هشت سال زندان براي پدر خوانده 93 ساله

فرانسز در دوره بحران اقتصادي آمريكا در دهه 30 فعاليت‌هاي مجرمانه‌اش را آغاز كرد. او اولين بار در سال 1938 به خاطر درگيري مسلحانه با پليس دستگير شد. او چهار سال پس از اين حادثه به خاطر رفتارهاي خشنش از ارتش اخراج شد. در سال 1947 او به يك زن تجاوز كرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۷
|
۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱ 16 January 2011
|
4000 بازدید
تهران امروز: جان فرانسز زماني يكي از بزرگ ترين مافياهاي دورانش بود. او بارها محكوميت‌هاي بلندمدتي را پشت سر گذاشته و اكنون هم بايد احتمالا بقيه عمرش را در زندان بگذراند.

جان فرانسز 93 ساله به جرم اخاذي از يك مركز تفريحي محاكمه شده و به اعتقاد قاضي فدرال آنقدر پير نيست كه نتواند دوران محكوميتش را پشت ميله‌هاي زندان بگذراند.

دادستان‌ها ابتدا محكوميت 12 ساله را براي اين پيرمرد 93 ساله در نظر گرفته بودند اما در نهايت حكم هشت سال زندان براي اين رئيس مافيا سابق در نظر گرفته شد.

به گفته اف بي‌آي جان فرانسز در دوران فعاليت مافيايي‌اش مسئول مرگ حداقل 60 نفر در آمريكا بوده. كريستينا پوسا معاون دادستان آمريكا در اين باره مي‌گويد: «براي فرانسز مرگ در پشت ميله‌هاي زندان مجازات مناسبي نيست. سيستم قضايي بايد به نحوي ديگر او را مجازات مي‌كرد.»

اين در حالي است كه ريچارد ليند وكيل مدافع متهم بر اين باور است به دليل سن بالا و بيماري‌هاي موكلش اين تعداد سال محكوميت براي فرانسز كاملا بي‌معني بوده است. به اعتقاد او پيشينه موكلش باعث شده تا دادگاه اين حكم سنگين را براي او در نظر بگيرد.

براين كوگان قاضي ايالتي آمريكا درباره اين پرونده مي‌گويد: «محكوم كردن يك مجرم بالاي 90 سال كار ساده‌اي نيست.محكوميت فرانسز اين پيام را براي مجرمان در بر دارد كه آنها هيچ‌وقت نمي‌توانند از عواقب كار خود فرار كنند.»

فرانسز در دوره بحران اقتصادي آمريكا در دهه 30 فعاليت‌هاي مجرمانه‌اش را آغاز كرد. او اولين بار در سال 1938 به خاطر درگيري مسلحانه با پليس دستگير شد. او چهار سال پس از اين حادثه به خاطر رفتارهاي خشنش از ارتش اخراج شد. در سال 1947 او به يك زن تجاوز كرد.

در سال 1966 هم به اتهام قتل يك پسربچه محاكمه شد اما در نهايت از اين اتهام هم تبرئه شد.

يك سال بعد از اين ماجرا به دليل دزدي از بانك محكوم و در سال 1970 با عفو مشروط از زندان آزاد شد.پس از اين او به هيچ اتهامي بازداشت نشد اما هدايت يكي از گروه‌هاي مافيايي ايتاليايي به نام كلمبوس را در نيويورك بر عهده گرفت.تحت نظارت او كلمبوس جنايات فراواني را در نيويورك انجام داد. ماموران اف بي‌اي در سال 2008، فرانسز را به دليل اخاذي از يك مركز سرگرمي دستگير كردند و او در نهايت به خاطر اين جرم به هشت سال زندان محكوم شد. جان فرانسز در اين دادگاه گفت: «هيچ گاه با من به عدالت رفتار نشده است.»
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟