تابناک گزارش می دهد/

اینستاگرام ۱۴ ساله شد/ رفع فیلترینگ اینستاگرام در حد وعده خواهد ماند؟

اینستاگرام این روز‌ها تولد ۱۴ سالگی خود را با یک میلیارد و هشتاد و دو میلیون نفر کاربر خود جشن می‌گیرد و این در حالی است که ایرانی‌ها همچنان بدنبال فیلرتشکن پرسرعت برای دسترسی به این پلتفرم هستند!
کد خبر: ۱۲۶۴۲۰۰
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ 07 October 2024
|
610 بازدید
|
۴

اینستاگرام ۱۴ ساله شد/ رفع فیلترینگ اینستاگرام در حد وعده خواهد ماند؟

 

به گزارش تابناک، شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام ۱۴ سال پیش در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. «کوین سیستروم» تحصیل کرده دانشگاه استنفورد با مدرک کارشناسی علوم مدیریت و مهندسی و «مایک کرایگر» مهندس نرم افزار اهل برزیل اینستاگرام را توسعه دادند و ابتدا آن را برای سیستم‌عامل iOS منتشر کردند.


 این برنامه در ماه‌های اول راه‌اندازی توانست میلیون‌ها کاربر جذب کند؛ اینستاگرام بعد‌ها در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار توسط شرکت متا، مالک فیس بوک خریداری شد.


طبق آمار اینستاگرام در ایران به ۲۴ میلیون کاربر فعال رسیده است و رتبه هفتم در بین کشور‌های استفاده کننده از این اپلیکیشن به ایران اختصاص دارد، با توجه به جمعیت ۸۹ میلیون نفری ایران، حدودا ۲۹ درصد از مردم از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده میکنند و این موضوع محبوبیت اینستاگرام را در ایران نشان میدهد و این آمار یعنی نه تنها میزان استفاده از این برنامه کم نشده است بلکه روند افزایشی داشته است.


البته شاید ذهنیت و خاطرات ما ایرانی‌ها از این شبکه اجتماعی با دیگر اهالی دنیا متفاوت باشد. خاطراتی که فیلترینگ و سرعت کم اینترنت دست به دست هم داده اند تا آنها را ساختند. خاطراتی مثل قطع شدن فیلترشکن، تعطیلی آنلاین شاپ‌ها و بیکاری افراد، قطع شدن ویدئو آن هم درست وسط تماشا و...
ماجرای فیلترینگ اینستاگرام از سال ۱۳۹۶ شروع شد که به صورت مقطعی بود، اما پس از گذشت چند سال در پی حوادث پاییز ۱۴۰۱ به صورت رسمی در ایران فیلتر شد.

 

اینستاگرام 14 ساله شد/ رفع فیلترینگ در حد وعده خواهد ماند؟

هرچند رهاسازی کامل و عدم نظارت مطلق بر فضای مجازی در هیچ فرهنگ و آئین و کشوری مطلوب نیست،  اما در شرایطی که هیچ جایگزین مناسب داخلی برای این برنامه وجود ندارد به نظر می رسد اعمال فیلترینگ نتیجه ای عکس خواهد داشت که البته عملا نتیجه عکس داده است.


کمترین نتیجه آن دسترسی مردم به فیلترشکن ها و دنیای بی حد و مرز اینترنت است که نه تنها محدود نشده اند بلکه به یک بُعد دیگر اینترنت هم دسترسی پیدا کرده اند. در این میان نمی توان از کاهش امنیت سایبری کاربران مجازی توسط هکرهایی که به وسیله فیلترشکن ها به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا می کنند هم به راحتی گذشت. 

اینستاگرام 14 ساله شد/ رفع فیلترینگ در حد وعده خواهد ماند؟


این موضوع اینقدر مهم است که حتی رفع فیلترینگ تبدیل به وعده انتخاباتی آقای پزشکیان شد، وعده ای که هنوز مردم منتظر هستند ببینند به نتیجه ای می رسد یا این وعده هم مانند دیگر وعده های شب انخاباتی به فراموشی سپرده خواهد شد؟!

اینستاگرام ۱۴ ساله شد/ رفع فیلترینگ اینستاگرام در حد وعده خواهد ماند؟

 
به هر حال درحال‌حاضر اینستاگرام تولد چهارده سالگی خود را جشن می گیرد و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است. امیدواریم مردمانی که بدون هیچ محدودیتی به این فضا دسترسی دارند بتوانند نهایت استفاده مفید را از آن ببرند ایرانی ها هم به این جمعیت یک میلیارد و هشتاد و دو میلیون نفری اینستاگرام بیوندند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
من واقعا نمیدونم این چه نگاهی به مشکلات کشور هست، تمام گیر مملکت و ملت ما شده ،فیلترینگ اینستاگرام خیلی بده این.
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
ما هم امیدواریم چنین شود . اگر فیلترینگ برداشته شود دیگر بررسی فیلترشکن ها موضوعیت نخواهد داشت و هم زمان ۲ چالش پیش روی دولت چهاردهم حل میشود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
اینطور به نظر نمیرسد که در حد وعده باقی بمونه به احتمال بسیار زیاد وعده تکذیب میشه و در حد وعده هم باقی نمیمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
اینستاگرام یک برنامه مخرب با اثرات روانی منفی برای تمامی جوامع بشری هست این رو علم و آزمایش های خود غربی ها هم ثابت کرده و بهش اذعان کردن ، جدیدا صفحه های غیر اخلاقیش لایک ویو زیاد میگیرن و میرن بالا تا کشورهای جهان رو آلوده کنه .
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟