کلی جنجال و کمی هم فوتبال؛ ۷ اپیزود حاشیه برانگیز در ۷ هفته لیگ!

وقفه مسابقات لیگ برتر به دلیل بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی، فرصت مناسبی است تا بررسی کنیم که در ۷ هفته سپری شده از لیگ بیست و چهارم، فوتبال مان چه شرایطی داشته است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۱۲
|
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 11 October 2024
|
542 بازدید

کلی جنجال و کمی هم فوتبال؛ ۷ اپیزود حاشیه برانگیز در ۷ هفته لیگ!

به گزارش تابناک ورزشی، پرونده هفته هفتم لیگ برتر بیست‌وچهارم بسته شد و یکبار دیگر بازی‌های باشگاهی به دلیل فرا رسیدن فیفادی و بازی‌های تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ تعطیل شده است.

بد نیست در این وقفه چند روزه کمی مکث کنیم و آنچه پشت سرگذاشتیم را مرور کنیم. لیگ برتر جاری از ۲۵ مرداد آغاز شد و آخرین بازی هفته هفتم میان تراکتور و فولاد ۱۵ مهر برگزار شد. به عبارتی در ۵۲ روز سپری شده از لیگ برتر بیست‌وچهارم، شاهد انواع و اقسام حواشی و جنجال بوده‌ایم. آنقدر هم متنوع بوده که موضوعات آن تکراری نشود! گرچه در بین آنها چند اتفاق وجود داشته که روز‌ها و هفته‌ها جزو مباحث داغ فوتبال‌مان بوده و البته همچنان هست.

بیایید کمی به عقب‌تر برگردیم؛ پیش از آغاز لیگ برتر بیست‌وچهارم؛ تعدادی از حواشی از همان موقع کلید خورد که شائبه‌ها در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز و تأییدیه(!) برای یحیی گل محمدی و سیدحسین حسینی، از آن جمله بود. ماجرا‌های سقف بودجه به خصوص برای چهار تیم آسیایی هم جزو مواردی بود که بار‌ها حاشیه‌ساز شد و در نهایت فدراسیون مدتی پس از شروع لیگ، آنچه خود بر آن اصرار داشت را زیر پا گذاشت تا جنجال جدیدی شکل بگیرد.

فراموش نکنیم که در این مقطع، موضوع پرونده «فساد در فوتبال» هم وجود داشت که پس از مدتی هیاهو و اخبار پر سروصدا، حالا همه منتظر صدور قرار بازداشت و ارسال پرونده به دادگاه هستند.

اپیزود ۱؛ چهره زشت فوتبال

لیگ برتر بیست‌وچهارم در یکی از آشفته‌ترین و عجیب‌ترین شرایط ادوار خود آغاز شد. وضعیت استادیوم‌ها و چمن‌های افتضاح، خانه به دوشی تیم‌های بزرگ مانند پرسپولیس و استقلال را به همراه داشت و البته آنقدر حاشیه‌ساز شد که دیگر همه از کم و کیف آن مطلع هستند. در این بین حتی دربی ۱۰۴ پایتخت هم در یکی از معدود موارد تاریخ خود، خارج از تهران و در اراک برگزار شد. آن هم در حضور تنها ۸ هزار هوادار.

اپیزود ۲؛ VAR با تبعیض و کلی ابهام

سال‌ها از وعده مستمر مسئولان مختلف فدراسیون فوتبال گذشت تا بالاخره تکنولوژی کمک داور ویدیویی (VAR) وارد فوتبال‌مان شد. اما تعداد ناکافی و ایرادات فنی و سخت‌افزاری باعث شده با وجود گذشت ۷ هفته از لیگ، کمتر کسی از این موضوع رضایت داشته باشد و فعلاً در همان حد «کاچی به از هیچی» باقی بماند. در همین بازی اخیر استقلال و هوادار یکی از مهم‌ترین صحنه‌های بازی که مربوط به خطای پنالتی بود، VAR نتوانست کمکی به داور و تصمیم درست او داشته باشد، چون دوربین ناکافی و تصاویر واضحی وجود نداشت. نمونه‌های مشابهی از این دست موارد در هفته‌های سپری شده از لیگ وجود دارد که باعث شده هر هفته شاهد چند اعتراض و بعضاً جنجال باشیم.

اپیزود ۳؛ سونامی حواشی در استقلال

پربیراه نیست اگر بگوییم میلیون‌ها هوادار استقلال از شرایط موجود در این باشگاه، خسته و سردرگم هستند. در همین چند ماه اخیر، بخش آبی پایتخت آنقدر با حواشی و خبر‌های ناامیدکننده دست و پنجه نرم کرده که اشاره به چند مورد آن کافی است. کشمکش مستمر و بی پایان نکونام و مدیران باشگاه، فسخ‌های عجیب قرارداد و امضای دوباره از جمله مهرداد محمدی، دلخوری کوین یامگا از بی مهری باشگاه و نکونام و در نهایت جدایی از تیم و البته تصویری از تتوی آرمین سهرابیان که واکنش برانگیز شد و مهدی تاج آن را نمایی از «شیطان» توصیف کرد! امروز هم سهرابیان در صفحه شخصی‌اش از هواداران خداحافظی کرد و نوشت: «دوره زمانه نامردهاست و با دلی پُر استقلال را ترک می‌کند.»

کلی جنجال و کمی هم فوتبال؛ ۷ اپیزود حاشیه برانگیز در ۷ هفته لیگ!

اپیزود ۴؛ پرسپولیس و بیرانوند رکورد شکایت علیه هم را شکستند

ماجرای پرسپولیس و بیرانوند جزو مواردی است که پیش از شروع لیگ آغاز شد و البته همچنان هم ادامه دارد. رونمایی رسمی باشگاه تراکتور از بیرانوند، شروع سلسله شکایت‌های پرسپولیس و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی علیه یکدیگر بود. باشگاه پرسپولیس فسخ یکطرفه قرارداد توسط بیرو را غیرقانونی دانست و ماه‌ها گذشت و طرفین بار‌ها موضع رسمی و قانونی علیه هم گرفتند و حالا هم که بالاخره رأی توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال صادر شده، حکم ۴ ماه محرومیت تعلیقی، جنجال‌ساز شده است. در ادامه هم که بیرانوند در اظهارنظری عجیب، مدعی پرداخت ۵ میلیارد تومان شیرینی (رشوه) به عضو هیئت مدیره باشگاه شد تا دعوای طرفین وارد فاز جدیدی شود.

اپیزود ۵؛ ضرب و شتم هواداران توسط لیدر‌ها

تیم ملی در اولین بازی خود در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت و تک گل مهدی طارمی، زمینه‌ساز پیروزی ملی‌پوشان شد. این دیدار با حواشی و جنجال کم نظیری هماره شد. هواداران در دقایق پایانی به عملکرد فنی تیم اعتراض کردند و علیه امیر قلعه‌نویی شعار سر دادند. در عین ناباوری مورد ضرب و شتم لیدر‌های تیم ملی قرار گرفتند و در نشست خبری بعد از بازی هم مهدی طارمی بی خبر از اتفاقات روی سکوها، واکنشی تند و غیرمنتظره داشت. گرچه وقتی مشخص شد شعار «بی شرف» هواداران خطاب به لیدر‌هایی بوده که اقدام به ضرب و شتم هواداران کرده‌اند، نه طارمی و نه هیچ مقام و مسئولی از تیم ملی و فدراسیون، از هواداران و مردم دلجویی نکرد.

اپیزود ۶؛ فوتبال عزادار شد

هفته چهارم یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبال باشگاهی‌مان را شاهد بودیم. در جریان دیدار سپاهان و ملوان در ورزشگاه فولادشهر اتفاقی ناخوشایند رخ داد و هوادار ملوان که برای تماشای دیدار تیم محبوبش به اصفهان رفته بود جانش را از دست داد. جنجالی بزرگ به راه افتاد و همه دنبال مقصر بودند و هیچکس هم قصور و کوتاهی را قبول نداشت. در هر حال متأسفانه یک انسان که دچار عارضه قلبی شده بود، دیگر هیچگاه به زندگی بازنگشت. هر چند نبود پزشک ورزشگاه، اقدام دیرهنگام برای انتقال به بیمارستان با آمبولانس و نبود دستگاه‌های شوک و احیا، جزو عوامل مؤثر عنوان شد و در ادامه کمیته انضباطی، داوود رفعتی، ناظر این دیدار را ۴ ماه محروم کرد. البته در اختیار قرار ندادن آمبولانس و تجهیزات پزشکی، چند روز بعد در تهران هم تکرار شد؛ جایی که حین برگزاری نشست خبری و تمرین پیش از بازی استقلال و الغرافه در ورزشگاه شهدای شهر قدس آتش‌سوزی رخ داد، دو کارگر دچار سوختگی شدند، اما آمبولانس برای انتقال آنها هیچ اقدامی نکرد.

اپیزود ۷؛ پیرمرد پرحاشیه، پیشکسوت جنجالی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، در همین مدت نسبتاً کوتاه سپری شده از شروع لیگ برتر بیست‌وچهارم، آنقدر حواشی و جنجال‌های مختلف و متنوعی وجود داشته که مسائل تکراری نشود! از این دست موارد می‌توان به دو موضوع اشاره کرد. یکی از آنها پیرمرد اصفهانی بود که فصل گذشته در جمع هواداران سپاهان در ورزشگاه آزادی، اظهارات توهین‌آمیزی نسبت به زنان پرسپولیسی داشت و بعد از آن، این هوادار به ۱۰ سال محرومیت از ورود به ورزشگاه‌ها محکوم شد. اما در کنار اتفاق تلخ و ناگوار درگذشت مرتضی خائفی، هوادار سال‌خورده تیم ملوان در بازی برابر سپاهان، اتفاق غیرمنتظره دیگر، حضور نصرالله گرگزن، هوادار جنجالی تیم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بود که انتشار ویدیو‌هایی از حضور او در ورزشگاه، موجی از انتقادات را در فضای رسانه‌ای و البته فضای مجازی به دنبال داشت. مورد دیگر که فعلا فقط می‌توان به آن اشاره کوتاهی داشت، اظهارنظر جنجالی اخیر محمود فکری است. کاپیتان سال‌های دور استقلال و مربی فعلی فوتبال به مدیران این باشگاه توصیه کرد که مربی همجنسگرا برای استقلال انتخاب نکنند. اظهارنظری عجیب و باورنکردنی که موجب جنجال جدیدی در فوتبال‌مان شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟