پیشکسوت دوومیدانی: ۷۰ درصد بودجه برای احسان بود/ او دنیا را در VIP دیده، نه در فقر!

مربی دوومیدانی معتقد است که احسان حدادی در فدراسیون برای خودش امپراتوری ساخته است و به همین دلیل به انتقاد از رفتار‌ها و شیوه مدیریت او پرداخت.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۰۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ 24 October 2024
|
4471 بازدید

پیشکسوت دوومیدانی: ۷۰ درصد بودجه برای احسان بود/ او دنیا را در VIP دیده، نه در فقر!

عدم اعزام تیم ملی صحرانوردی ایران به قهرمانی آسیا اعتراض ملی‌پوشان را به همراه داشته است. 

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، در حالیکه فدراسیون اعلام کرده صادر شدن دیرهنگام روادید سفر به هنگ‌کنگ را لغو کرده، بسیاری بر این عقیده هستند که مسئولان برای کاهش هزینه‌های خود تصمیم گرفتند از این رقابت‌ها چشم پوشی کنند.

روح‌الله گلستانی پیشکسوت دوومیدانی و مربی صحرانوردی در گفتگو با خبرنگار تابناک ورزشی انتقادات تندی را علیه احسان حدادی و فدراسیون دوومیدانی مطرح کرد. مشروح صحبت‌های گلستانی را در ادامه می‌خوانید.

به خاطر هزینه‌ها تیم را اعزام نکردند

فکر می‌کنم با همراه و مربیان بیش از ۱۰ نفر باید به رقابت‌ها اعزام می‌شدند و این هزینه زیادی را ایجاد می‌کند. البته اینکه می‌گویم هزینه زیاد به این معنا نیست که خیلی بودجه عجیبی می‌خواهد بلکه به نسبت شرایط موجود می‌گویم. هزینه لباس، برگزاری اردو و البته پول تو جیبی اعزامی‌ها پیش روی فدراسیون بوده و تصمیم گرفتند که تیم در این رقابت‌ها شرکت نکند. مگر می‌شود بدون بلیت ویزا صادر شود؟

فدراسیون مسئولیت اعزام را به باشگاه می‌داد

فدراسیون می‌توانست تیم را به کاراماشین بدهد و آنها مسئولیت اعزام را برعهده بگیرند. به مانند گذشته که تیم را به دانشگاه آزاد می‌دادند، تیم صحرانوردی را به کاراماشین واگذار می‌کردند و تیم به قهرمانی آسیا می‌رفت. باشگاهی که ۲۳ میلیارد برای لیگ هزیه می‌کند، قطعاً مبلغ کمتر از آن را هم برای یک تورنمنت بین‌المللی به دوومیدانی پرداخت می‌کرد.

کار‌های حدادی باشگاه‌ها را فراری می‌دهد

 الان همه بچه‌ها از اعزام نشدن ناراحت هستند؛ ضمن اینکه حقوق بسیاری از ملی‌پوشان هم قطع شده و مشکلات زیادی دارند. متأسفانه احسان حدادی گفته اجازه نمی‌دهد قهرمانان در مراسم‌هایی که باشگاه برگزار می‌کند شرکت کنند! من از این اتفاق بسیار متعجب هستم. خود فدراسیون اعلام کرده که وقتی یک ورزشکار برای مسابقه اعزام می‌شود و باز می‌گردد دیگر ملی‌پوش نیست و اگر قرار باشد مسابقه دیگری اعزام شوند، رقابت انتخابی برگزار می‌شود. پس چرا آقای حدادی می‌گوید ملی‌پوشان اجازه ندارند در مراسم باشگاه شرکت کنند؟! چطور فدراسیون این اختیار را دارد که بگوید من زنگ می‌زنم که دوومیدانی کاران در فلان برنامه حاضر نشوند؟! اینها همه بداخلاقی است و باشگاه‌ها را فراری می‌دهند.

فدراسیون برای ثبت نام هر تیم ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ چرا باید برای ۴ رده حضور در لیگ ۶۰۰ میلیون بدهیم؟! در گذشته وقتی لیگ تمام می‌شد جوایز نقدی و یک سفر به تیم تعلق می‌گرفت، اما حالا می‌گویند باید پول بدهید، چون دیده می‌شوید! دوومیدانی کجا دیده می‌شود؟ باشگاه ما تلاش کرد چند نفر را از شهرستان آورد، اما سکو‌های آفتاب انقلاب پر نشد؛ از کدام تبلیغات صحبت می‌کنید؟!

من از وزیر که شاگردم بود چیزی نخواستم چه برسد به حدادی

من هرچه می‌گویم برای دوومیدانی است؛ نه خودم. وزیر وقت ورزش شاگرد من بود، اما من از او چیزی نخواستم چه برسد به فدراسیونی که کلاس هم می‌گذارد و مشخص نیست درخواست‌های من را بپذیرد یا نه. آیا رئیس برای خودش امپراتوری راه انداخته است؟! رئیس باید در اتاقش باز باشد؛ مگر در گذشته ما رئیس فدراسیونی نداشتیم که با آغوش باز خانواده دوومیدانی را پذیرایی می‌کرد؟ اما حدادی می‌گوید باید وقت بگیرید؛ کارتان را هم بگوید تا وقت بدهیم شاید هم نه! خیلی‌ها درخواست وقت ملاقات کردند، اما هیچ وقت از طرف فدراسیون با آنها تماس گرفته نشد.

پیشکسوت دوومیدانی: ۷۰ درصد بودجه برای احسان بود/ او دنیا را در VIP دیده، نه در فقر!

من مدافع منافع تیم ملی هستم. در ۱۷ سالگی مربی تیم ملی بودم و اینقدر شاگرد تربیت کرده‌ام که تعدادشان از دستم در رفته، اما من نمی‌توانم الان یک شاگرد تربیت کنم چرا که هیچ امکاناتی در اختیارم نیست. ما نه حمایت می‌شویم و نه اردوی متمرکز می‌گذاریم؛ نه حقوق می‌دهیم.

فدراسیون برنامه‌ای برای دوومیدانی ندارد

احسان حدادی کار خیلی بدی کرد که آفتاب انقلاب را بست. مگر می‌شود فدراسیون تنها استادیوم اختصاصی را مصادره کند و درش را به روی ورزشکاران ببندد؟! باید کار پایه را شروع می‌کرد نه اینکه چنین اقدامی کند. نوجوانان و جوانان باید وارد آکادمی شوند و حتی سانس‌هایی برای ورزشکاران ملی‌پوش در نظر گرفته می‌شد. مگر چه می‌شد که این کار را انجام ندادند؟! مگر قرار بود صبح تا شب ورزشکاران در آفتاب انقلاب باشند؟! در استادیوم‌های فوتبال نمی‌توانیم تمرین کنیم و ما را راه نمی‌دهند و دعوا می‌شود. پیست‌ها هم فرسوده است و فوتبالی‌ها استادیوم را اجاره می‌کنند و توپ را به سر ورزشکاران ما می‌زنند. به جای اینکه سانس‌ها بیشتر شود، اما احسان حدادی آن را هم تعطیل کرد. متأسفم که فدراسیون برنامه‌ای ندارد. خانم بهزادی بسیار انسان ارزشمندی است، اما سال‌ها به عنوان نایب رئیس بوده چه کاری برای زنان انجام داده که آنها اینقدر دغدغه دارند؟

تصمیمات فدراسیون حاصل بی تجربگی است

فدراسیون برای باشگاه‌ها و اسپانسر‌ها شرط و شروط گذاشته‌اند و می‌گویند برای دیده شدن باید هزینه کنند. اعلام شده که سال آینده اجازه نمی‌دهند که باشگاه ما بهترین‌ها را بگیرد و هر تیمی فقط می‌تواند ۵ نفر یک کشور داشته باشد و تمام استان‌ها باید تیمداری کنند. آیا استان‌ها به قدری پول دارند که هزینه هتل، غذا و هواپیما بدهند؟ امکانات حداقلی برای تمرین را دارند؟ می‌توانند اسپانسر بگیرند؟ چطور تیم بدهند؟ باشگاه ما به فدراسیون هم کمک زیادی انجام داد، اما با این تصمیمی که فدراسیون گرفته حقوق ملی‌پوشان و مربیان هم کم می‌شود. این تفکرات بچه‌گانه و حاصل بی تجربگی است.

۷۰ درصد بودجه صرف حدادی می‌شد

احسان حدادی دنیا را در VIP دیده، نه در فقر و فلاکتی که برخی دوومیدانی کاران گرفتار آن هستند. احسان حدادی نباید در اتاقش را می‌بست و باید با درایت و خرد جمعی کارش را پیش می‌برد. او در کمپ‌های ایران نبوده و در بهترین کمپ‌های دنیا تمرین کرده؛ آیا می‌خواهد کمپ‌هایی مثل همان‌هایی که خودش در آن تمرین می‌کرد فراهم کند؟! زمان ریاست مجید کیهانی او بر سر خودش می‌زد و می‌گفت "۷۰ درصد بودجه را صرف حدادی کرده‌ام، اما بازهم می‌گوید کم است! چه کار کنم؟ از کجا پول بیاورم؟!" ۸ سال قول مدال داد، اما مدال نیاورد!

برای یک مدال حدادی، هزینه‌های کلانی شد

برای یک مدال حدادی هزینه کلانی صورت گرفت پس چرا ۱۰ ورزشکار را برای اعزام به صحرانوردی حمایت نکرد و بهانه آورد؟! من امید زیادی به احسان حدادی داشتم چرا که بسیار به او علاقمند بودم، اما در این مدت که رئیس شده هیچ کاری انجام نداده است. من او را بسیار دوست دارم و احترام هم می‌گذارم؛ هرکسی جایگاه خودش را دارد و اگر کسی نگاه منفی به دوومیدانی داشته باشد را دیگر دوست ندارم.

من اگر به فکر منافع خودم بودم آن همه منابع مالی‌ام را از دست نمی‌دادم و هنوز هم برای من دوومیدانی اولویت است و همه زندگی ام را برای آن داده‌ام.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات