گزارش سفر وزیر خارجه ایران به لبنان؛

جزئیات دیدار عراقچی و نخست وزیر لبنان؛ تاکید بر حمایت از لبنان مقابل رژیم صهیونیستی/ محموله‌ ۱۰ تنی مواد غذایی و دارویی تحویل مردم لبنان شد

وزیر امور خارجه ایران امروز در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات لبنانی و به همراه محموله‌ ۱۰ تنی مواد غذایی و دارویی برای مردم لبنان وارد بیروت شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۰۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 04 October 2024
|
2626 بازدید

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی پیش از ظهر امروز (جمعه) ۱۳ مهرماه وارد فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت شد و مورد استقبال مقام‌های ذی‌ربط لبنانی قرار گرفت.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امو‌ر خارجه که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند، هم با اشاره به ورود وزیر امور خارجه و هیأت همراه به فرودگاه بین‌المللی بیروت، عنوان کرد: هیأت ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام‌های عالی‌رتبه ⁧‫لبنان‬⁩ دیدار خواهند کرد. 

وی همچنین اعلام کرد که محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود:ایران در همبستگی با مردم شجاع لبنان ثابت قدم است. همه منطقه باید وضعیت خطیری که لبنان با آن مواجه است و تبعات آن برای آینده ملت‌هایمان را دریابند.
 
حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران

سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه ایران بلافاصله بعد از ورود به بیروت، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با کاردار و همکاران نمایندگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین تحولات لبنان قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل مجاهد حزب‌الله لبنان و سردار شهید نیلفروشان و سایر شهدای عزت و مقاومت، از مجاهدت‌های دیپلمات‌های ایران در بیروت در این شرایط حساس قدردانی نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بر اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت از لبنان و منطقه در برابر شرارت‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

دیدار عراقچی و نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان

سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه ایران با سفر به لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد. 

عراقچی با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی کرد.

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره دیدار عراقچی با میقاتی نوشت: دکتر ‎عراقچی در دیدار با نخست‌وزیر میقاتی بر ضرورت تشدید تلاش‌های جمعی دیپلماتیک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تفهیم این امر که توقف تجاوز اسرائیل علیه لبنان و نسل کشی مستمر فلسطینیان یک مسئولیت مشترک قانونی و اخلاقی همه دولت‌ها است، تأکید کرد که «امت اسلامی و جهان عرب مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه دارند».

دیدار عراقچی و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان/ تاکید بر حمایت از لبنان مقابل رژیم صهیونیستی

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از حمله هوایی رژیم اسرائیل جمعه ششم مهرماه به ضاحیه جنوبی بیروت که به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی تلفنی گفت‌وگو و این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟