با نقض رای شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت انجام می‌شود؛

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

طبق اطلاعات به دست آمده، با رای دیوان عدالت اداری و نقض رای شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت و با توجه به موضوع تعارض منافع و جلوگیری از انحصار، عضویت شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو مجدد بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۰۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 09 October 2024
|
19695 بازدید
|

به گزارش خبرنگار اقتصادی «تابناک»، شورای رقابت و مرکز ملی رقابت چندی پیش به دلایلی نظیر تعارض منافع (حضور هم زمان شرکت تامین کننده قطعات در هیات مدیره خودرو ساز و آثار و تبعات احتمالی سوء استفاده از این موقعیت)  رای به سلب حضور شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو داد.

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

پس از صدور حکم یاد شده شرکت کروز با اعتراض متقابل در قبال رأی صادره، در شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت، توانست رای را به نفع خود تغییر بدهد.

این در حالی است که این پرونده سرانجام به شماره دادنامه ۱۳۰۳۳۱۳۹۰۰۰۱۶۵۷۱۴۸. و شماره پرونده ۱۴۰۲۳۱۹۲۰۰۰۰۹۵۴۲۱۳ و شماره بایگانی۰۳۰۱۴۸۲ در شعبه ۳۸ تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررسی و مقرر شد مرکز ملی رقابت، نظر نهایی را در این خصوص اعلام کند. 

از آنجایی که رای شعبه بدوی مرکز ملی رقابت بر سلب عضویت هیات مدیره ایران خودرو (و فروش سهم خود به غیر به طوری که نتواند در هیات مدیره حضور داشته باشد)  بوده است، به نظر می‌رسد با بررسی مجدد عضویت کروز در هیات مدیره ایران خودرو سلب شود.

به گزارش تابناک، شرکت کروز از سال ۹۱ یک عضو در هیات مدیره ایران خودرو داشته و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱  با تصاحب یک عضویت دیگر، دارای دو عضو در هیات مدیره ایران خودرو است؛ حتی تلاش دارد در اقدامی بی سابقه نسبت به بر عهده گرفتن مدیریت ایرانخودرو نیز اقدام کند که به نظر بسیاری از کارشناسان پرونده مفتوح این شرکت و همچنین موضوع تعارض منافع مانع از چنین اقدامی خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو حضور هم زمان شرکت تولید و تامین کننده قطعه در هیات مدیره شرکت خودرو ساز را باعث ایجاد  انحصار، رانت و فساد می‌دانند.

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
این نفوذ کروز در ایران خودرو از این به بعد میشه زیر میزی نه رو میزی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
مگه میشه طرف هم قطعه ساز باش هم خودروساز؟ اینجوری که انحصار میشه هزار برابر الان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
به نظرم ایران خودور و سایپا باید در نهایت خصوصی بشن اما باید یک کنسرسیوم تشکیل بدن از شرکت های توانمند و هر کدوم رو به یکی از این کنسرسیوم ها تحویل بدن نه به بخش خصوصی ذینفع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
از وقتی وارد هیئت مدیره شده خودروساز وارد زیان شده ولی
سود قطعه ساز( کروز ) چندبرابر شده زیان برای سهامدار و سود برای زیر مجموعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
حمید کشاورز کجاست؟؟؟؟
قطعه ساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
کروز میخواد ایرانخودرو رو مال خودش کنه تا هم بازار خودرو رو در انحصار خودش داشته باشه، هم بقیه قطه سازها رو مرخص کنه و بازار قطعه رو هم به انحصار خودش در بیاره... باز صد رحمت به ایرانخودرو
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
کاش کلا ایران خودرو هم از عضویت در انحصار فلج کننده صنعت خودرو سلب عضویت میشد تا مردم مجبور نباشن تعرفه های 100 و 200 درصدی برای واردات ماشین بپردازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
فساد در ایران خودرو و سایپا و مخصوصا نمایندگان آنان در چین به این چیزها مربوط نیست و ریشه بسیار عمیقی دارد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
شماره دادنامه غلطه اصلاحش کنید
مازیار وکیلی
|
Turkiye
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
5 تا پرسنل برای یک پیستون جا زدن و تست نشتی و برچسب زدن .تازه این قطعه ساز خوبمونه.
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم درگاه پرداخت پارس با اولویت تابستان را با تبدیل فعال کند ما تازه پولمون جور شد تشکر خداکمکتان کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
کلا تولید خودرو در ایران صرفه نداره. تکنولوژی تحریم، صادرات تحریم، آلیاژ تحریم.... نتیجه همین پرایدی است که می بینید.
البته بی فرهنگ رانندگی رو هم بهش اضافه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
البته خیلی صحیح است رانندگان ما فکر میکنند بایستی این وسیله مثل تانک محکم و مثل موشک تند و تیز باشه و هر جا احساس کنند کسی ناظر نیست هر جور خلافی میکنند
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
دوستان عزیز هیچ می دونستین که کروز خیلی از قطعات مهم رو برای ایران خودرو تامین نمی کنه.. پس مشکل جای دیگه هست... گردن کروز نندارین...شما تا حالا از کنار کروز اصلا رد نشدین و ادعای مافیا بودن اون رو دارین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
مستند اختاپوس را ببین تا شیر فهم بشوی
ناشناس
| Turkiye |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
دوست عزیز من مستند اختاپوس رو چندین بار دیدم از پشت کوه نیومدم. شما برو ببین چند درصد مخصولات جدید ایران خودرو توسط کروز تامین می شه با سند حرف بزنیم‌.. اون زمان من در خدمتت هستم. .
رضا
|
Germany
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
اگر کسی میتونه جواب بده که چطور هر سال که خودرو ساز و قطعه سازان ادعای زیان میکنند ،کروز ،عظام ،اتحاد موتور ، رایزکو،اذین خودرو،فرزانگان ،.... ،تو ۳۰ سال ۳ هزار بزرگتر شدند؟
اصلا کسی هست واگذاری شرکت های خودرو ساز به بخش خصوصی را بررسی کنه؟چرا مدیران خودرو سازان تو رفت و برگشت استخدام تو قطعه سازی و خودرو سازان هستند؟
پاسخ ها
بابک
| Turkiye |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
درود
لطفا شما جواب بدید که تولید خودرویی که در بهترین شرایط سالم کسب و کار در دنیا میتواند 20 درصد حد اکثر سود داشته باشد، چطور میتواند در حاشیه بازار سودهای بیش از35 درصدی برای دلالان داشته باشد.قسم میخورم که کل چرخه تامین تا فروش به دلیل قیمتهای دستوری به اصطلاح شورای رقابت و یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان 20 درصد دلال ها هم سود نمی برند.
دلالی که بعضا 300 میلیون تومان خود را صرفا 3 ماه درگیر یک ثبت نام می کند و پس از 3 ماه چند برابر سود خودروساز سود میکند باعث ایجاد اقتصاد مریض و نارضایتی مشتری نهایی و خودروساز می گردد.
لازم به تذکر هست که قیمت گذاری دستوری صرفا برای خودروساز هست که دولتی است و نه برای قطعه ساز. قطعه ساز بر اساس آنالیز قیمت و عرف هزینه های تولید، هزینه قطعه خود را مطالبه میکن و خودروساز وارد بدهی و قطعه ساز وارد طلب می گردد.
توضیح بیشتر از حوصله این جمع خارج است.
سپاس
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟