آیا اسنپ از بازگشایی مدارس سوء استفاده می‌کند؟ +نمودار

اسنپ گزارشی از الگوی سفر شهروندان در فصل بازگشایی مدارس منتشر کرده که حاوی نکات عجیب و شائبه برانگیزی است!
کد خبر: ۱۲۶۵۸۸۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵ 16 October 2024
|
4604 بازدید
|

افزایش کرایه اسنپ با افزایش ترافیک

به گزارش «تابناک»، از جمله آفت‌های آغاز سال تحصیلی در بسیاری از شهر‌های بزرگ کشورمان، افزایش مشکلات ترافیکی است. مشکلی که به رغم اتخاذ برخی تدابیر مثل تغییر ساعت کاری ادارات و مدارس برای توزیع بار ترافیکی در بازه زمانی بزرگتر و طرح‌های به اجرا درآمده توسط پلیس راهور، کماکان با قوت و قدرت پابرجاست.

البته افرادی که مجبور به تردد در ساعات ابتدایی روز در سطح شهر‌های بزرگی مانند تهران هستند و با ترافیک‌های به شدت کند و سنگین مواجه می‌شوند، احتمالا نه با این گزاره موافق هستند که این وضعیت بحرانی را «مشکل» بخوانیم و نه رضایت چندانی از طرح‌های به اجرا درآمده برای مقابله با آن دارند.

اوضاع نامطلوب و غیرقابل قبولی که ظاهرا برای امثال اسنپ حکم «فرصت» را دارد و تمام تلاش شان را برای بهره برداری حداکثری از آن به کار گرفته‌اند؛ این را می‌شود از گزارش اخیر این شرکت حمل و نقل اینترنتی دریافت که مربوط به اوضاع ترافیکی ۱۰ شهر کشورمان در مهرماه ۱۴۰۳ است و نکات تامل برانگیز و عجیبی دارد.

«همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و پیوستن جمعیت دانش‌آموزان به کارمندان که در ساعات مشخصی از روز در سطح شهر تردد می‌کنند، تعداد سفر‌های روزانه در اغلب کلان‌شهر‌های کشور از جمله تهران، کرج و اصفهان به‌طور چشمگیری در روز‌های شنبه تا چهارشنبه افزایش می‌یابد که موجب افزایش ترافیک در ساعات ابتدایی صبح و عصر می‌شود

آنچه خواندید، برشی از این گزارش است که در ادامه آن نمودار تجمیعی تغییرات ترافیکی در یک سفر با کیلومتر ثابت در طول شبانه‌روز در ۱۰ کلانشهر مورد اشاره آمده که به وضوح نشان می‌دهد نخستین پیک ترافیکی روز در حدواسط ساعت ۶ تا ۷:۳۰ صبح در این شهر‌ها رقم می‌خورد. البته این نمودار در بازه عصرگاهی هم یک پیک بزرگ را تجربه می‌کند که تقریبا در تمامی ایام سال دیده می‌شود و بی ارتباط با مدارس است.

آیا اسنپ از بازگشایی مدارس سوء استفاده می‌کند؟ +نمودار

اما واکنش اسنپ به این افزایش ترافیک که به تاکید گزارش منتشر شده، افزایش تقاضای اسنپ را هم به دنبال دارد، چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید به سراغ نمودار دوم منتشر شده در گزارش یاد شده برویم که بر یک نکته مهم تاکید دارد: اوج‌گیری قیمت هر سفر به ازای یک کیلومتر در ترافیک صبحگاهی!

آیا اسنپ از بازگشایی مدارس سوء استفاده می‌کند؟

نکته‌ای که نشان می‌دهد اسنپ به تناسب افزایش ترافیک و تقاضای تاکسی از این شرکت، قیمت سفر‌ها را به شکلی فزاینده افزایش می‌دهد. افزایشی که در گزارش اسنپ تاکید شده که ناشی از «قیمت‌گذاری پویا در تاکسی‌های اینترنتی» است و در توجیه اینکه چرا در پیک عصرگاهی شاهدش نیستیم، آمده: «نبود محدودیت زمانی برای رسیدن به مقصد [در ساعات عصرگاهی] سبب شده تا شاهد رفتار قیمتی مشابه با ساعات صبحگاهی نباشیم.»

سو استفاده اسنپ از بازگشایی مدارس

اکنون کافی است تا دو نمودار فوق را با یکدیگر تطبیق دهیم تا نتیجه بهتر خودنمایی کند. نمودار سوم منتشر شده در گزارش اسنپ، به وضوح نشان می‌دهد که شیب افزایش قیمت تاکسی اسنپ در پیک صبحگاهی به مراتب بیشتر از شیب اوج گیری ترافیک در این بازه زمانی است؛ آنقدر شدیدتر که بالاترین نرخ کرایه اسنپ در صبح‌ها از مشتریان دریافت می‌شود و به عبارتی، فصل بازگشایی مدارس، فصل افزایش سود اسنپ است!

رویکردی که اگر آن را سوء استفاده اسنپ از بازگشایی مدارس و معضلی که گریبان شهروندان و به طور ویژه والدین دانش آموزان و اولیای مدارس را گرفته، بخوانیم، به نظر اغراق نکرده‌ایم. وضعیتی که بایستی دید واکنش نهاد‌های نظارتی به آن چه خواهد بود، به ویژه وقتی که مستند این سودجویی در گزارش رسمی این شرکت منعکس شده و قابل انکار نیست.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
اسنپ واقعا داره از شرایط سواستفاده میکنه . و متاسفانه روز به روز هم بدتر میشه . ماشین های داغون راننده های همیشه شاکی و نابلد و صد البته مبلغ های کاملا سلیقه ای و بسیار بالا . هییییییییییچ نهادی هم کاری باهاش نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
اگر گفتی صاحبش کیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
وقتی دولت روزی یک پاکت شیر آبکی به دانش آموزان را

بخاطر نداشتن بودجه ، قطع می‌کند

، دیگر از اسنپ چه انتظاری می‌شود داشت !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
عزیز اگر کرایه های 30 تومنی اسنپ برات بسیار بالاست از مترو استفاده کن ، شما فقط یک ساعت افزایش قیمت صبح رو می بینید ما کرایه های 20 تومنی باقی روز رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
انشاالله با چند برابر شدن نرخ بنزین، بازار کاذب وپرسود اسنپ برای صاحبانش کساد خواهد شد.
مملکت باید دارای سیستم حمل و نقل عمومی مناسب و کارا باشد. اگر به جای این همه حیف و میل کردن بودجه کشور برای انجام کارهای ظاهری و بی ارزش، آن را به مناسب سازی سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص می داند، اکنون این همه مشکل در زمینه حمل و نقل، تراقیک، آلودگی هوا و گرانی نداشتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
در اینکه اسنپ سودش زیاده شکی نیست ولی همین امروز یک ساعت ربع تو ترافیک بودیم با شصت نومن کرایه . کرایه ها بعضی وقتا از مترو و اتوبوس هم کمتر هست . بگید اسنپ پورسانتشو کم کنه تازگی کرده 16 دصد!!!! .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
لامروت نمیکنه کمسیون رو کم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
دقيقا
و هر چي زن خونه دار بود هفته اول اسنپي شده بود
من به شخصه اصلا اين دو هفته استفاده نكردم مسير سي تومني شده بود هشتاد
پاسخ ها
r
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
من خودم راننده استپ هستم ولی از نیت نه چندان خیرخواهانه استپ اصلا راضی نیستم.
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
آیا مسولان خبر دادند که شبها ، هزاران مردم متاهل شهرستانی که صدها و بلکه هزار کیلومتر از خانه و کاشانه و همسر و کودکانش به قصد درآوردن چند میلیون تومان با رانندگی اسنپ دور شده و تک و تنها در کنار خیابان ها می‌خوابند؟
مسولان می‌دانند که اینها کارگران و کشاورزان بیکار و نیروی مولد استان‌ها و شهرها و روستاهای خود هستند ؟

مسولان می‌دانند که در نبود آنها ممکن است تا چه بلاها و حوادث و اتفاقاتی برای رن و فرزند آنها بیاید؟

مسولان آیا اصلا به این نکات توجه دادند و می‌فهمند؟ و اصلا برایشان مهم است ؟؟
مسولان می‌دانند که خودشان چقدر در کشاندن کشور و مردم به این اوضاع اسفبار جنگی و وحشتناک اقتصادی مقصر و گناهکار ند ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
مشکلاتی که شرکتهای اینترنتی حمل و نقل مانند اسنپ ایجاد کرده اند بسیار است.
1) کمک به ایجاد ترافیک سنگین در خبابانها
2) ایجاد شغل کاذب به عنوان راننده تاکسی یا موتور اینترنی. فقط اسنپ دارای 6 میلیون و 125 هزار راننده اینترنتی است.
3) افزایش کرایه حمل و نقل
4) افزایش میزان مصرف بنزین. چه اکثر خودروهای اینترنتی تنهای یک مسافر دارند.
5) خودرو هاو پیک های موتوری اینترنتی با آن ماشینها و موتورسیکلتهای قدیمی باعث ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صدا و تصادفات شده اند.
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
همانگونه که بوتان و ایران رادیاتور منابع آبی و اب و هوای تهران را در معرض نابودی قرار دادهواند و اگر حساب کتاب درستی باشد این دو شرکت جهت هدر رفت میلیون ها لیتر آب جهت گرم شدن به واسطه فاصله دستگاه تا حمام و همچنین مصرف بی ملاحظه گاز و تولید آلودگی باید ملیون ها دلار جریمه شوند ، این اسنپ ساختار و هویتو اقتصاد و تولید تهران و ایران را نابود کرده و علت اصی جابجایی جمعیتی و مهاجرت است ، واقعا با مصبب مهاجرت بودن تهران را نابود کرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
تعداد کل رانندگان شرکت تاکسی اوبر که مشابه اسنپ است
در کل دنیا کمتر از تعداد رانندگان اسنپ در ایران هستند
آیا این فاجعه دردناکی نیست ؟
که نیروی کارگری و مولد جوان ایرانی بخاطر نبود اشتغال مولد و ارزشمند ، همه راننده تاکسی شده اند !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
شما احتمالا راننده تاکسی زرد هستی ، اسنپ نبود هزاران ماشین تک سرنشین ترافیک رو 10 برابر می کردند ، تاکسی اینترنتی در همه دنیا شغله برای شما کاذب!! اسنپ نبود شما و آژانس ها دودمان مردم رو به باد می دادید با کرایه هاتون ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
هر کس از روستا و شهر کوچکی با پرایدش به تهران آمده و راننده اسنپ شده است. جالب است که بسیاری از آنها به خاطر ندادن پول محل خواب و صرفه جویی، شب ها در خودرو خود و حتی چند نفره در چادر درکنار خیابانها و بوستانها می خوابند.
افرادی که باید در روستا و شهرهای کوچک مولد کار و تولید باشند، مصرف کننده شده اند. دولت هم آنها را جزو شاغلین در آمارهایش ذکر می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
به نظر می رسد نگارنده مدرک، از اصول اولیه اقتصاد و عرضه و تقاضا و قیمت گذاری داینامیک اطلاعی ندارد. اسنپ یارانه ای از دولت نمی گیرد که دولت بخواهد در قیمت گذاری آن مداخله کند. ضمن اینکه اسنپ یک سرویس دربستی است نه یک خدمت عمومی. قیمت قبل از شروع سفر به مسافر اعلام می شود. اگر تمایلی ندارند، سوار نشوند. خودروی شخصی راننده، تاکسی یا اتوبوس عمومی نیست که یارانه دولتی بگیرد و به هر قیمتی برود. هر دو طرف اسنپ (هم راننده و هم مسافر) مردم هستند. گیریم قیمتش را به ناحق سرکوب کردیم، خب چه می شود؟ راننده قبول نمی کند و مسافر روی زمین می ماند. با قیمت گذاری دستوری، صد سال دیگر هم به جایی نخواهیم رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
شما چیزی به نام «مونوپولی» شنیده اید؟
اسنپ با 6،250،000 راننده و خودرو، نرخ حمل و نقل مسافر را تعیین می کند. هیچ سازمان و قانونی نمی تواند برای آن تعیین تکلیف کند. آزاد است تا هر چه دلش خواست مردم را.....!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
وقتی ترافیک شده موضوع کاسبی دولت و فروش طرح شهرداری دیگه بقیه موضوعات مثل این جنگ زرگری است.تابناک خودش این موضوع را می داند. چو دانی و پرسی خطاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
هر کسی رقیب نداشته باشد سوء اشتفاده می کند ، باید همیشه توازن ایجاد کرد و رقیب درست کرد
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
اگر کرایه های اسنپ در طول روز رقم منطقی‌تر و بالاتری داشت مطمئنا از همین نرخهای صبح راضی بودید. راننده های اسنپ هم بخشی از مردم هستند ولی متاسفانه مسافر تصور میکنه اسنپ جزو خدمات دولتیه و نرخهاش باید هر چه بیشتر به مفت نزدیک باشه.
پاسخ ها
اسي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
احسن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
خب از تپسی و ماکسیم استفاده کنید. اینگونه تحلیل های سوسیالیسمی را کنار بگذارید و پای دخالت دولت رو وسط نکشید. در یک بازار رقابتی مصرف کننده میتونه با استفاده از خدمات سایر رقبا، خدمات دهنده سوء استفاده گر رو تنبیه کنه. با کشیدن پای دولت به دخالت در بازار، بخش خصوصی به خاک سیاه میشینه و در نهایت با کاهش کیفیت خدمات و ایجاد بازار انحصاری مصرف کننده متضرر میشه.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
دقیقا موضوع این هست که بازار رقابتی نیست،
اگه بود که الان عضو سازمان تجارت جهانی بودیم و اقتصادمون آزاد بود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
نویسنده محترم ، لنت جلوی ماشین رو دز نمایندگی ایران خودرو عوض کردم یک میلیون و دویست ازم گرفته ، این ساده ترین و ارزان ترین مشکلیه که برای ماشین پیش میاد چه برسه که کارت به پیاده کردن موتور و... برسه

شما فکر می کنید اسنپ و تپسی و ... شرکتهای حمل و نقل عمومی هستن و راننده هاشون انواع یارانه و کمک رو از دولت می گیرن و حق شماست که با قیمت یارانه ای ماشین دربست درخونه سوار شید و محل کار پیاده شید ، نه دوست عزیز ، اولا سرویس دربستی در کل دنیا یک سرویس لاکچری و هر کسی با هر درآمدی سوار نمیشه ، و تو ایران به دلیل شرایط فشل اقتصادی و انبوه بیکاران ، اسنپ تبدیلش کرده به تاکسی خطی ، دوما ، راننده هاش از کوچگترین حمایت دولتی و شرکتی محرومن ، سهمیه بنزین قطغ شده ، بیمه ندارند ، و یک سری هموطن مظلوم هستن مثل مسافرین و ... اینقدر که برای راحتی خودتون به این شرکت حمله می کنید، یکبار هم برای گرفتن حق راننده هاش مطلب بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
واقعا قیمتهای توهین امیزی برای رانندهاست و متاسفانه رانندها مجبورن تن بدن به این قیمتهای ارزانتر از اتوبوس و مترو ر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
دیشب ساعت 22 از تهرانپارس شرقی تا شهر قدس زده بود 114 تومن که 22 تومن کمیسون کسر میشه و حداقل 20 تومن بنزین باید بزنی.واقعا اسنپ برای راننده ها اصلا به صرفه نیست
پاسخ ها
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
بله متاسفانه اسنپ كميسيون بسيار بالايي دريافت ميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
چند ماه هم است که دولت از همین راننده ها عوارض شهرداری هم جند درصد میگیره .
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟