شیائومی در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۴ اعلام کرد که خودرو تازه معرفی شدهی SU۷ Ultra به رکوردی تازه دستیافته است. این ابرخودروی الکتریکی پیشرفته حین آزمایش در یکی از پیستهای چین، به سرعت سرسامآور ۳۶۰ کیلومتربرساعت رسید. در کنار SU۷ Ultra، شیائومی از سیستم رانندگی خودکار پیشرفتهی خود با نام Hyper Autonomous Driving (به اختصار HAD) را با وعدهی بازتعریف بهرهوری و ایمنی جادهای پرده برداشت.
به گفتهی لی جون، مدیرعامل شیائومی، سرعت ۳۵۹٫۷۱ کیلومتربرساعت در پیست CATARC Yan Cheng ثبت شد. او تأکید کرد که محدودیت عملکردی خودرو از مسیر آزمایشی ناشی میشود و نه خود خودرو.
SU۷ Ultra اخیراً در پیست نوربرگرینگ آلمان رکوردی تازه ثبت کرده است؛ این خودرو یک دور پیست را در مدت ۶ دقیقه و ۴۶٫۸۷۴ ثانیه طی کرد و به سریعترین خودروی چهاردرِ تاریخ این پیست تبدیل شد. در مسیر مستقیم این پیست، ساختهی شیائومی به سرعت ۳۲۴ کیلومتربرساعت رسید و دیوید پیتارد، قهرمان مسابقهی ۲۴ ساعته نوربرگرینگ ۲۰۲۳، هدایت آن را بر عهده داشت.
SU۷ Ultra با طول ۵۰۷۰ میلیمتر، عرض ۱۹۷۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۶۵ میلیمتر طراحی شده است. فاصلهی محوری ۳ هزار میلیمتر فضای کافی برای پنج سرنشین فراهم میکند و وزن ۲۳۶۰ کیلوگرمی آن از مهندسی پیشرفته این خودروی الکتریکی خبر میدهد. با اینکه تنها ۲۳۰ روز از ورود شیائومی SU۷ به بازار میگذرد، این شرکت تاکنون ۱۰۰ هزار دستگاه از مدل تولید کرده است. طی تنها ۱۰ دقیقه پس از در دسترس قرار گرفتن مدل SU۷ Ultra، غول چینی ۳۶۸۰ پیشسفارش قابل استرداد برای آن دریافت کرد.
سیستم HAD شیائومی که از ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) آزمایش داخلی آن آغاز میشود و تا دسامبر برای عموم عرضه خواهد شد، با استفاده از دادههای رانندگی در شرایط واقعی، پیشبینی مسیرها را بهبود میبخشد و تصمیمات را بر اساس شرایط لحظهای تنظیم میکند.
بهگفتهی شیائومی، سیستم HAD با کاهش ترمزها و شتابگیریهای ناگهانی تجربهی رانندگی روانتری ایجاد میکند. با کمک مدل زبانی بصری (VLM) این سیستم میتواند حتی در شرایط پیچیدهای مانند جادههای باریک، تقاطعهای شلوغ و مناطق در حال ساخت، از پس هدایت خودرو بربیاید.
در ادامه، شیائومی قصد دارد SU۷ Ultra را در پیستهای اصلی چین آزمایش کند تا عملکرد آن را به نمایش گذاشته و سیستم رانندگی خودکار را بهبود بخشد.