی که برای حمایت از دشمن صهیونیستی در حرکت بودند، هدف قرار گرفتند.

یحیی سریع عنوان داشت: این عملیات دریایی بزرگترین عملیات در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از نبرد طوفان الاقصی و در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به یمن است که همزمان با عملیات حمله به یافا و عسقلان در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

در بیانیه ارتش یمن آمده است: «عملیات نظامی ویژه ای علیه ۳ ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ انجام دادیم؛ این عملیات با ۲۳ موشک بالستیک، کروز و پهپاد، توسط نیروی دریایی، موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد».

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات