کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با تابناک/

عملیات وعده صادق مانع وحشی گری جدید اسرائیل خواهد شد/عملیات دیشب پیوست رسانه ای بهتری داشت

حمید غلامزاده کارشناس امور بین الملل با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق 2 مانع وحشی گری رژیم صهیونیستی می شود،گفت: مولفه های جدیدی در این عملیات وجود داشت از جمله پیوست رسانه ای بهتر از دفعه قبل.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۴۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ 02 October 2024
|
951 بازدید
|
۳

حمید علامزاده، کارشناس امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار تابناک در پاسخ به سئوالی درباره چرایی انجام عملیات وعده صادق 2 گفت: این عملیات  اقدام مناسبی بود از باب اینکه تنش را کاهش می دهد و جلوی پیشروی رزیم از بابت اافزایش تنش و وحشیگری را می گیرد.

وی افزود: بعد از ماجرای انفجار پیچرهای حزب الله لبنان که شوک بزرگی  را به جبهه مقاومت وارد کرده بود، اسرائیل  سعی کرد با کمپین جنگ روانی و از سوی دیگر با جنگ نظامی خودش را برتر نشان بدهذ، چون روی دور ضزبه زدن و تک زدن مکرر به جبهه مقاومت بود.

عملیات وعده صادق مانع وحشی گری جدید اسرائیل خواهد شد/عملیات دیشب پیوست رسانه ای بهتری داشت

غلامزاده گفت: با اتفاقی که افتاد عملا این دور ضربه زدن ها به پایان رسید و و فضای صحنه کاملا عوض شد ؛ الان رژیمی که فکر میکرد با این شرایطی که به وجود اورده و دبیرکل حزب الله را شهید کرده ، فرمانده ها را زده و ماجرای پیجرها را بوجود اورده حالا میتواند حمله ی زمینی هم انجام دهد، رژیم تصور میکرد که شاکله ی حزب الله از هم پاشیده اما نه تنها نتوانست بلکه طی اتفاقات شب گذشته  فهمید که با او برخورد میشود و دو بار هم در جنوب لبنان  تلاش کرد و مجبور به عقب نشینی شد.


وی در پاسخ به این سوال که چه مولفه های جدیدی در این عملیات نسبت به عملیات قبلی وجود دارد گفت : اولین نکته اینکه از قبل اعلام نشده بود یا حداقل به صورت کامل اعلام نشده بود .و عملیات با رویکرد غافلگیری انجام شد.


غلامزاده گفت: نکته خیلی خوب دیگر در  این عملیات این بود که ساعت حمله را زمانی لحاظ کرده بودند که زندگی در جریان بود ، هوا تاریک و نور موشک ها در اسمان کاملا پیدا بود و فضا فضای علنی کار کردن حمله بود که مردم ببیند جریان زندگی روی روال خودش بود  و همزمان تلویزیون بصورت پخش زنده پخش می کرد و همه چیز برای دیدن این اتفاق بود .


این کارشاس اموربین الملل اظهار داشت: که هم مردم ما و هم مردم دنیا ببینند و از ان طرف هم ثمره ی کار به صورت پخش زنده دیده بشود و این جنگ روانی قدرت پاتکی به طرف مقابل بود؛ نوع موشک هایی هم که استفاده شد این که بدون استفاده از مقدماتی نظیر پهباد  که سامانه ی دفاعی را خالی کنیم تا بتوانیم موشک ها را به ثمر برسانیم , این بار اینطور نبود و ترتیب دیکری داده شد از جمله اینکه سامانه ی راداری را زدند و تعداد موشک ها را افزایش دادند و هدف گذاری مشخص بود.


وی تصریح کرد: برای اینکه به راهبردی رژیم  ضربه بزنند پایگاه هوایی و مقر را اعلام کردند که این ها هدف ها هم بوده و موفق هم توانستیم بزنیم، این هدف گذاری, دستاورد سازی و پیوست رسانه ای نقاط قوت این عملیات نسبت به عملیات قبلی وعملیات عین الاسد بود.


این صاحب نظر امور رسانه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از پاسخ احتمالی اسرائیل چیست، اظهار داشت: قاعدتا غربی ها تلاش می کنند که جلوی رژیم را بگیرند ولی اگر رژیم اسرائیل بخواهد همکاری کند محدود به عملیات خرابکاری یا واکنش های نظیر این خواهد بود به سمت جنگ که نمیتواند برود چرا که نه توان ان و نه تمایل آن را دارد که با ایران وارد چنگ شود  اما این احتمال هست که با خرابکاری و نفوذ بخواهد ضربه ای وارد کند .کما اینکه بعد از عملیات قبلی اصفهان را امتحان کرد و شکست خورد ممکن است در همان سطح و سطوح ممکن است زیرساخت ها یا دارایی هایی را از بین ببرد یا اسیب بزند.


وی افزود:امیدواریم با هوشیاری سامانه  پدافندی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ما جلوی آن گرفته شود که اگر هم باشد با یکی دو پاسخ ماچرا به پایان می رسد و جلوی ان را خواهند گرفت،چرا که اگر به سمت جنگ برود حتما جنگ نابودی اسرائیل خواهد بود و مسئله ی حیات و ممات اسرائیل خواهد بود غربی ها و بخصوص امریکایی ها  می دانند که امکان پیشگیری از این اتفاق نیست و از ان جلوگیری می کنند .

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
عمرا، تحلیل غلطه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
وقتی مردم گرفتار جنگ‌ شدن این حرفها یادت بمونه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
خواهیم دید خوب بهونه ای دست بی بی دادین،حمله مستقیم
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟