تابناک گزارش می دهد

حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به بیروت/تلاش برای ترور «هاشم صفی الدین»/ سیستم جامع امنیتی «شاباک» هک شد

رسانه‌ها از حملات شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر می‌دهند که گفته می شود هدف حمله، ترور هاشم صفی الدین بوده است.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۶۹
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵ 04 October 2024
|
3576 بازدید

 

بین الملل تابناک: حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت همچنان ادامه دارد. 

رسانه‌ها حملات بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به این منطقه را «بی‌سابقه» توصیف کرده و خبر داده‌اند تنها در یک حمله، صدای هشت انفجار مهیب به گوش رسیده است. 

خبرنگار الجزیره گزارش داده شدت حملات به‌حدی است که چند ساختمان کاملا ویران شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد رژیم صهیونیستی ۱۱ حمله متوالی در ضاحیه بیروت انجام داده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته شدت انفجارها به اندازه‌ای بوده که باعث روشن‌شدن دزدگیرهای خودروها و لرزیدن ساختمان‌های زیادی در بیروت و مناطق اطراف شده است.

منابع محلی می‌گویند: بیم آن می‌رود اسرائیل اقدام به انجام یک ترور دیگر کرده باشد.

تاکنون مقامات لبنانی درباره این حمله جزئیاتی منتشر نکرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشته حملات امشب شدیدتر از حملاتی بود که به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد. 

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد هدف حمله امروز به بیروت هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است.

پایگاه آکسیوس نیز به نقل از یک مقام صهیونیستی، تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور «سید هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را تأیید کرده است.

آکسیوس همچنین به نقل از منابع اسرائیلی گفته است: هاشم صفی‌الدین در هنگام حمله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین بوده است.

هنوز هیچ گزارشی درباره موفقیت‌آمیز یا شکست‌آمیز بودن این عملیات تروریستی منتشر نشده است

این در حالی است که وزارت بهداشت لبنان خبر داده در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در شبانه‌روز گذشته ۳۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۱۵۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

لازم به ذکر است، سید هاشم صفی‌الدین، نسبت فامیلی با شهید سید حسن نصرالله دارد و در این سال‌ها ریاست شورای اجرایی حزب‌الله را در دست داشته و محتمل‌ترین گزینه برای دبیرکلی حزب‌الله به شمار می‌رود.

صفی‌الدین، پدر همسر زینب سلیمانی است و برادر کوچکش، عبدالله صفی‌الدین، مسئول دفتر رسمی حزب‌الله در ایران است.

آمریکا: مشخص نیست حمله زمینی به لبنان چقدر طول بکشد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن و تل‌آویو درباره اینکه بعد از ورود اسرائیل به لبنان باید چه اتفاقی بیفتد رایزنی‌هایی داشته‌اند اما هنوز مشخص نیست که این حمله زمینی چقدر به طول خواهد انجامید.

متئو میلر در نشست خبری روزانه گفت: «درباره اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد پیش‌قضاوت نمی‌کنم. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد و می‌توانم با جرأت بگویم که اسرائیلی‌ها هم در حال حاضر نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی بیفتد.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه اضافه کرد: «ما وضعیت را به موازات تحولاتی که پیش می‌آیند تحت نظارت خواهیم داشت و به صورت مستمر آن را ارزیابی خواهیم کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه آیا اسرائیلی‌ها برنامه‌ای برای پایان دادن به درگیری‌ها دارند یا خیر خودداری کرد.

سی‌ان‌ان نوشته علی‌رغم پاسخ‌های مبهم میلر مقام‌های آمریکایی به صراحت از عملیات‌های نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله حمایت می‌کنند.

میلر هم در نشست خبری پنجشنبه گفت: «ما می‌خواهیم شاهد یک راهکار دیپلماتیک باشیم اما خواستار آن هستیم که توانمندی‌های حزب‌الله تضعیف شوند.»

سیستم جامع امنیتی «شاباک» هک شد

گروه هکری موسوم به «حنظله (Handala) از نفوذ به سیستم جامع امنیتی سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک (شین‌بت) خبر داد.

گروه هکری «حنظله» در پیامی در کانال تلگرامی خود گفته که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اقدام به طراحی یک سیستم جامع امنیتی کرده که با نصب بر روی سیستم‌های عامل iOS و اندروید امکان نظارت گسترده بر افسرانش را فراهم می‌کند.

گروه «حنظله» می‌گوید از طریق یک «اقدام پیچیده هک و زنجیره تأمین» موفق به نفوذ به سرور اصلی این سیستم شده و توانسته تروجان خودش را روی گوشی‌های همراه تمامی افسران شین‌بت نصب کند. در پیام این گروه آمده است: «شین‌بت اقدام به طراحی یک سیستم جامع و انحصاری برای خودش کرده که از طریق نصب برنامه آن بر روی گوشی‌های اندروید و iOS مأموران، وظیفه امنیت کامل دستگاه‌ها را به عهده گرفته و به شین‌بت امکان نظارت جامع و گسترده می‌دهد.»
 
حنظلله در توضیح بیشتر گفته شاباک از این سیستم برای حفظ امنیت دیجیتال مأمورانش استفاده می‌کند و به شدت استفاده از گوشی‌های همراه بدون نصب این سامانه را ممنوع کرده است.
 
این گروه هکری در ادامه گفته برای اثبات مدعای خود اطلاعات مربوط به دستگاه‌های گوشی همراه مأموران شین‌بت، از جمله نوع موبایل آنها، شماره تلفن همراه، ایمیل، برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی، سوابق جستجو در فضای وب و برخی اطلاعات دیگر را منتشر کرده است.
 
«حنظله» به همراه این پیام ۹ تصویر که احتمالاً حاوی اطلاعات مربوط به مأموران شین‌بت است را منتشر کرده است.
 
حمله گسترده موشکی حزب الله به حیفا
 
منابع صهیونیست از حمله گسترده موشکی حزب الله به حیفا، دومین بندر بزرگ سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

درپی این حمله گسترده اکنون آژیرهای خطر در حیفا و مناطق اطراف آن روشن شده و شهروندان صهیونیست به پناهگاه رفته‌اند.

منابع محلی می‌گویند: رزمندگان حزب الله مجتمع‌های صنعتی – نظامی در حیفا را هدف قرار داده‌اند. شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در این شهر خبر می‌دهند.

در جریان حملات حزب‌الله، آژیرهای خطر در شهرک‌ها و مناطق، عکا، کریات آتا، کریات بیالیک، کریات یام، کریات موتسکین، کریات حایم، شموال، کفار بیالیک، بار لیف، احیهود، یسعور، کفار مسریک، عین همفراتس،، شاعر نعما، طمره، شفاعمر، اعبلین و متسبی آویو به صدا درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از روشن شدن سامانه گنبد آهنین و تلاش برای رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی لبنان خبر می‌دهند.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟