تابناک گزارش می دهد؛

هزینه‌های سرسام‌آور در «ایرانول»+توضیحات/ شرکتی که میلیارد‌ها تومان صرف تبلیغات می‌کند

صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت نفت ایرانول نشان می‌دهند که این شرکت با رشد چشمگیر هزینه‌ها روبه‌رو شده است. به گونه‌ای که هزینه‌های فروش و اداری به طور قابل توجهی افزایش یافته و هزینه‌های مالی نیز جهش زیادی داشته‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۹۰
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰ 09 March 2025
|
5723 بازدید
|

هزینه‌های سرسام‌آور «ایرانول»؛ شرکتی که میلیارد‌ها تومان صرف تبلیغات می‌کند

صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت نفت ایرانول نشان می‌دهند که این شرکت که به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت نفت در بازار فرابورس شناخته می‌شود، با چالش‌های مالی چشمگیری در سال جاری مواجه بوده است. این شرکت که سهامداران عمده‌ای، چون شرکت‌های تاپیکو و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی را در اختیار دارد، در دوره ۹ ماهه با رشد قابل توجه هزینه‌ها روبه‌رو شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک؛ طی سه فصل اول سال جاری، هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شرکت نفت ایرانول با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از ۹۴۲ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این، هزینه‌های مالی این شرکت نیز با جهش ۲۶۷ درصدی روبه‌رو شده و به رقم ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

هزینه‌های سرسام‌آور در «ایرانول»/شرکتی که میلیارد‌ها تومان صرف تبلیغات می‌کند

کاهش دارایی‌ها و سود انباشته ایرانول

در بخش دارایی‌ها، رقم دریافتی‌های بلندمدت ایرانول کاهش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. همچنین سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت این شرکت نیز در ۹ ماهه امسال با افت ۱۲ درصدی مواجه شده است.

در نهایت، سود انباشته ایرانول در پایان آذرماه به کاهش ۳ درصدی دست یافت، که نشان‌دهنده روند منفی در افزایش این شاخص است. همچنین، تسهیلات مالی دریافتی این شرکت نیز در پایان پاییز به بیش از ۸۵۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به گذشته کاهش جزئی را نشان می‌دهد.

افزایش هزینه‌های تبلیغاتی ایرانول

یکی از نکات قابل توجه در صورت‌های مالی ۹ ماهه، افزایش هزینه‌های تبلیغات این شرکت است. در حالی که ایرانول در سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کرده بود، در ۹ ماهه امسال این رقم به ۲۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان رسیده است.

برآورد‌های اعلام شده در صورت مالی ایرانول، نشان می‌دهند که برای سه ماهه پایانی سال نیز حدود ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان برای تبلیغات اختصاص داده شده است.

به این ترتیب، مجموع هزینه‌های تبلیغات شرکت ایرانول در سال جاری به بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان می‌رسد که نسبت به سال قبل رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

هزینه‌های سرسام‌آور در «ایرانول»/شرکتی که میلیارد‌ها تومان صرف تبلیغات می‌کند

توضیحات شرکت ایرانول: عملکرد 9 ماهه منتهی به 30/09/1403 شرکت نفت ایرانول در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد اکثر شاخص های عملکردی و مالی می باشد، به طوری که مقدار تولید و فروش در بازه زمانی یاد شده نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 16 و 17 درصد رشد داشته است.

همچنین علی رغم وجود موانع متعدد بر سر راه تولید و محدودیت های حاکم بر اقتصاد کشور، از جمله تغییر سیاست های ارزی دولت که موجب افزایش شدید نرخ مواد اولیه (خوراک) شده است، این شرکت توانسته است با اصلاح فرایند های تولیدی، بهینه سازی سبد و تولید و فروش، ارتقای راندمان و استفاده از ظرفیت های خالی خود در کنار رشد درآمدی 43 درصدی به رشد سودآوری 19 درصدی برسد.

با توضیحات فوق، رشد نرخ مواد اولیه و به تبع آن افزایش هزینه های تولید، مستلزم سرمایه در گردش بالاتر بوده و شرکت در نتیجه ارتباطات نزدیک با شبکه بانکی کشور، توانسته است از اعتبارات خود نزد بانک ها استفاده موثر نموده و با اخذ تسهیلات و گشایش اعتبارات بانکی، نسبت به ترمیم سرمایه در گردش خود اقدام نماید و رشد هزینه های مالی شرکت در همین راستا بوده است.

شایان ذکر است شرکت ایرانول با در اختیار داشتن حدودا 30 هزار متر مربع فضای تبلیغاتی در سراسر کشور مشتمل بر تابلو های سر درب مراکز ارایه دهنده خدمات خودرویی (اتو سرویس ها)، از پتانسیل تبلیغاتی بالایی برخوردار بوده و در سال جاری اقدام به استفاده بهینه از این پتانسیل نموده و با توجه به گذشت زمان و فرسوده شدن تابلو های مذکور، ضمن تغییر لوگوی شرکت و ارتقای شاخص های بصری برند خود، نسبت به بروز رسانی (بازسازی) آن ها اقدام نموده است و قطعا این تبلیغات محیطی در ادامه تاثیر قابل توجهی در ارتقای سهم بازار و جایگاه برند ایرانول خواهد داشت، لذا هزینه های تبلیغات نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

شرکت ایرانول در زمینه صادرات و ارز آوری نیز موفق به افزایش 52 درصدی (ارزی) شده که در این راستا هزینه های عوارض صادراتی که بخش عمده ای از هزینه های فروش می باشد نیز افزایش یافته و لذا افزایش هزینه های فروش را به دنبال داشته است.

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
محک پایین متن خبر
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
آدرس اشتباهی به مردم ندید!
آثار تورمی هزینه ها رو ازش خارج کنید، اونوقت ببینید چقدر هزینه واقعی داشته و سود و زیانش چقدر بوده!
هزینه ها هر لحظه در حال افزایشه درصورتی که یک شرکت تولیدی نهایتاً سالانه 2 مرتبه تغییر نرخ فروش داره
مشکل جای دیگه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
اتفاقا الان شرکتها هر موقع دلشون بخواد گرون میکنن
هیچ نظارتی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
واقعا افزایش ۴۷ درصدی تبلیغات چی نشان می‌دهد
واقعا ایرانولرنیاز به این همه تبلیغات دارد
مطمئن هستید که شرکت تبلیغاتی مربوط به یک از مدیران شرکت نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
قطعا یو کمیسیون تپل و مپل و چاق و درشت و گنده در

هزینه تبلیغات هست و الا ایرانول اصلا نیاز به تبلیغات ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
سلام من سهامدار ایرانول هستم و کدال رو دیدم گزارش شنا کاملا یک طرفه و اشتبه هست در صورتی که ایرانول بیشترین رشد سود را داشته 20 درصد شما نوشتید منفیز 3 درصد واقعا که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
امسال یکی از بیهترین سالهای ایرانول هست و بر اساس گزارش رسانه ها در 11 ماه دربهترین شرکت در رشد درامد تولید و فروش بوده است ااطلاعات شما ناقص هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
باید دید قرارداد تبلیغات با کدوم پسر خاله هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
بازار همیشه تشنه محصولات چهار شرکت نفت ایرانول بهران پارس و سپاهان هست تبلیغ دیگه چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
سود نیست و تورم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
ترکیب هیات مدیره شرکت هم دیدنی است و هم شنیدنی....
مثلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
يك بنده خدايي پرايد داشت و اومده بود تعويض روغني . كل قيمت هارو كه پرسيد گفتش كه روغن فله بزن فيلتر و روغن دنده تازه عوض شده.
فرزند آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
دقیقا دی ماه 1403 روغن ایرانول 16هزار خریدم 280 هزار ..دو ماه بعد رفتم همون روغن رو بگیرم. تو بازار اصلا نبود چند روز خیلی جاها رفتم آخر تو سرآسیاب تهران .تو یه تعویض روغنی چند قوطی دیدم ..قیمت گرفتم 700هزار .دو تا خریدم .یکی رو تعویض کردم .اونم همین چند تا رو داشت مجبور شدم خریدم و گذاشتم صندوق عقب...من موندم ظرف دو ماه چند برابر ..مگه میشه
پاسخ ها
سمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
ای آریایی !بهتر نبود همون یک عدد را می ریختی تو ماشینت و بقیه رو برای سایر هم وطنانت که شاید در مضیقه بودند می گذاشتی و در پشت صندوق ماشینت انبار نمی کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
چه محاسباتی .. چه گزارش سفارشی ای شده این گزارش... در صنعت روانکار تبلیغ نکنی؟؟؟ تابلوهاتو که سالها گذشتن تغییر ندی؟؟؟ بعد تبلیغات اول پلتفرمهای خانگی نمکایش برای بهران رو نبینی و تبلیغات روی لباس داوران و ... برای پارس رو نبینی و .... یعنی گزارش نوشته شده فقط برای سفارش داده شده و بجهت رد و بدل مبالغ چند میلیونی بین برخی هاست ولا غیر...... نه صنعت روغن رو میشناسی نه رقابت بین 4 شرکت رو می فهمی نه قیمت دستوری روی روغن حالیته نه هیچی .... تابی دقت کن
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۰
از سال‌ ۱۳۵۰‌ با چهار شرکت بزرگ تولید روغن موتور آشنا هستم فقط تورم به دادشان رسیده
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت دلار # فیلترینگ # ترامپ # ایران و آمریکا # قیمت طلا # تعطیلی مدارس # کالابرگ # مهدی تاج # سید حسن نصرالله
الی گشت