تابناک گزارش می دهد

حمله رژیم صهیونیستی به مرکز بیروت با 22 شهید و 117 زخمی/ ترور «صندوقچه اسرار» حزب الله شکست خورد

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز بیروت، 140 شهید و زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۱۹
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ 10 October 2024
|
2923 بازدید
|
۲

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، رژیم صهیونیستی با تکیه بر تسلیحات مرگبار آمریکایی همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی لبنان و کشتار غیرنظامیان با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.

بر این اساس، مناطق مختلف بیروت به ویژه ضاحیه جنوبی هدف حمله جنگنده‌های صهیونیست قرار گرفت. منابع لبنانی تاکنون شهادت ۱۸ تن و زخمی شدن ۹۲ نفر دیگر را در حمله به بیروت تأیید کرده‌اند.

همچنین دره بقاع در شرق لبنان اکنون به کانون حملات هوایی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. با این حال، هنوز از تلفات و خسارات وارده در این منطقه گزارشی منتشر نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال نفوذ زمینی به لبنان است و به همین دلیل اکنون جنوب این کشور را آماج حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داده است.

مقابله حزب‌الله با تلاش صهیونیست‌ها برای نفوذ به لبنان

مرکز اطلاع رسانی مقاومت اسلامی لبنان تصاویری از مقابله رزمندگان حزب الله با تلاش نظامیان رژیم صهیونیستی برای نفوذ به مناطق جنوبی لبنان- بخش شرقی پخش کرد.

در این ویدئو مشاهده می شود که رزمندگان حزب الله در حال کار گذاشتن تله‌های انفجاری در مسیر کاروان های نظامی رژیم صهیونیستی هستند. 

در بخش دیگری از تصاویر، تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی برای نفوذ به مناطق جنوبی لبنان به تصویر درآمده است که با دوربین‌های حرارتی رزمندگان حزب الله رصد می‌شود.

در این تصاویر همچنین گرفتار شدن نظامیان اشغالگر در تله‌های انفجاری و مقابله رزمندگان حزب الله با جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم اشغالگر که برای کمک به نظامیان مجروح اعزام می‌شوند، به تصویر کشیده شده است.

حمله اسرائیل به ۳ مقر یونیفل در جنوب لبنان

یک منبع آگاه در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأیید کرد که نظامیان اسرائیلی به‌سوی سه مقر این نیروها در جنوب لبنان آتش گشوده‌اند.

وی تصریح کرد که در این حمله، دو نیروی یونیفل در یکی از مقرها دچار جراحت شده‌اند. چند روز پیش نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی از نیروهای یونیفل در جنوب لبنان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

 شبکه المیادین به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت گزارش داد که رزمندگان لبنانی یکشنبه گذشته، از رصد تحرکات غیرعادی نیروهای دشمن اسرائیلی در پشت مقر نظامی نیروهای یونیفل در منطقه مرزی مارون الرأس در جنوب لبنان خبر دادند. به همین دلیل نیز اتاق عملیات مقاومت اسلامی از مجاهدان خواست در راستای حفظ جان نیروهای بین‌المللی درنگ کنند و با تحرکات دشمن برخوردی نداشته باشند.

یونیفل نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ از فعالیت‌های اخیر اسرائیل در نزدیکی مواضع این نیروها در داخل لبنان به‌شدت نگران است.

پس از آن بود که وزارت خارجه آمریکا در روز دوشنبه ادعا کرد که واشنگتن نمی‌خواهد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان توسط طرف‌های درگیر در جنگ، مورد حمله قرار گیرند.

۱۹ شهید و ۹۲ زخمی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز بیروت

 وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، در حمله هوایی پنج‌شنبه شب به بیروت ۱۹ نفر به شهادت رسیده و دست کم ۹۲ نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش منابع محلی، رژیم صهیونیستی پنج شنبه شب دو منطقه پرجمعیت «النویری» و «البسطا» را در مرکز بیروت هدف حملات هوایی قرار داد و در این حملات دو ساختمان مسکونی هدف قرار گرفتند. 

در حمله نخست یک ساختمان هشت طبقه و در حمله دوم یک ساختمان چهار طبقه هدف حمله هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در این حملات یکی از مقامات ارشد حزب الله را هدف قرار داده است، ولی این ادعا تا کنون اثبات نشده است.

بی بی سی در خبری اعلام کرده است که تعداد شهدا به 22 و شمار زخمی ها به 110 نفر افزایش یافته است.

۲۲ شهید و ۱۱۷ زخمی، حاصل بمباران ساختمانی در بیروت

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در بمباران ساختمانی در منطقه «النویری» تاکنون ۲۲ نفر شهید و ۱۱۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حزب الله: وفیق صفا در سلامت به سر می برد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد وفیق صفا که هدف ترور امشب صهیونیست ها در بیروت بوده است از توحش صهیونیست ها جان سالم بدر برده و دشمن صهیونیست نتوانست به هدف شوم خود در ترور این وی برسد.

رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل مدعی شدند وفیق صفا، مسئول ارتباطات و هماهنگی حزب الله لبنان و صندوقچه اسرار این جنبش هدف ترور قرار گرفته و در حمله به بیروت به شهادت رسیده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
هرچی فکر میکنم میبینم واقعا هیچ توصیفی بهتر از همین "سگ هار منطقه" نمیشه برای اسرائیل پیدا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
اسرائیل از ترس موشک های ایران تا به حال جرئت حمله به خودش نداده و داره عقده هاشو جای دیگه خالی میکنه .
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟