نخست‌وزیر عراق: ایران از ما در مقابل تروریسم حمایت کرد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به روابط حسنه این کشور با ایران تأکید کرد که ایران به عنوان همسایه علاوه بر حمایت از روند سیاسی در عراق از آن در برابر تروریسم حمایت کرد و طبیعی است که روابط خوبی (بین تهران و بغداد) وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۲۱
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 14 October 2024
|
628 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که دولت عراق در پارلمان متعهد شد که روابط با ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را مجددا سازماندهی کند.

وی گفت: ائتلاف بین‌المللی در سال ۲۰۱۴ به دعوت دولت عراق تشکیل شد و با کمک عراق و دوستان موفق به نابودی داعش شد و یک دستآورد تاریخی برای منطقه و جهان محقق کرد.

نخست‌وزیر عراق افزود: باندهای داعش تهدیدی برای دولت (عراق) نیستند، عراق یک کشور کاملا متفاوت از گذشته است و اکنون شاهد رشد اقتصادی بی‌سابقه و دارای یک نظام سیاسی با ثبات است؛ در عین حال با مشکلات فساد نیز مواجه است و برای ایجاد اصلاحات تجاری و اداری تلاش می‌کند. عراق در حال تبدیل شدن به یک کشور امیدوارکننده و رکن اصلی ثبات در خاورمیانه است.

السودانی گفت: عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ توافقنامه چارچوب راهبردی را امضا کردند و ما برای به جریان انداختن این توافقنامه تلاش می‌کنیم، همه تلاش ما خدمت به عراقی‌هاست و وضعیت عراق در اولویت سیاست دولت قرار دارد، ملت عراق اکنون در حالتی از امید و خوش‌بینی قرار دارد.

السودانی در خصوص روابط ایران و عراق نیز تصریح کرد: ایران یک کشور همسایه است که دارای اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی با عراق است و علاوه بر حمایت از روند سیاسی (در عراق)، از تلاش‌های ما در مقابله با تروریسم نیز حمایت کرد؛ طبیعی است که روابط خوبی (بین تهران و بغداد) وجود داشته باشد و این امر مهم است چرا که عراق روابط متوازنی (با کشورها) دارد و عراق تنها کشور در منطقه است که روابط متعادلی با کشورهایی دارد که ممکن است اختلافات یا مشکلاتی نیز با آن‌ها داشته باشد.

نخست‌وزیر عراق روز گذشته همچنین با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در بغداد دیدار و تأکید کرد که اولویت عراق در قبال اوضاع منطقه در حال حاضر توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان است.
وی گفت که عراق با همکاری دوستان و شرکای بین المللی به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا تمامی مساعی خویش را برای توقف جنگ بکار بسته است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟