درخواست نخست‌وزیر لبنان برای صدور قطعنامه آتش‌بس

نخست‌وزیر لبنان با تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این کشور گفت ارتش لبنان باید نقش خود را در تقویت امنیت در مرزهای جنوبی اثبات کند.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۸۶
|
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ 11 October 2024
|
1382 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان امروز (جمعه) گفت آتش‌بس یک ضرورت است و ارتش لبنان باید نقش خود را در تقویت امنیت در مرزهای جنوبی لبنان اثبات کند.

وی توضیح داد: من تماسی را از سوی وزیر خارجه آمریکا دریافت کردم و اینکه  همبستگی کامل با لبنان و تلاش زیادی برای آتش‌بس وجود دارد.

وی حمله رژیم اسرائیل به نیروهای یونیفل را جنایتی دانست که از سوی لبنان محکوم است.

میقاتی ادامه داد: ما درخواستی را برای صدور قطعنامه آتش‌بس در لبنان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردیم. ما به حقوق خود و سرزمین خود پایبند هستیم و بارها در مجامع بین المللی بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرده‌ایم.

او ادامه داد:‌ هیچ کمک نقدی وارد لبنان نشده است و درباره مکانیزم دریافت کمک‌ها و توزیع آنها شفافت کاملی وجود خواهد داشت.

بنا بر گزارش المیادین، نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: حدود ۵۹۵ مدرسه پذیرای آوارگان در مناطق مختلف لبنان است و ما تلاش می‌کنیم تا پناهگاه‌های بیشتری را فراهم کنیم.

میقاتی از همه مسؤولان و گروه‌های ملی خواست تا همگی با هم مسؤولیت پایداری، نجات و حفاظت از جامعه و کشور را بر عهده بگیرند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟