توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از اولویت‌های وزارت نفت است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید ۶۰ میلیون مترمکعب از اولویت‌های وزارت نفت است.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۷۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵ 08 October 2024
|
368 بازدید

به گزارش تابناک بوشهر؛ حمید بورد در حاشیه بازدید از سکوهای پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: توسعه طرح‌های میادین مشترک از اولویت‌های شرکت ملی نفت است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: پارس جنوبی از مناطق حساس و استراتژیک صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و ۷۵ درصد گاز و بیش از نیمی از تولیدات پتروشیمی کشور در این منطقه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر لزوم اجرای طرح فشارافزایی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت در راستای تأمین امنیت انرژی است و قرارداد این طرح بزرگ، ۲۰ میلیارد دلار است که طی چند سال اجرایی می‌شود.

بورد تصریح کرد: اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران است که امسال با تمام توان محقق می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: توسعه این فاز با هدف تولید روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز و ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و سایر تولیدات جانبی در حال اجراست.

معاون وزیر نفت گفت: برای تامین گاز فصل زمستان بویژه در نقاط سردسیر از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟