اجراي 77 پروژه عملياتي در تهران

کد خبر: ۱۳۵۲۹
|
۱۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸ 08 July 2008
|
4110 بازدید
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، از اجراي 77 پروژه بزرگ عملياتي در تهران، خبر داد و اظهار اميدواري کرد تا پايان امسال، حدود سي پروژه عمده به بهره‌برداري کامل برسد.

به گزارش معاونت فرهنگي اجتماعي مرکز نظارت همگاني شهرداري تهران، دکتر مسعود نصر آزاداني، مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، در حاشيه حضور در جلسه ارتباط مستقيم مردم و مديران ارشد شهرداري تهران از طريق تلفن 1888، در جمع خبرنگاران گفت: عمليات اجرايي اتصال راه دسترسي برج ميلاد روي بزرگراه شيخ فضل‌الله، تا دو ماه آينده آغاز مي‌شود و تا پايان امسال، بدون اين که مسدودي در اتوبان ايجاد کند، به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به پروژه‌هايي که در سال جاري افتتاح خواهند شد، افزود: عمليات اجرايي تقاطع سه راه آزمايش، ميدان شهيد کلاهدوز، بزرگراه شهيد دوران، بزرگراه شهيد زين‌الدين، بزرگراه شهيد باکري و آسياي شمالي ـ جنوبي، بخش‌هاي تکميلي بزرگراه آزادگان، ميدان رسالت و تقاطع‌هاي آن با بزرگراه امام علي، در حال انجام است و به تدريج در تابستان، پاييز و پايان سال جاري به طور کامل بهره‌برداري مي‌شوند.

نصر آزاداني در ادامه اظهار کرد: در جنوب شرق نيز پل‌هاي شهيد تندگويان، شقايق و بزرگراه شهيد کاظمي و صالح آباد از پروژه‌هايي هستند که با تدابيري که در روش‌هاي اجرا با استفاده از تجربيات شهري به کار گرفته مي‌شود و با مديريت بهينه در زمان اجرا، به تدريج بر پايه زمان‌بندي هر پروژه، بتوانيم شاهد اجراي آن باشيم.

وي از اجراي سه پروژه تونل‌هاي زيرزميني در تهران خبر داد و گفت: تونل نيايش ـ صدر که مي‌تواند ترافيک بخش شمالي را کم و بزرگراه صدر را به بزرگراه نيايش منتقل کند، به صورت رفت و برگشت شش کيلومتر است که در حال حاضر، در مرحله انتخاب پيمانکار است و عمليات اجرايي آن در تابستان آغاز مي‌شود.

مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، خاطر نشان کرد: تونل امير کبير در امتداد زيرگذر امير کبير در مرکز شهر برنامه‌ريزي شده که در حال انجام مراحل مطالعاتي است و همچنين در انتهاي بزرگراه صياد شيرازي به سمت ميدان سپاه نيز که به دليل معارضان ملکي فشرده و زمان‌بري براي رفع آن‌ها، هزينه‌هاي قابل توجهي مي‌طلبد، قرار است تا تونلي از زير خيابان به صورت دو طبقه احداث شود.

وي با اشاره به عمليات اجرايي اتوبان امام علي، اظهار کرد: به دليل تغييرات در روش‌هاي اجرا و طراحي، در طول 2.2 کيلومتر در حد فاصل پيروزي تا ميدان شهيد محلاتي، بالغ بر 176 ميليارد تومان صرفه‌جويي در بخش املاک انجام شده که با توجه به تصميمي که براي اين پروژه گرفته شده است، در ادامه راه و قطعات بعدي تا خاوران و دولت آباد نيز در سال جاري و سال آينده اين کار انجام مي‌شود.

نصر آزاداني با بيان اين که عمليات اجرايي پروژه‌هايي در تهران در دست اقدام است که مي‌تواند به لحاظ معماري به عنوان شاخص براي پايتخت باشد، گفت: احداث پل کاروان سنگي، پل جواديه در ايستگاه راه آهن از پروژه‌هاي خاصي هستند که از نظر معماري و با روش‌هاي نوين اجرا، مي‌توانند بدون اين که انحراف ترافيکي داشته باشند و با به حداقل رساندن جابجايي معارضان تأسيسات شهري و ملکي و با مديريت بهينه در کاهش زمان اجرا، به عنوان شاخصي براي شهر تهران باشند.

وي از اتصال راه دسترسي برج ميلاد به بزرگراه شيخ فضل‌الله تا پايان امسال خبر داد و افزود: عمليات اجرايي اتصال راه دسترسي برج ميلاد روي بزرگراه شيخ فضل‌الله، تا دو ماه آينده آغاز مي‌شود و تا پايان امسال بدون اين که مسدودي در اتوبان ايجاد کند، به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نصر آزاداني با بيان اين که محدوديت اعتبارات جدي است و توان جذب منابع در بخش پروژه‌هاي عمراني بسيار بيشتر از حال حاضر هست، گفت: هر چند منابع مالي نسبت به سال گذشته، جهش چند برابري داشته و مثلا اعتبارات سازمان مهندسي و عمران از 75 ميليارد تومان در سال 84 با 9 برابر افزايش به هفتصد برابر رسيده است، اما نيازهاي تهران، بسيار فراتر از آن بوده و پتانسيل اجرايي شهر نيز به صورتي است که بتوان اين نيازها را در مدت زمان مناسبي مديريت كرد و به نتيجه رساند.

نصر آزاداني با اشاره به افزايش قيمت مصالح در اجراي پروژه‌هاي عمراني، اظهار کرد: ميلگرد، سيمان، قير و رفع معارضان ملکي در اجراي يک پروژه مهم هستند، قيمت سيمان تني 39 هزار تومان است که در بازار آزاد به اجبار تني 160 هزار تومان خريداري کرديم و ميلگرد طبق فهرست بها، 650 تومان است که در بازار بيشتر از 1600 تومان فروخته مي‌شود و قيمت املاک هم 5/2 برابر بيشتر شده است.

وي با بيان اين که با اصلاح روش‌ها، توانستيم صرفه‌جويي چشمگيري در اجراي پروژه‌ها انجام دهيم، گفت: با اصلاح روش‌هاي اجرا و حذف بسياري از معارضان ملکي، در طول 2/2 کيلومتر، توانستيم 176 ميليترد تومان از هزينه اجرا و نيز از آثار تورم‌ها در پروژه‌هاي عمراني کم کنيم.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران تصريح کرد: هم‌اكنون کمتر پروژه اي در تهران هست که رکود داشته يا متوقف شده باشد، مگر آن که دلايل ترافيکي يا تأسيسات شهري مانع آن شده باشد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
باسلام خدمت استفاده کنندگان از این سایت وخداقوت به مسئولین زحمت کش شهرداری ....میگم ایکاش میشد جهت روان سازی ترافیک میدان دوم صادقیه نیز طرح وبرنامه ای پیاده گرددواقعا ترافیک این منطقه بیداد میکند.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟