عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس:

کارگران از ترس اخراج از شوراهای کارگری دور می‌مانند/ نبود نظارت کافی باعث بروز حوادثی مانند معدن طبس شده است

گروه استان‌ها- عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس با انتقاد از وضعیت کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی، نسبت به عدم امنیت شغلی آنها هشدار داد و خواستار توجه جدی به حقوق کارگران شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۶۶
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ 13 October 2024
|
2056 بازدید

کارگران از ترس اخراج از شوراهای کارگری دور می‌مانند/ نبود نظارت کافی باعث بروز حوادثی مانند معدن طبس شده است

به گزارش خبرنگار تابناک از یزد، محمدرضا صباغیان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد، در اظهاراتی نگران‌کننده، به مشکلات متعدد کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از کارگران به دلیل ترس از اخراج، از شرکت در شوراهای کارگری خودداری می‌کنند و در برخی واحدها، کارگرانی که برای شورای کارگری نام‌نویسی کردند، بلافاصله پس از آن از کار اخراج شدند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم، مهریز و مروست در مجلس شورای اسلامی در سخنان با اشاره به مشکلات ساختاری کشور، از عدم وجود نظارت کافی در واحدهای صنعتی و معدنی انتقاد کرد و گفت: در گذشته برای یک واحد معدنی کوچک سه بازرس داشتیم، اما امروز با وجود ده‌ها واحد صنعتی، تنها یک بازرس داریم و  این نبود نظارت کافی باعث بروز مشکلات متعدد و حوادثی نظیر حادثه طبس شده است.

صباغیان تاکید کرد: در صورتی که به حقوق و نیازهای کارگران توجه کافی نشود، مشکلات کارگری در کشور عمیق‌تر خواهد شد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم، مهریز و مروست در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر برای کارفرمایان فرش قرمز پهن می‌کنیم، باید برای کارگران هم همین احترام و توجه را قائل شویم.

وی همچنین به قانون مدیریت واحد شهری اشاره کرد و از دولت خواست برای تصویب و اجرای آن تلاش بیشتری کند.

 صباغیان گفت: اجرای این قانون می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در سیستم اداری کشور را حل کند و نظارت مردمی بر دستگاه‌ها را افزایش دهد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات