انجام کار‌های واقعی در خواب!

پژوهشگران شرکت REMspace موفق به برقراری اولین ارتباط بین دو فرد در حالت رؤیای شفاف شدند و پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی افراد قادر خواهند بود در خواب کار‌های واقعی انجام دهند. این دستاورد، مفهومی شبیه به فیلم «تلقین» را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۳۶
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 15 October 2024
|
604 بازدید

موسسه REMspace ادعا می‌کند که افراد می‌توانند در حالت خواب، کار‌های واقعی انجام دهند؛ مانند روشن کردن کتری!

به گزارش تابناک، یک استارتاپ تحقیقاتی مستقر در کالیفرنیا به نام «REMspace» معتقد است که پیشرفت بزرگ بعدی برای بشریت، انجام کار‌های واقعی در خواب خواهد بود. این شرکت به تازگی یک دستاورد شگفت‌انگیز را اعلام کرده است: اولین ارتباط بین دو فرد در حالت رؤیا. 
پژوهشگران شاهد ارتباط دو نفر خوابیده بودند که از یک دستگاه ویژه استفاده می‌کردند. بر اساس بیانیه‌ی شرکت، زمانی که سرور متوجه شد که فرد اول وارد یک رؤیای شفاف شده است، کلمه‌ای تصادفی از "زبان رؤیا" را از طریق هدفون به او فرستاد. این کلمه از طریق حسگر‌های حساسی قابل شناسایی بود و سرور توانست تشخیص دهد که فرد اول کلمه را در رؤیایش تکرار کرده است.
انجام کار‌های واقعی در خواب!
در ادامه این بیانیه آمده است: «هشت دقیقه بعد، فرد دوم وارد رؤیای شفاف شد. او پیام ذخیره شده از طرف فرد اول را دریافت کرد و آن را پس از بیدار شدن تأیید کرد.» علاوه بر این، دو نفر دیگر نیز توانستند از طریق رؤیا با سرور ارتباط برقرار کنند. «REMspace» اکنون معتقد است که می‌تواند در طی چند ماه آینده به ارتباطات بلادرنگ (Real-Time) در رؤیا‌های شفاف دست یابد.

در آزمایش‌های قبلی، این شرکت نشان داده بود که افراد در رؤیای شفاف می‌توانند از طریق انقباضات عضلانی، یک ماشین مجازی را کنترل کنند، به یک دستگاه هوشمند دستور دهند و حتی ریتم‌های موسیقی را منتقل کنند. به گزارش گاردین، این یافته‌ها نشان می‌دهد که ممکن است انسان‌ها در دهه‌های آینده قادر به انجام کار‌های مرتبط با شغل یا زندگی شخصی خود پیش از بیدار شدن باشند.

مایکل رادگا، بنیانگذار و مدیرعامل REMspace، می‌گوید: «تنها نیمی از مردم تجربه‌ی رؤیای شفاف را دارند و فقط یک پنجم از آنها ماهانه چنین تجربه‌ای را تکرار می‌کنند.» با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که با تمرین می‌توان رؤیا‌های شفاف را بیشتر کرد.
انجام کار‌های واقعی در خواب!
علاوه بر انجام کار‌ها در خواب، رادگا می‌گوید: «مطالعات بسیاری به این موضوع پرداخته‌اند که چگونه جنبه‌های مختلف رؤیا می‌توانند به خلاقیت کمک کنند و ایده‌های اصیل‌تر یا راه‌حل‌هایی برای مشکلات ارائه دهند. این موضوع می‌تواند در تمام زمینه‌ها از هنر تا علم و کسب و کار کاربرد داشته باشد.»

از فیلم تا فناوری: رؤیای شفاف و انجام کار‌های روزمره در خواب، آینده‌ای که نزدیک است

ارتباط از طریق رؤیا و انجام کار‌های واقعی در حالت خواب، شباهت زیادی به مفهوم اصلی فیلم Inception (تلقین) ساخته کریستوفر نولان دارد. در فیلم، شخصیت‌های داستان با ورود به رؤیا‌های دیگران، ایده‌ها و افکاری را در ذهن آنها کاشته یا از ذهنشان استخراج می‌کردند. این توانایی به آنها اجازه می‌داد تا در سطوح مختلفی از ناخودآگاه افراد نفوذ کنند و حتی در حالت رؤیا کار‌هایی انجام دهند که در دنیای واقعی تأثیرگذار باشد. 
انجام کار‌های واقعی در خواب!
اکنون با دستاورد‌هایی که شرکت REMspace به آنها دست یافته، این مفهوم علمی‌تخیلی به واقعیت نزدیک‌تر شده است. در Inception رؤیاپردازان می‌توانستند ساختار‌های پیچیده‌ای را درون رؤیا بسازند یا کنترل کامل بر محیط رؤیای خود داشته باشند. حالا، REMspace نیز نشان داده که در دنیای واقعی افراد می‌توانند از طریق رؤیا‌های شفاف، نه تنها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه حتی در حالت خواب وظایف مشخصی مانند کنترل دستگاه‌های هوشمند یا تکرار ریتم‌های موسیقی را انجام دهند.

اکنون با فناوری‌هایی مانند آنچه REMspace در حال توسعه آن است، ما به سوی جهانی پیش می‌رویم که در آن شاید قادر باشیم در خواب زندگی واقعی‌مان را تغییر دهیم و به ایده‌هایی دست یابیم که پیش از این، تنها در عمق ناخودآگاهمان وجود داشتند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟