بي‌تفاوتي اهالی بهارستان نسبت به گرفتن پول غیرقانونی از مردم

موضوع جالب آن است كه گويا، تأمين اجتماعي كه با كوله باري از مشكلات روبه روست، نكته‌اي مهمتر از تصويب دريافت فرانشيز از بيمه شدگان و مستمري بگيران نداشته كه هيأت امناي تازه تأسيس به سرعت اين موضوع را تصويب کرده و براي اجرا به هيأت مديره تامين اجتماعي ارجاع مي‌دهد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۸
|
۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲ 14 November 2010
|
9961 بازدید
|
سرویس اجتماعی «تابناک» ـ با وجودي كه بنا بر قانون الزام ـ كه مصوب مجلس است ـ دريافت فرانشيز از بيمه شدگان و مستمري بگيران تأمين اجتماعي در مراكز ملكي تأمين اجتماعي، ممنوع است، باز هم هيأت امناي اين سازمان، غير قانوني اقدام به تصويب آن كرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، قصه دريافت فرانشيز از بيمه شدگان و مستمري بگيران تأمين اجتماعي از زمان دولت اصلاحات آغاز و در نشست های شوراي عالي تأمين اجتماعي مطرح شد؛ اما سرانجام با مخالفت اعضاي غيردولتي آن (كارگران و كارفرمايان) اين موضوع رأي نياورد. ولی با روي كار آمدن دولت محمود احمدي نژاد و پس  از تغييرات و تحولات توفاني چند ساله در تأمين اجتماعي، سرانجام پس از بركناري علي ذبيحي از سمت مديرعامل اين سازمان، دريافت فرانشيز به تصويب هيأت امناي تازه تأسيس آن رسيد.

موضوع جالب آن كه گويا، تأمين اجتماعي كه با كوله باري از مشكلات روبه روست، نكته‌اي مهمتر از تصويب دريافت فرانشيز از بيمه شدگان و مستمري بگيران نداشته كه هيأت امناي تازه تأسيس به سرعت اين موضوع را تصويب کرده و براي اجرا، به هيأت مديره تأمين اجتماعي ارجاع مي‌دهد.

برخي از فعالان كارگري و كارفرمايي بر این باورند كه اطلاعات اندك دكتر اعتماد زاده به‌ عنوان دبير هيأت امناي تأمين اجتماعي، نقش بسیاري در دستور كار قرار گرفتن موضوعات مورد بحث در هيأت امناي تأمين اجتماعي، از جمله دريافت فرانشيز دارد. اين در حالي است كه وي در زمان مديریت علي ذبيحي در تأمين اجتماعي، رييس هيأت مديره تأمين اجتماعي نيز بوده است.

اعتماد زاده كه دكتراي طب عمومي و مدير عامل شركت شهر سالم در زمان شهرداري احمدي نژاد بوده، توانسته به لطف برخی حمايت‌ها، صاحب سمت مهمي در اركان تأمين اجتماعي ـ كه سی ميليون نفر را تحت پوشش دارد ـ بشود، حال آن كه منتقدان وي، كسري بودجه 3500 ميليارد توماني تأمين اجتماعي در زمان رياست وي بر هيأت مديره تأمين اجتماعي (دوران مديريت ذبيحي) را ناشي از نداشتن مديريت لازم وي و اكثريت هيأت مديره همراه او در سازمان تأمين اجتماعي مي‌دانند.

به هر روی، با بركناري ذبيحي، موضوع دريافت فرانشيز از بيمه شدگان و مستمري بگيران تأمين اجتماعي مورد تصويب هيأت امناي تازه تأسيس قرار گرفت و پاپي و آرضايي از عضويت هيأت مديره تأمين اجتماعي بركنار شده و از سازمان نقل مكان كردند.

اما هم اینک طريقت، عضو ديگر هيأت مديره تأمين اجتماعي در وزارت رفاه اشتغال دارد و حسن زاده نيز كه از مديران با سابقه تأمين اجتماعي است، عضو هيأت مديره سازمان بيمه خدمات درماني (زير مجموعه وزارت رفاه) است.

موضوع وقتي جالبتر مي‌شود كه با وجود ابلاغ اجراي دريافت فرانشيز، نمايندگان مجلس هم تاكنون موضع محكمي در برابر مصوبه غير قانوني دريافت فرانشيز از كارگران نگرفته‌اند و اين در حالي است كه اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها نيز در پيش است؛ بنابراين، مصوبه غير قانوني هيأت امناي تأمين اجتماعي، مي‌تواند مشكل سازشود؛ هر چند برخي بر این باورند كه بايد از محل هدفمند‌سازي يارانه‌ها، به تأمين اجتماعي كمك شود، نه اينكه با مصوبات غير قانوني ـ كه هيأت امناي تأمين اجتماعي دارد ـ باعث غبارآلود شدن فضاي كارگري كشور شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
اصلا مي شود توضيح بديد اين سازمان مربوط به تامين اجتماعي و اتيه كارگران وبيمه شدگان ميباشد ،يا تامين اجتماعي مديران اخراج شده وسرمايه داران ورشكسته و...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
آیا نگارنده این مطلب بدنبال عواقب رایگان بودن خدمات درمانی تحقیق و تفحصی داشته اند که این گونه یک طرفه به قاضی میروند رایگان بودن درمان در کشورمان دقیقا" مثل غیر هدفمند بودن یارانه هاست پس بهتر است اول تحلیل کنیم بعد قلم بزنیم.
بيمه گزار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
متاسفانه بنظر ميرسد درجاي بسيار حساسي مانند تامين اجتماعي ،كساني در مصدر كار قرار گرفته اند كه از خانواده بيمه نبوده و از اقتصاد درست سر در نمي آورند.كافيست سري به كميسيون هاي پزشكي تامين اجتماعي بزنيد تا ببينيد تا چه فسيل هايي در حال ايجاد نارضايتي در بين مردم مي باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
با درامدی که این سازمان دارد و از بیمه شدگان میگیرد میشود یک مملکت را اداره کرد ولی بعلت نبود مدیریت کارامد اقتصادی تقریبا تمام یا اکثر درامدها سوخت میشود. مشکل مدیریتی است نه درامد کم اگر درامدها 10 برابرهم شود با این نوع مدیریت باز هم نتیجه همین خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
اعتماد زاده متخصص پوست و موست و البته ناخن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
کدام مجلس؟
20:30 هم آخر مجبور شد نشون بده
120 تا نماینده توی مجلس بودند یکی هم رای نداد حتی ممتنع
خیلی از نماینده ها هم حتی در مجلس نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
اشكالات سازمان تامين اجتماعي جاي خود دارد همانند :
- نداشتن هيچ گونه حساب مكانيزه از كسور واريزي بيمه شدگان
- عدم اجراي طرح تكريم و جلب رضايت ارباب رجوع
- عدم تناسب دريافتي ها و ارائه خدمات درماني
وليكن از آن سو نيز بايد نگاه كرد قوانين زيادي از طرف دولت تصويب شده است كه به نظر مي آيند بدون هماهنگي اين سازمان بوده است براي به زانو دراورن آن همچون :
- افزايش بي حساب حقوق بازنشستگان كشوري و لشگري در سال 86 و 87 ( و نه براساس ميانگين 2سال آخر و نه بر اساس كسورات پرداختي )
- كاهش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي با تصويب ماده 106 قانون مديريت خدمات كشوري و همچنين كاهش موجودي صندوق به اين طريق
- ايجاد ناهماهنگي بين بازنشستگان تامين اجتماعي و كشوري و لشكري
- عدم حمايت هاي دولتي از اين سازمان با وجود مصوبه هاي دولتي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
اینها همش دردسر های مدیر عامل قبلی است
مصطفی نجفی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
من میخوام یه جوابی به اون آقائی بدم که نوشته تابناک بی بررسی قضاوت میکنه
آقای محترم شمائی که نفست از جای گرم بلند میشه و خدا میدونه چه منسبی داری و ماهانه چقدر بیت المال رو میچاپی ...
حقوق یه کارگر ماهیانه چهارصد هزار تومان به کجای زندگی کارگر بدبخت میخوره که حالا بیاد کلی هزینه دوا و درمون بده
آخه خدا بی وجدانی تا کی .............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
همين حداقل حقوقي كه كاركنان و بازنشستگان تامين اجتماعي ميگيرند با اين اوصاف و مديران بسيار مدبر سازمان بايد خرج هزينه هاي درمان خود در بيمارستانهاي سازمان بكنند؟؟؟؟؟؟!!!!!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟