سید مرتضی سقاییاننژاد روز یکشنبه پنجم اسفند ماه در جلسه شورای مدیران شهرداری قم، اظهار کرد: “در طی سالهای گذشته راههای مختلفی برای تأمین واگن متروی قم انجام شده و با وجود طی شدن مسیرهای مختلف، هنوز فاز نخست متروی قم منتظر واگن است.”
به گزارش تابناک به نقل از قمنا، وی در بخش دیگری از اظهارات خود از عدم بهرهبرداری از یک فاز کوچک متروی قم گلایه کرد و در این باره گفت: “در هر شهر دیگری اگر این میزان پیشرفت وجود داشت، تاکنون فاز نخست راهاندازی شده بود؛ اما مسئله واگن موجب شده نتوانیم این اقدام را انجام دهیم.”
از سقاییاننژاد بهعنوان پرسابقهترین شهردار کشور یاد میشود و جالب است که بدانیم که در دوره شهرداری وی چه در شهر اصفهان و چه در شهر قم، هیچ پروژه مترویی در این دو کلانشهر به مرحله بهرهبرداری نرسیده است.
از طرفی اظهارات سقاییاننژاد در حالی است که خط A متروی قم از زمان آغاز پروژه در سال ۱۳۹۰ میبایست ظرف شش سال و بهطور کامل بهبهرهبرداری میرسید؛ با این وجود پس از گذشت هفت سال از این موعد حتی فاز ۱ این پروژه نیز افتتاح نشده است و شهرداری قم برای بهرهبرداری کامل از این خط، شهرداری قم سه سال دیگر زمان خواسته است.
علاوه بر این، فاز ۱ خط A با دو ایستگاه عملا کارایی چندانی ندارد که افتتاح یا عدم افتتاح آن دغدغهای برای مردم باشد و بتواند گرهای از ترافیک پر پیچ و خم شهر را باز کند؛ بههمین خاطر «پیشرفت» خواندن دوسه ایستگاه در مقام عمل دستاوردسازی از «هیچ» است.
شایان ذکر است برای پروژه متروی قم تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است؛ بههمین خاطر کاش مشخص شود که در ده سال اخیر با این هزینهکرد بالا و حقوق بگیران فراوان سازمان قطار شهری، دقیقا چه خروجی از سازمان قطار شهری قم برای شهر داشته است؟!
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.