کیفیت ۸۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار ایرانی سنجیده می‌شود

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: برای سومین بار، طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا با هدف بررسی سنجش سالیانۀ نرخ رشد کیفیت ۸۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار در ۳۱ استان کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۲۶
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 02 October 2024
|
443 بازدید

کیفیت ۸۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار ایرانی سنجیده می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از مهر،محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار کرد: طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا که از سوم مهر سال‌جاری توسط کارشناسان استاندارد در مراکز عرضه کالا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال اجرا است، در ۳۱ استان با ۲۲۶۶۵ پرسشنامه و در استان تهران با ۴۶۰۰ پرسشنامه برنامه‌ریزی شده است. این طرح در بستر سامانه‌ای هوشمند مبتنی بر هوش تجاری (BI) پیاده‌سازی می‌شود تا تجزیه و تحلیل، داده‌کاوی، تجسم داده‌ها، ابزارها و زیرساخت‌های داده و ترکیب به نحو مطلوبی به دست آید.

وی یادآور شد: بر اساس بند (۱۸) ماده (۷) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظّف است نسبت به «اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر» اقدام و «گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها را به مراجع ذی‌ربط و جامعه» ارائه کند.

بنا بر اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، طاهری ایجاد زمینه رقابت در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفیت را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: وجود شاخص کیفیت در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور برای برنامه‌ریزی و راهبردهای کلان کشور؛ خودآگاهی و ارتقای درک عمومی از کیفیت، ترغیب و استمرار بر تولید کالا و ارائه خدمات باکیفیت، کمک به تعیین سیاست‌های بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت و راهنمایی برای انتخاب کالا با شاخص‌های مدنظر مصرف‌کنندگان از دیگر اهداف طرح سنجش نرخ کیفیت کالا است.

یادآور می‌شود؛ در سال ۱۴۰۱، «طرح برآورد و سنجش نرخ کیفیت کالاها» به سنجش کیفیت ۴۰ قلم گروه کالای اساسی سبد خانوار و در سال ۱۴۰۲، به ۵۶ قلم کالا اختصاص داشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟