رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با تابناک:

ایران تصمیمی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نگرفته است/ این بدین معنی نیست که دانشش را نداریم

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ایران تصمیمی برای دستیابی به تسلیحات هسته ای نگرفته است، اما این بدین معنی نیست که دانش آن را نداریم.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۰۱
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰ 14 October 2024
|
652 بازدید
ایران تصمیمی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نگرفته است/ این بدین معنی نیست که دانشش را نداریم
 
علیرضا نوین در گفت‌گو با خبرنگار تابناک در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اظهارات «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه پیشین و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفت: وی درباره اینکه آیا ایران توانایی ساخته بمب اتم را دارد، بمب اتم را با خودرویی تشبیه کرد که ایران قطعاتش را دارد، اما برای امور دیگری استفاده می‌کند.
وی با اشاره به فتوای آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای گفت: این سیاست کلی ما است.
وی گفت:  برخی همزمان با تحولات منطقه در عرصه عمومی از لزوم دستیابی ایران به بمب اتمی سخن می‌گویند و برخی نیز در مخالفت استدلال می‌کنند. اما جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای ساخت بمب هسته‌ای ندارد.
این نماینده مجلس افزود: ما نیازی به بمب اتم نداریم، چرا که موافق گسترش جنگ نیستیم، اما این به این معنی نیست که  توان ساخت آن را نداریم. علم و تکنولوژی ساخت آن وجود دارد.
وی یادآور شد: ما تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نداریم، اما اگر تهدید هسته‌ای شویم، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.
نوین گفت: ما حتی به دنبال هدف گرفتن مردم بی گناه نیستیم، چه اینکه در عملیات وعده صادق ۲ نیز، مراکز غیرنظامی مورد هدف قرار نگرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  تحقق عملیات وعده صادق ۲ قدرت موشکی ایران را به جهانیان ثابت کرد، گفت: پس از شهادت سید مقاومت " شهید سید حسن نصرالله" مردم منتظر پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده و مسئولان هم از پیش اعلام کرده بودند که از محور مقاومت حمایت مستقیمی دارند و پاسخ جنایت‌های رژیم صهیونیستی را می‌دهند که با عملیات وعده صادق ۲ این انتظار مردم به وقوع پیوست و مقام معظم رهبری هم در این باره تصمیم بسیار ارزشمندی را گرفتند.
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: با تحقق عملیات وعده صادق ۲ قدرت موشکی ایران به جهانیان نشان داده و ثابت شد که از بابت این امر مبارک بسیار خوشحالیم و قدردان زحمات نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، ناگفته نماند که سال‌ها تجارب و تلاش‌های ارزشمند شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران هم در این راستا نتیجه داد.
وی با بیان اینکه تا زمانیکه رژیم صهیونیستی از کار‌های خود دست برندارد ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد، ادامه داد: همچنان شهادت مهمان ما شهید اسماعیل هنیه در ایران توسط رژیم جنایت کار از یاد‌ها نرفته و نمی‌رود و پاسخ همه این موضوعات روزی داده خواهد شد.
نوین در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: پیش از عملیات وعده صادق ۲ در اطلاعیه سپاه اعلام شده بود که ما در مرحله اول پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داده ایم، اما اگر اسرائیل دوباره با ما مقابله کند باید منتظر موشک باران باشد.
رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: به دنبال عربده کشی صهیونیسیم، مقام معظم رهبری با شهامت مثال زدنی اعلام کردند که در نماز جمعه حاضر خواهند شد، حضور جمعیت حاضر در نماز جمه تهران حاکی از این بود که مردم ایران بیشتر از هر زمان پای کارند.
نوین در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: تمامی ممالک از غرب گرفته تا شرق و حتی آمریکا و مخصوصا اعراب به اسرائیل گفته است تا به هیچ عنوان به ایران جواب ندهد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟