تابناک بررسی کرد

یک بام و دوهوای متناسب سازی حقوق بازنشستگان/کدام بازنشستگان علی الحساب بیشتری دریافت کردند؟

متناسب سازی حقوق بازنشستگان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ به طوری که نه از پرداخت حقوق متناسب با تورم و سبد هزینه‌های زندگی خبری است و نه نظمی در پرداخت برقرار است که بازنشسته بداند قرار است چه زمانی و چه مبلغی دریافت کند.
کد خبر: ۱۲۶۸۱۴۷
|
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 27 October 2024
|
3148 بازدید
|
۵

یک بام و دوهوای متناسب سازی حقوق بازنشستگان/کدام بازنشستگان علی الحساب بیشتری دریافت کردند؟

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مطابق با برنامه هفتم توسعه و با تصویب هیئت وزیران قرار بود اجرایی شود و قرار براین بود که حقوق بازنشستگان با ۴۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز همسان‌سازی شود این درحالی است که نه تنها بسیاری از بازنشستگان هنوز از دریافتی خود بابت متناسب سازی آگاه نشده اند بلکه شاهد واریزی‌های سلیقه‌ای به بازنشستگان ارگان‌های مختلف بوده ایم به طوری که واریزی علی‌الحساب بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون تومان کمتر از بازنشستگان کشوری بوده است.

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، فرامرز توفیقی، مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خبرنگار تابناک گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز نمی‌دانند قرار است چه مقدار به حقوق شان اضافه شود و تاکنون هم واریزی علی الحساب آنها ۲ میلیون تومان کمتر از بازنشستگان کشوری است و این پراکندگی، بی انضباطی و هیاهو سالاری انگار به تازگی فراگیر شده که قانونی هم نیست. 

تامین اجتماعی بنگاهی ورشکسته یا ...؟

وی افزود: قانون در راستای شغل خاصی نیست و لازم است متناسب سازی درهمه مشاغل اعم از کشوری، لشگری و تامین اجتماعی به طور یکسان اجرا شود و اولویت خاصی به برخی از بازنشستگان ندهند که البته این رویه نادرست از زمانی که با دستور رییس جمهور وقت (احمدی نژاد) تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت کار قرار گرفت هم تبدیل به بنگاهی ورشکسته شد و هم به دلیل اینکه دولت این نهاد را برای خود می‌داند آنطور که باید و شاید توجهی به آن ندارد. 

این فعال حوزه کارگری به وجود مشکلات ساختاری در بدنه تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات زیرساختی در تامین اجتماعی تا جایی بالا گرفته است که حتی وزرای دولت از انتخاب یک معاون برای آن عاجزند. همچنین بیمه‌های حق درمان که اصلا کارایی لازم را در مراکز درمانی ندارند و حقوق بازنشستگان هم که هیچ تناسبی با تورم نداشته و سبد معیشتی بازنشستگان هر روز کوچک تر می‌شود.

طلب های تامین اجتماعی از دولت کی قرار است پرداخت شود؟

توفیقی درمورد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: طلب‌های سنگینی که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است را سال‌ها بدون پرداخت باقی گذاشته و حتی اقدام به تهاتر نمی‌کند بنابراین از آنجایی که دولت این سازمان را متعلق به خود می‌داند نه برای رفاه حال بازنشستگان قدمی برمی دارد و نه سعی درحل مشکلات زیرساختی آن می‌کند غافل از اینکه این سازمان برای دولت نیست و هیچ حق مالکیتی نسبت به آن نمی‌تواند داشته باشد. 

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران درخصوص عدم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی از جزئیات متناسب سازی حقوق شان هیچ اطلاعات دقیقی ندارند و نمی‌دانند که از چه زمانی قرار است این طرح اجرا شود و یا مشمول چه کسانی خواهد شد این درحالی است که بسیاری از مشمولان هم نمی‌دانند چه مبلغی باید دریافت کنند. 

به گفته وی، نمایندگانی که به دنبال تصویب یکسان سازی حقوق بازنشستگان بودند نیز تنها شعار دادن پشت تریبون را یاد گرفته اند و از طرف دیگر نظارتی بر اجرای درست قانون نیست و قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان سلیقه‌ای و با بی نظمی درحال اجراست و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
عباس گوجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
من بازنشسته کشوری هستم نه حکمی نه افزایشی . فقط همون یک میلیون علی الحساب پرداخت شده . خدا ازتون نگده این چه متناسب سازی است که چند سال تو بوق و کرنا کردید آخرش هم هیچی
بازنشسته حداقلی بگیر مفلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
دولت احمدی نژاد ، عامل اکثر گرفتاری های متعدد در موارد مختلف در کشور است

و در دورانی که ۸۰۰ میلیارد دلار از بالا رفتن نجومی قیمت نفت را به چنگ آورد و میتوانست کشور را چند بار نوسازی کند !!؟؟ عملا کار قابل توجهی نکرد
و در آخر هم مشخص نشد که آن پول چه شد ؟ و کجا رفت ؟

بیشترین میزان اختلاس های متعدد چند هزار میلیارد تومانی در دوران او شروع و به اوج رسید
و بخاطر تشدید تحریم های جهانی که او و جلیلی آنها را کاغذ پاره بی ارزش نامیدند

صندوق‌های بازنشستگان در تامین اجتماعی و فرهنگیان و لشکری و کشوری به تاراج رفتند

مثلا از تامین اجتماعی و زمانیکه دلار ۸۰۰ تومان بود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای دولت برداشتند و هنوز تسویه نشده است

حالا کل بازنشستگان تامین اجتماعی به زیر خط مطلق فقر کشیده شده اند و هیچ پناهی جز خداوند یکتا ندارند
و بترسیز از آه مظلومانی که به جز خدا ، پناهی ندارند بترسید
ممد خیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
سال گذشته به بهانه همسان سازی حقوق بازنشستگان ، طرح ظالمانه "افزایش سنوات بازنشستگی" در مجلس تصویب گردید . هم به شاغلین جفا شد و هم بابت همسان سازی حقوق به بازنشستگان خدمات مفیدی داده نشد و تنها دولت در این زمینه نفع برد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
من بازنشسته کشوری هستم .با بالاترین رتبه اداری . حقوق بنده نصف همتایان صندوق تامین اجتماعی است. نه در این دوره و نه در دوره قبل مشمول همسان سازی نشدیم .
همه این ها فیلم و بازی نمایندگان و دولت و سرکار گذاری است.
کارمندان بازنشسته دولت هیچ حمایتی ندارن. دولت ها به کارکنان خودشان را رها کرده اند.
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
قراره افزایش حقوق 28 درصد باشد و بازنشستگان 20 درصد به عبارت ساده هنوز متناسب نشده قرار است کسر کنند
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟