ابزارهای جدید قتل‌عام تل‌آویو چیست؟

گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که نیروهای صهیونیستی نه‌تنها فلسطینیان را به‌عنوان سپر انسانی در غزه به‌کار می‌گیرند، بلکه از ربات‌های منفجره و بشکه‌های انفجاری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۶۵۷۵۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 15 October 2024
|
1008 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از مهر، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده است که نیروهای صهیونیستی یا شاهد استفاده از فلسطینی‌های بازداشت شده در غزه به‌عنوان سپر انسانی بوده یا در آن مشارکت داشته‌اند.
همچنین یک مقام صهیونیستی نیز استفاده اشغالگران از ربات‌های منفجره را تأیید کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که حداقل ۱۱ تیم متشکل از نیروهای نظامی و اطلاعاتی صهیونیستی، در ۵ شهر غزه از فلسطینی‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

به گفته این روزنامه، نیروهای صهیونیستی، فلسطینی‌های بازداشت شده را به اجبار به مناطقی فرستادند که تصور می‌کردند نیروهای حماس در آنجا کمین کرده‌اند.

نیویورک تایمز همچنین افزود که این نیروها، فلسطینی‌ها را مجبور به کشف و تصویربرداری از شبکه‌های تونلی کردند که گمان می‌رفت نیروهای حماس هنوز در آن‌ها مخفی شده‌اند.

آنان همچنین از فلسطینی‌ها برای حمل اشیایی که احتمالاً تله‌های انفجاری بودند، از جمله ژنراتورهای برق و مخازن آب، استفاده کردند.

در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، ۷ نظامی صهیونیست اذعان کردند که شاهد این اقدامات بوده‌اند یا در آن‌ها شرکت داشته‌اند.

این نیروها گفتند که استفاده از فلسطینی‌های بازداشت شده به‌عنوان سپر انسانی، یک رویه معمول و سازمان‌یافته بوده و با آگاهی فرماندهان آن‌ها انجام شده است.

این روزنامه همچنین با ۸ نظامی و مقام صهیونیستی که خواستار ناشناس ماندن بودند، در مورد استفاده از فلسطینی‌ها به‌عنوان سپر انسانی در غزه صحبت کرده است.
این نیروها اظهار داشتند که از این روش در طول جنگ کنونی برای کاهش خطرات پیش روی نیروهای پیاده استفاده شده است.

بشکه‌های انفجاری و ربات‌های منفجره

در میان دیگر اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی در نوار غزه، منابعی به الجزیره گزارش داده‌اند که ارتش اشغالگر صهیونیستی در محله‌های الفالوجه در غرب اردوگاه جبالیا، بشکه‌های انفجاری کار گذاشته و ده‌ها خانواده را در حالی محاصره کرده که تعداد زیادی از زنان، کودکان و زخمی‌ها در میان آنان هستند.

اسماعیل الثوابته، مدیر کل دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه، روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ربات‌های منفجره و بشکه‌های انفجاری در چارچوب پاکسازی نژادی در شمال نوار غزه استفاده می‌کند.

الثوابته در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» توضیح داد که ربات‌های متحرک که از راه دور کنترل می‌شوند، و به‌طور فزاینده‌ای استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها وارد خیابان‌ها و خانه‌های فلسطینیان می‌شوند و با انفجارهای وحشیانه، تلفات جانی و مالی زیادی به بار می‌آورند.

روز شنبه، یک منبع امنیتی به آناتولی گفت که استفاده از این سلاح برای اولین بار در طول حمله به اردوگاه جبالیا در ماه مه گذشته صورت گرفت، زمانی که فلسطینی‌ها متوجه ورود یک خودروی نظامی صهیونیستی به میان خانه‌های مسکونی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطینی تصور می‌کردند که این خودرو حامل نظامیان صهیونیست است و آن را هدف قرار دادند، اما انفجار عظیمی رخ داد که مشخص شد این یک ربات حامل بشکه‌های آتش‌زا بوده است.

الثوابته اعلام کرد که این ربات‌ها به‌طور عمدی برای نابودی زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی استفاده می‌شوند و ویرانی گسترده‌ای را در مناطق هدف به‌جا می‌گذارند که منجر به شهادت و جراحت ده‌ها نفر می‌شود.

الثوابته همچنین اشاره کرد که اشغالگران علاوه بر این از بشکه‌های پلاستیکی که شبیه ظروف ذخیره مواد پاک‌کننده یا آب معدنی هستند استفاده می‌کنند. این بشکه‌ها پس از بمب‌گذاری، در صورت نزدیک شدن مردم منفجر می‌شوند.

وی افزود که این روش‌ها باعث افزایش تعداد شهدا در شمال نوار غزه شده است. و رژیم صهیونیستی از این بشکه‌های انفجاری برای هدف قرار دادن تجمعات غیرنظامیان استفاده می‌کند و آن‌ها را از راه دور منفجر می‌کند.

پهپادها

در طول این نسل‌کشی، ارتش رژیم صهیونیستی استفاده از پهپادهای کواِدکوپتر را افزایش داده است. این پهپادها که پیش‌تر برای تصویربرداری و نظارت به کار می‌رفتند، اکنون به سلاحی مرگبار تبدیل شده‌اند که در اجرای اعدام‌های میدانی فلسطینیان از طریق شلیک مستقیم گلوله و پرتاب بمب‌های انفجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این پهپادها که آشکار در آسمان نوار غزه پرواز می‌کنند، به‌عنوان سربازان رباتیک عمل کرده و از راه دور فرمان‌ها را اجرا می‌کنند.

آن‌ها برای تعقیب و شلیک به فلسطینیان به روش‌های تک‌تیراندازی و اعدام میدانی به کار می‌روند.
در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، که از ۶ اکتبر به شدت تحت محاصره و نسل‌کشی قرار گرفته است، این پهپادها نقش مهمی در عملیات نظامی و محاصره منطقه ایفا کرده‌اند.

این پهپادها با شلیک مستقیم گلوله به هر کسی که سعی در خروج یا ورود به منطقه داشته باشد، به شدت حصار منطقه را کنترل می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای یازدهمین روز متوالی به تجاوزات خود در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که این منطقه به‌طور کامل محاصره شده و غذا، آب و سوخت به آن وارد نمی‌شود و حملات خونین همچنان ادامه دارد.
ارتش این رژیم در تلاش است تا فلسطینیان را از شمال نوار غزه به جنوب آن تبعید کند، در حالی که اتهامات فلسطینی‌ها علیه تل‌آویو به تلاش برای اشغال این منطقه و تخلیه آن از ساکنان از طریق محاصره، گرسنگی و کشتار متمرکز است.

با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی بیش از یک سال است که جنگ نسل‌کشی علیه غزه را به راه انداخته که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شده است.

بیشتر این قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند. این جنایت در حالی رخ می‌دهد که غزه با یکی از بدترین فجایع انسانی جهان مواجه است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟