كلاهبرداري با بروشور تقلبي

اين افراد شياد با توزيع بروشورهايي ادعا مي‌كردند كه بدون پيش پرداخت هر قطعه زمين 250 متري را فقط پنج ميليون تومان در بهترين نقطه شهر مشهد به فروش مي‌رسانند كه با اين طريق مردم را فريب مي‌دادند.
کد خبر: ۱۴۸۳۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸ 15 February 2011
|
3421 بازدید
تهران امروز: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان زنجان با اشاره به دستگيري چهار كلاهبردار به شهروندان توصيه كرد صرفا به لحاظ درج آگهي‌هاي مختلف از سوي افراد حقيقي يا حقوقي در جرايد به آنها اعتماد نكنند.

سرهنگ محمد اسدي فرد گفت: در پي اطلاع پليس مبني بر اينكه افرادي با توزيع بروشورهاي تبليغاتي فروش غيرقانوني اراضي مزروعي به‌نام اراضي مسكوني در شهر زنجان موضوع در دستور كار پليس اطلاعات قرار گرفت.

وي افزود: با تحقيقات انجام شده پليس دريافت يك زن و شوهر اهل و ساكن مشهد با همكاري دو نفر ديگر با فريب مردم اقدام به فروش زمين‌هايي را در مشهد كرده‌اند و از اين بابت مبالغ زيادي را كلاهبرداري كرده اند.

اين مقام مسئول ادامه داد: اين افراد شياد با توزيع بروشورهايي ادعا مي‌كردند كه بدون پيش پرداخت هر قطعه زمين 250 متري را فقط پنج ميليون تومان در بهترين نقطه شهر مشهد به فروش مي‌رسانند كه با اين طريق مردم را فريب مي‌دادند.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت استان گفت: با كار اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي ماموران هر چهار نفر اصلي اين باند كلاهبرداري شناسايي و در يك اقدام ضربتي دستگير شدند.

سرهنگ اسدي فرد به شهروندان توصيه كرد: قبل از انعقاد قرارداد يا پرداخت هر گونه وجه از صلاحيت صاحبان آگهي و قانوني بودن فعاليت آنها اطمينان حاصل كنند چرا كه کلاهبرداري به شيوه‌هاي مختلف ناشي از عدم دقت و اعتماد بيجاي برخي از شهروندان در معاملات صورت مي‌گيرد بنابراين مردم با انجام معاملات در مراجع رسمي و شناخت فروشنده و اطمينان از او مي‌توانند مانع از بروز اين جرم شوند.

وي تصريح كرد: مردم بايد هوشيار باشند و از ساده نگري پرهيز كنند، اين حق خريدار است كه طرف معامله را شناخته و در زمان معامله از فروشنده مدارك شناسايي درخواست گردد كه متاسفانه اين ملاحظات از سوي بسياري از مردم لحاظ نمي‌شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟