انتخابی جام جهانی 2026؛

برد پرگل و انتقامی ایران مقابل قطر؛ سردار آزمون کابوس قطری‌ها

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با برتری شاگردان قلعه نویی خاتمه یافت. در این دیدار سردار آزمون سهم زیادی در کسب پیروزی داشت و دبل کرد. او پاس گل سوم را هم داد تا شب رویایی خود را کامل کند.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۷۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ 15 October 2024
|
2824 بازدید
|
۲

برد پرگل و انتقامی ایران مقابل قطر؛ سردار آزمون کابوس قطری‌ها

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، تیم های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت 19:30 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا با قضاوت یوسوکه آراکی از ژاپن به مصاف هم رفتند. با توجه به اینکه ای اف سی میزبانی را از ایران گرفت، این دیدار در ورزشگاه راشد دوبی برگزار شد.
این دیدار در نهایت با پیروزی شیرین و پرگل قلعه نویی و شاگردانش به اتمام رسید تا آنها انتقام شکست تلخ مقابل قطر در جام ملت های آسیا را بگیرند. در دقیقه ۱۷ این بازی المعز علی موفق به گلزنی شد تا سرانجام دروازه ایران در این مرحله باز شود. تیم ملی از دقیقه ۵۹ بازی با هنگ‌کنگ در مرحله قبلی گل نخورد اما گل امشب عنابی‌ها این رکورد را در دقیقه ۴۰۸ متوقف کرد. در هر حال تیم ملی در نیمه دوم نمایش درخشانی داشت و موفق شد این دیدار را با پیروزی 4-1 پشت سربگذارد.
دقایق حساس بازی:
دقیقه یک: پاس در عمق سردار آزمون به طارمی سبب شد مهاجم ایران با دروازه‌بان قطر تک به تک شود. مشعل برشم پیروز جدال با طارمی بود، اما داور ثانیه‌هایی بعد به نشانه آفساید در سوت خود دمید.
دقیقه 17: در دقایقی که تیم امیر قلعه‌نویی صاحب توپ و میدان بود، پاس طولی زیبای لوکاس مندس در میان غفلت مدافعان ایران نصیب معز علی شد تا مهاجم زهردار قطر دروازه بیرانوند را باز کند و پنجاه‌وهفتمین گل ملی خود را به ثمر برساند.
دقیقه 21: مهدی قایدی پس از عبور از سد چند مدافع قطر، دروازه عنابی‌ها را هدف گرفت که ضربه او با واکنش برشم دفع شد.
دقیقه 32: ضربه محکم سردار آزمون از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه قطر خورد و بیرون رفت.
دقیقه 42: ارسال دقیق نورافکن روی سر سردار آزمون فرود آمد و ضربه سر زیبای آزمون وارد دروازه قطر شد تا ایران بازنده به رختکن نرود.
دقیقه 2+45: ضربه سر ماهرانه بوعلام خوخی روی ارسال اکرم عفیف، به تیر دروازه بیرانوند خورد.
دقیقه 5+45: پاس در عمق سعید عزت‌اللهی به محبی رسید. مهاجم تیم ملی با برشم تک به تک شد که ضربه محکم او با برخورد به تیر دروازه به اوت رفت.
دقیقه 53: مهدی قایدی و تیم ملی خوش شانس بودند که داور در این لحظه خطای او روی احمد فتحی را با کارت قرمز همراه نکرد و یک اخطار به ستاره ایران داد که البته داور ویدئویی این صحنه را چک کرد.
دقیقه 48: ارسال مهدی قایدی از جناح چپ زمین را لوکاس مندز دفع کرد اما در ادامه خروج عجیب و اشتباه مشعل برشم و برخورد او با مدافع تیمش که روی زمین افتاده بود، موجب شد تا توپ جلوی پای سردار آزمون بیفتد و گل دوم ایران به راحتی زده شود.
دقیقه 59: میلاد محمدی فرار عالی بین عبدالکریم حسن و مندز داشت ولی نتوانست ضربه نهایی را به خوبی با پای راست و غیرتخصصی بزند و شوت او به راحتی در دستان برشم جای گرفت.
دقیقه 65: سردار آزمون با فرار عالی از میانه زمین روی پاس در عمق مهدی طارمی، فاصله زیادی از مدافعان قطر گرفت و در حالی که موقعیت تک به تک داشت و می‌توانست هت‌تریک کند، به محمد محبی پاس داد تا این بازیکن دروازه خالی را باز کند و اختلاف را به دو گل برساند.
دقیقه 73: عبدالرحمن مصطفی نفوذ خطرناکی به دفاع ایران انجام داد که پاس در عرض او را اکرم عفیف به ابراهیم حسن سپرد، اما این بازیکن با وجود سر توپ تماشایی، نتوانست ضربه نهایی خوبی بزند و شوت او به اوت رفت.
دقیقه 74: جهانبخش در بدو ورود به زمین فرصت عالی گلزنی داشت؛ موقعیتی که روی یک فرار سریع به دست آمد که البته خودخواهی او و ضربه نه چندان خوب این بازیکن باعث شد موقعیت از دست برود.
دقیقه 82: ایران توسط علیرضا جهانبخش به گل چهارم رسید که داور آفساید اعلام کرد. تصمیم داور توسط VAR هم تایید شد.
 دقیقه 8+90: ارسال امید نورافکن از کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول را محمد محبی با ضربه سر تماشایی و چرخشی تبدیل به گل کرد.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، محمد کریمی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.
 
ترکیب قطر: مشعل برشم، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، لوکاس مندس، بوعلام خوخی، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، احمد فتحی، ادمیلسون جونیوز، اکرم عفیف و المعز علی.
 
پیروزی ازبکستان و قرقیزستان
حریفان ایران در هفته چهارم از مرحله سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا میهمانان خود را با شکست بدرقه کردند. در دور چهارم دیدارهای گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا عصر امروز (سه‌شنبه) ازبکستان با یک گل امارات را مغلوب کرد. برای ازبک‌های میزبان اتابک شوکوروف در دقیقه 75 از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد.
در دیگر بازی این گروه نیز تیم ملی فوتبال قرقیزستان با گل دقیقه 11 کریستیان براوزمن یک بر صفر از سد کره شمالی گذشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
زهیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
درود به همشون. درود به کادر فنی. عالی بازی کردن. بهتر از این نمیشد
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
چه انتقامی چه کشکی. اون روزی که باید از این قطری ها میبردیم و می رفتیم فینال جام ملت ها ی آسیا به این تیم با همین ترکیب باختیم از اون روز تصمیم گرفتم دیگه هیچ وقت فوتبال تیم ملی رو نبینم چون چطور ممکنه دو ماه قبلش این تیم رو برده باشیم الان هم ببریم ولی اون موقعی که باید ببریم می بازیم و هشتاد میلیون ایرانی رو سرخورده میکنیم. اون بازی مشکوک بود و کاشکی امشب هم میباختیم تا دوباره یادمون نیفته که اون شب عمدی باختیم .
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟