بازدید 5228

"مقاله غديريه نجاتم داد"

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين حسين گنجي اشتهاردي با اشاره به ويژگي‌هاي شخصي، اخلاقي و علمي مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدي‌ اشتهاردي افزود: آن مرحوم نمونه بسيار بارز مومنان و عالمان ممتاز و برجسته بود که از خردسالي ايشان را مي‌شناختم و وقتي وارد حوزه شدم بنده با ايشان بيشتر شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴ 25 November 2010
فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدي اشتهاردي گفت: پدرم را در عالم رويا ديدم، بسيار مسرور و خوشحال بود و گفت در اينجا هر چه دارم به برکت آخرين مقاله اي است که درباره غدير نوشته بودم و صاحب آن مرا نجات داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين حسين گنجي اشتهاردي با اشاره به ويژگي‌هاي شخصي، اخلاقي و علمي مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدي‌ اشتهاردي افزود: آن مرحوم نمونه بسيار بارز مومنان و عالمان ممتاز و برجسته بود که از خردسالي ايشان را مي‌شناختم و وقتي وارد حوزه شدم بنده با ايشان بيشتر شد.

وي افزود: ويژگي‌هاي بسيار زيادي در وجود اين عالم، نويسنده، خطيب و پژوهشگر وجود داشت که مي‌تواند براي بسياري از طلبه‌ها و روحانيون به عنوان اسوه و الگو در زندگي و روش تربيتي و اخلاقي مطرح باشد.

اين استاد حوزه هم‌چنين با بيان فرازهايي از کلمات اميرالمومنين‌(ع) در خطبه متقين که ما بايد ببينيم علمي که به حال انسان سود دارد و به درد جامعه مي‌خورد، کدام علم است، خاطرنشان کرد: گاهي انسان اشتغال به فراگيري رشته‌هايي از علوم دارد که براي خود و جامعه سودمند نيست بلکه تنها يک فضيلت به شمار مي رود، اما مرحوم اشتهاردي علمي را انتخاب کرده بود که بالاترين علم‌ها بود و آن علم ديني و ولايي است.

وي با اشاره به اين که عمده تلاش‌ علمي مرحوم اشتهاردي در زمينه تفسير قرآن کريم احاديث و روايات و تاريخ ائمه اطهار (ع) بود، ادامه داد: آن مرحوم وقتي دست به قلم مي‌شود، کتابي با عنوان قفسه‌هاي قرآني مي‌نويسد و يا 15 سال در تفسير نمونه آيت‌الله مکارم‌شيرازي حضور پيدا مي‌کند.

وي افزود: مرحوم اشتهادري در تدوين تفسير نمونه که امروز جهان گير شده و به زبان‌هاي گوناگون ترجمه شده است نقش بسزايي داشت به طوري که حتي زماني که حضرت آيت‌الله مکارم‌شيرازي به مهاباد تبعيد بودند همراه ايشان در آنجا به نوشتن تفسير نمونه مشغول بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين گنجي با بيان اينکه مرحوم محمدي اشتهاردي بيش از 200 کتاب را به رشته تحرير در آورد گفت: عالم فقيد، عمر، بيان و قلم خوددر اختيار قرآن و معارف اهل‌بيت‌(ع) بود و حقيقتاً خود را وقف در علوم نافع کرده بود.

اين استاد حوزه گفت: آخرين مقاله‌اي که اين مرحوم نوشته بود درباره غدير بود در حالي‌که در بستر بيماري حتي قدرت تکلم به صورت کامل نداشته است و در آن حال بر مي‌خيزد و آن را براي چاپ در مجله پاسدار اسلام مي‌فرستد.

وي اضافه کرد: فرزند آن مرحوم نقل مي‌کرد بعد از رحلت پدرم او را در عالم رويا ديدم بسيار مسرور و خوشحال و فرمود، هر چه دارم از مقاله غدير و صاحب غدير دارم.

اين استاد حوزه با بيان اينکه مرحوم محمدي اشتهاردي زمان شناس بود گفت: ايشان به خوبي مي‌دانست نسل جوان امروز به چه چيزي نيازمند است طبق زمان کتاب مي‌نوشت.

وي روان‌نويسي و روان‌گويي را از ديگر ويژگي‌هاي حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدي اشتهاردي بيان کرد و يادآور شد: وي بسيار متواضع بود و هيچ‌گاه جايگاه علمي و موقعيتي که داشت او را به بزرگ‌نمايي و بزرگ ديدن وادار نکرد و آنقدر متواضع بود که بيشتر نشست‌ و برخاستش با افراد معمولي بود و با آنها انس مي‌گرفت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين گنجي ادامه داد: ساده‌زيستي از ديگر ويژگي‌ هاي اين محقق برجسته بود. کتاب‌هايش در سطح بالا چاپ مي‌شد و مشتري‌هاي فراواني داشت زندگي معمولي و بسيار ساده اي داشت.

وي با بيان اينکه مرحوم محمدي‌ اشتهاردي در حالت بيماري هم مانند مردم عادي بر سر درس و بحث حاضر مي‌شد خاطرنشان کرد: اخلاص او آنقدر بالا بود اگر کسي مطلب وي را بدون ماخذ نقل مي‌کرد هرگز خم به ابرو نمي‌آورد و اعتراض نمي‌کرد و مي‌گفت: ما اين مطالب را نوشته‌ايم تا حقايق مکتب اهل‌بيت‌(ع) براي همه روشن شود چه فرق مي‌کند اين زبان بگويد يا آن زبان بگويد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين گنجي تأکيد کرد: مرحوم اشتهاردي يک تلاشگر کم‌نظير بود و آنچه را مي‌نوشت باور داشت و مکتب کربلا را باور کرده بود و در مجالس حسيني مانند ابر بهار گريه مي‌کرد.

وي با بيان اينکه آن مرحوم اخلاق بسيار زيبايي داشت و هرگز کسي از او رنجش پيدا نمي‌کرد، گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي اشتهاردي از نيازها و مشکلات طلبه‌ها غافل نبود، وقتي طلاب اشتهارد صندوق قرض‌الحسنه تشکيل دادند اين مرحوم بيشتر اين پول را اختصاص به صندوق دادند و وجهي که در تبليغ به وي مي‌دادند، همان‌جا بين نيازمندان تقسيم مي‌کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم