حمله مسلحانه هوداران عمران خان به پلیس پاکستان

هواداران مسلح نخست وزیر سابق پاکستان در تلاش برای برگزاری تجمع در پایتخت با نیرو‌های پلیس درگیر شده و بیش از ۸۰ نفر از آنان را زخمی کردند. 
کد خبر: ۱۲۶۳۸۹۳
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸ 05 October 2024
|
598 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز، محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد در جریان درگیری پلیس این کشور با هواداران «عمران خان» نخست وزیر سابق، بیش از ۸۰ نفر از نیرو‌های پلیس مجروح شدند.

این تظاهرات توسط رئیس ایالت «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان هدایت می‌شود. در این ایالت حزب عمران خان همچنان در قدرت باقی مانده و با هدف ایجاد یک تجمع در پایتخت، تلاش می‌کند بر دولت اعمال فشار کند تا در نهایت عمران خان آزاد شود. 

گفته شده تظاهرکنندگان مسلح بودند و از اسلحه و گاز اشک‌آور علیه نیرو‌های پلیس استفاده کردند. با این حال حزب «تحریک انصاف» پاکستان استفاده از خشونت را رد کرده و می‌گوید قصد دارد یک گردهمایی مسالمت‌آمیز برگزار کند. 

در حال حاضر، مقامات اطراف اسلام‌آباد نیرو مستقر کرده و خدمات تلفن همراه را برای جلوگیری از تجمع ممنوع کرده‌اند. 

اسلام‌آباد در آستانه برگزاری برخی رویداد‌های دیپلماتیک در سطح بالا است که از جمله آنها می‌توان به سفر «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند و برگزاری کنفرانس سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد. وزیر کشور پاکستان پیش‌تر از حزب تحریک انصاف خواسته بود هرگونه تجمع را تا پایان حضور مقامات خارجی در اسلام‌آباد عقب بیندازند. این مقام پاکستانی همچنین می‌گوید معترضان قصد دارند کنفرانس سازمان همکاری شانگهای در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) را بر هم بزنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟