به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو؛ وبسایت رسمی گوگل اعلام کرد، AI Overviews در هر کشور اکنون به زبانهای مختلفی ازجمله انگلیسی، هندی، اندونزیایی، ژاپنی، پرتغالی و اسپانیایی در دسترس است؛ یعنی اگر در ایالات متحده هستید، میتوانید به زبان اسپانیایی جستجو کنید و نتیجه را به همان زبان ببینید.
اوایل این ماه، نمایش تبلیغات در AI Overviews برای موبایل فعال شد اما فقط در ایالات متحده. برای سایر مناطق گوگل میگوید: «تبلیغات بهجای اینکه مستقیم در AI Overview ظاهر شود، در اسلاتهای اختصاصی در سراسر صفحه، نمایش داده میشود.»
گوگل ماه مه قبل از عرضه گستردهتر در بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل، AI Overviews را در ایالات متحده راهاندازی کرد. این شرکت همچنین پس از آزمایشی چندماهه شروع به نمایش برجستهتر استناد به صفحات وب در AI Overviews کرد.
مشکلات AI Overview گوگل در اوایل عرضه
ویژگی AI Overviews چند ماه پیش به موتور جستجوی گوگل اضافه شد و قصد داشت نتایج هوشمندانه و دقیقتری در اختیار کاربران قرار دهد. البته گوگل در رسیدن به این هدف چندان موفق نبود و با انتقادات زیادی مواجه شد؛ برای مثال در برخی جستجوها به کاربران پیشنهاد شده بود روی پیتزای خود چسب بریزند یا سنگ بخورند. نمایش پاسخهای اشتباه موجی از انتقادات را در پی داشت و نگرانی بسیاری برای نبود اطمینان به نتایج گوگل ایجاد کرد.
البته به نظر میرسد باوجود انتقادات فراوان، این شرکت قصد ندارد حالت سابق نمایش جستجوی خود را بازگرداند و ارائه قابلیت AI Overview را ادامه دهد.