سرخط روزنامه‌های بین‌المللی درباره رژیم صهیونیستی

با گذشت یک سال از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روزنامه‌های جهان به تحلیل پیامدهای گسترده این جنگ بر جامعه صهیونیستی و روابط بین‌المللی آن پرداختند.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۲۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 08 October 2024
|
588 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از مهر،، روزنامه‌های جهان به سالگرد یک ساله جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است پرداخته و اشاره کردند که این جنگ پیامدهای داخلی و خارجی بسیاری خواهد داشت و در نهایت، تل‌آویو مسئول بحران انسانی در این منطقه خواهد بود.

تأثیرات منفی استراتژی تهاجمی نتانیاهو

روزنامه «وال استریت ژورنال» اظهار کرد که «استراتژی تهاجمی» رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر سال گذشته اتخاذ شده است، تأثیرات عمیقی بر تمامی بخش‌های این رژیم و همچنین بر روابط با ایالات متحده خواهد گذاشت.

این روزنامه افزود که این استراتژی «ممکن است به قیمت اهداف دیپلماتیک اسرائیل تمام شود». این روزنامه در ادامه به نقل از تامیر هایمان، رئیس سابق سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که دوری از جستجوی راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک «به معنای زنجیره‌ای بی‌پایان از جنگ‌های متوالی است.»

شکاف‌های داخلی در اسرائیل عمیق‌تر شده است

روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که نشانه‌هایی از گسترش جنگی فراگیرتر در خاورمیانه پس از یک سال از عملیات «طوفان الاقصی» پدیدار شده است.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که این جنگ «شکاف‌های داخلی در اسرائیل را عمیق‌تر کرده و اتهامات بیشتری علیه تل‌آویو در مورد ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی برانگیخته است.»

این روزنامه همچنین به کاهش قدرت نفوذ آمریکا بر رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشت که یک سال جنگ «نشانگر فاصله زیاد از هدفی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای پایان دادن به جنگ تعیین کرده بود.»

فرار نتانیاهو از پیامدهای شکست هفتم اکتبر

روزنامه فرانسوی «لوموند» گزارش داد که مقامات صهیونیستی، به ویژه نتانیاهو، «در مورد بررسی شکست‌های هفتم اکتبر عجله‌ای ندارند، هرچند که یک سال از این حمله گذشته است.»

این روزنامه از قول یک استاد حقوق در دانشگاه عبری نوشت که دولت فعلی این مسئله را تا حد ممکن به تعویق خواهد انداخت و اشاره کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند دو سوم صهیونیست‌ها از انجام این تحقیقات حمایت می‌کنند.

مأموریت رسانه‌ای آمریکا در روتوش چهره اسرائیل

در روزنامه «گاردین»، پیتر بینارت نوشت که بسیاری از رسانه‌های آمریکایی به وضوح به سمت روایت اسرائیلی در مورد جنگ غزه متمایل شده‌اند و این جانبداری مانع از درک واقعیت این درگیری توسط بسیاری از آمریکایی‌ها شده است.

نویسنده به تحلیلی اشاره کرد که نشان می‌دهد در چهار برنامه تلویزیونی اصلی بین هشتم اکتبر و چهاردهم ژانویه، ۱۴۰ مهمان مصاحبه شده‌اند که تنها یک نفر از آن‌ها فلسطینی بوده است.

وی افزود که این مصاحبه‌ها حق فلسطینیان برای آزادی را نادیده گرفته و همچنین تناقضات استراتژی نظامی تل آویو را نیز نادیده گرفته‌اند.


در پایان، روزنامه «هاآرتص» هشدار داد که این رژیم به دلیل کاهش شدید مواد غذایی که به دست غیرنظامیان می‌رسد، به زودی با پیامدهای بحران انسانی رو به افزایش در غزه مواجه خواهد شد.

این روزنامه نوشت که رژیم صهیونیستی مجبور است بپذیرد که به یک راه‌حل بلندمدت نیاز دارد تا از تحمیل بار اقتصادی غزه جلوگیری کند. این روزنامه همچنین یادآور شد که بحران انسانی در ماه‌های نخست جنگ به اساسی برای طرح پرونده‌هایی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی تبدیل شده که در نهایت این رژیم را مجبور به امتیازدهی کرده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟