الجزیره گزارش داد؛

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی

در حالی‌که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان وارد سال دوم خود می‌شود، گزارش‌ها از ارسال بیش از ۶ هزار پرواز نظامی توسط کشورهای غربی برای پشتیبانی از این جنگ حکایت دارند.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۲۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶ 23 October 2024
|
12084 بازدید

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر؛ الجزیره اعلام کرد، رصد و تحلیل داده‌های هوانوردی از سایت «رادار باکس» نشان داده است که بیش از ۶ هزار پرواز نظامی در منطقه که با کشورهای غربی مرتبط بوده‌اند، طی یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ثبت شده است.

این پروازها با حمایت عظیم کشورهای غربی در قالب یک پل هوایی دائمی برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در بمباران غزه محاصره‌شده با هزاران تُن بمب انجام شده است.

یک سال پس از رخدادهای ۷ اکتبر ۲۰۲۳، آمریکا و کشورهای غربی همچنان با ارائه حمایت‌های اطلاعاتی و لجستیکی و همچنین ارسال محموله‌های کمک‌های نظامی، رژیم صهیونیستی را در جنگ نسل‌کشی علیه غزه و حملات اخیر آن به لبنان پشتیبانی می‌کنند.

آژانس «سند» وابسته به شبکه الجزیره، فعالیت پروازهای نظامی را رصد کرده و داده‌های آن‌ها را از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا اوایل همان ماه در سال جاری با استفاده از ابزارهای نظارت هوانوردی و تحلیل جغرافیایی بررسی کرده است.

«سند» از طریق تحلیل داده‌های هوانوردی، حدود ۱۹۰۰ پرواز حمل و نقل نظامی را شناسایی کرد که بیش از ۷۰ درصد از آن‌ها به پایگاه‌های نظامی در قبرس، یونان و ایتالیا رفته‌اند، که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان پایگاه‌های پشتیبانی پیشرفته برای رژیم صهیونیستی استفاده شده‌اند، بقیه پروازها نیز مستقیماً به اراضی اشغالی هدایت شده‌اند.

همچنین «سند» بیش از ۱۶۰۰ پرواز شناسایی هوایی را ردیابی کرده است که رژیم صهیونیستی تنها ۲۰ درصد از آن‌ها را انجام داده است. علاوه بر این، ۱۸۰۰ پرواز سوخت‌رسانی در آسمان منطقه ثبت شده است.

انگلیس

داده‌ها نشان می‌دهد که بریتانیا با بیش از ۴۷ درصد از پروازهای شناسایی شده، پیشتاز همه کشورها است. این داده‌ها نشان می‌دهد که نیروی هوایی بریتانیا در اکثر پروازها از هواپیمای «شدو آر ۱» استفاده کرده است.

این هواپیماها که توسط شرکت آمریکایی «ریتیون» توسعه یافته‌اند، مجهز به مجموعه‌ای پیشرفته از دستگاه‌های نظارت و حسگر هستند که امکان انجام مأموریت‌های اطلاعاتی و کنترل مستمر بر تحرکات زمینی، رهگیری خودروها و انجام مأموریت‌های هدف‌گیری را فراهم می‌کنند.

برای این نوع هواپیماها حدود ۶۴۵ پرواز در این دوره ثبت شده است. در حالی که هواپیمای «پی -۸» نیز در حداقل ۶ پرواز شناسایی استفاده شده است و همه این پروازها عمدتاً از قبرس، اراضی اشغالی و یونان برخاسته‌اند.

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان

بریتانیا همچنین از هواپیماهای جنگی خود از نوع «تایفون» در بیش از ۱۳۵ پرواز در آسمان اراضی اشغالی استفاده کرده است و توانسته است چند پهپاد هجومی ایرانی را رهگیری کند.

«تایفون» به عنوان یک هواپیمای جنگی چندمنظوره و با کارآیی بالا شناخته می‌شود که به خلبان اجازه می‌دهد وظایف متعددی را انجام دهد و در مأموریت‌های واکنش سریع هوایی تخصص دارد.

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان

رژیم صهیونیستی

در مورد رژیم صهیونیستی، این رژیم از چندین نوع هواپیما استفاده کرده است که مهم‌ترین آن‌ها «اورون» است.

بر اساس رصدها، این هواپیما پس از عملیات «طوفان الاقصی» به طور کامل وارد خدمت شده و ۱۶۷ پرواز در طول یک سال جنگ انجام داده است.

«اورون» یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای رژیم صهیونیستی است و بر اساس گفته یانیف روتیم، رئیس بخش تحقیق و توسعه نظامی رژیم صهیونیستی می‌تواند هزاران هدف را در عرض چند ثانیه و در مساحت‌هایی که هزاران کیلومتر امتداد دارند، شناسایی کند.

رژیم صهیونیستی همچنین از حداقل دو هواپیمای «ایتام» برای هشدار زودهنگام استفاده کرده است. این هواپیما در بیش از ۵۸ پرواز شرکت کرده است.

علاوه بر این، دو هواپیمای «شافیت» نیز در حداقل ۱۶ پرواز شرکت داشته‌اند. همچنین رژیم صهیونیستی از دو هواپیمای «بیچ بی ۲۰۰ تی زوفیت ۵» در ۴۵ پرواز و از هواپیمای «بیچ کرافت بی ۲۰۰ تی زوفیت ۳» در ۳۵ پرواز استفاده کرده است.

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان

آمریکا

آمریکا به صورت گسترده‌ای از هواپیماهای غول‌پیکر خود برای عملیات شناسایی دریایی استفاده کرده است که شامل مدل‌های «بوسایدن پی -۸ ای» و «مری‌تایم پاترول ایرکرفت» است.

این کشور بیش از ۱۶۷ پرواز شناسایی با این هواپیماها انجام داده است. همچنین از هواپیماهای «بوئینگ آر سی -۱۳۵» و «لاکهید ای پی -۳» در بیش از ۹۰ پرواز شناسایی استفاده کرده است.

پهپاد «ام کی و-۴ سی ترایتون» که توسط نیروی دریایی آمریکا اداره می‌شود، بر اساس داده‌های رصد هوانوردی در بیش از ۷۳ پرواز شناسایی ظاهر شده است.

آمریکا همچنین از هواپیمای هشدار زودهنگام «بوئینگ ای -۳ سنتری» که مجهز به یک سکوی یکپارچه برای مدیریت و کنترل میدان نبرد است، در ۱۶ پرواز استفاده کرده است.

پشتیبانی بی‌سابقه غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و لبنان

سوخت‌رسانی و حمل و نقل نظامی

علاوه بر هواپیماهای شناسایی، «سند» حدود ۱۸۰۰ پرواز سوخت‌رسانی در آسمان منطقه را ثبت کرده است.

داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی حدود ۹۵۰ پرواز سوخت‌رسانی انجام داده و پس از آن نیروی هوایی بریتانیا با بیش از ۵۶۰ پرواز سوخت‌رسانی هوایی قرار دارد.

تحلیل داده‌های رصد شده نشان می‌دهد که حدود ۳۶۵ پرواز حمل و نقل نظامی مستقیماً به اراضی اشغالی انجام شده است، و ۸۴۰ پرواز دیگر به پایگاه‌های نظامی در قبرس، یونان و ایتالیا که به‌طور گسترده برای پشتیبانی از اشغالگری استفاده می‌شوند، اختصاص داشته است که مجموعاً بیش از ۱۲۰۰ پرواز حمل و نقل نظامی را تشکیل می‌دهند.

پایگاه‌های پرواز

نیروی هوایی آلمان بیش از ۸۰ پرواز حمل و نقل نظامی انجام داده است که بیشتر آن‌ها از پایگاه «ونزتروف» انجام شده است.

همچنین حدود ۲۵ درصد از پروازهای حمل و نقل نظامی آمریکا از پایگاه «رامشتاین» در جنوب غرب آلمان برخاسته‌اند. از سوی دیگر مشخص شد که حداقل ۱۱ پرواز حمل و نقل نظامی صهیونیستی از آلمان به مقصد اراضی اشغالی انجام شده است.

نیروی هوایی بریتانیا در پروازهای حمل و نقل نظامی خود، که بیش از ۳۵۰ پرواز بوده است، از پایگاه «بریز نورتون» در اوکسفورد شایر (شمال غرب لندن) استفاده کرده است. همچنین برای پروازهای شناسایی و سوخت‌رسانی، عمدتاً به پایگاه «آکروتیری» در قبرس متکی بوده است.

ایالات متحده بیشتر از پایگاه «سودا» در جزیره کرت یونان برای پروازهای خود استفاده کرده است. همچنین از پایگاه «پافوس» در قبرس و پایگاه «سیگونیلا» در ایتالیا که محل استقرار نیروهای هوایی و دریایی ایالات متحده است و در شرق سیسیل ایتالیا واقع شده است، استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی، علاوه بر این هواپیماها، از ناوگانی عظیم از پهپادها استفاده کرده‌اند که مأموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهند و از آسمان غزه و لبنان خارج نمی‌شوند و ابزارهای رصد هوانوردی منبع باز نمی‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند.

بنابراین، تعداد پروازهای رصد شده در این گزارش کمتر از پروازهای واقعی شناسایی است که از آسمان فلسطین اشغالی و لبنان خارج نمی‌شوند، اما این تعداد نشان‌دهنده حجم بی‌سابقه این پروازها در تاریخ منطقه‌ای محدود است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا و در دید جهانیان، جنگی برای نسل‌کشی علیه غزه به راه انداخته است که تا ظهر دیروز سه‌شنبه، ۱۴۳ هزار شهید و مجروح فلسطینی، بیشتر آن‌ها کودک و زن، برجای گذاشته است. همچنین بیش از ۱۰ هزار مفقود وجود دارد.

این جنگ همراه با ویرانی عظیم و قحطی است که ده‌ها کودک و سالمند را به قتل رسانده و به یکی از بدترین فاجعه‌های انسانی جهان تبدیل شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان نیز تاکنون ۲۵۴۶ کشته و ۱۱۸۶۲ مجروح برجای گذاشته است که تعداد زیادی از آن‌ها زنان و کودکان هستند و بیش از ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از آن منطقه آواره شده‌اند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات