نقشه مرد بي​چهره براي جراح پلاستيک

اشكان طي تماس‌هايش تهديدم مي‌كرد اگر 15ميليون به او پرداخت نكنم خانواده‌ام را به قتل خواهد رساند و من نيز در نهايت مغلوب تهديد‌هايش شدم و از ترس جان عزيزانم 15 ميليون تومان طي يك فقره چك در دفتر مطبم به او پرداختم.
کد خبر: ۱۵۱۹۸۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۸ 06 March 2011
|
3707 بازدید
ملت ما: نيكوكاري جراح پلاستيك او را نقره داغ كرد. اين پزشك متخصص زيبايي وقتي متوجه شد بيمارش كه در يك سانحه تصادف رانندگي بشدت صدمه ديده بود وضع مالي مناسبي ندارد تصميم گرفت پول عمل‌هاي جراحي را از او نگيرد، غافل از اينكه نيكوكاري او انگيزه طراحي نقشه اخاذي‌هاي بيمار قدرنشناس از وي خواهد شد. اين بيمار ناسپاس، وقتي در جريان وضع مالي مناسب پزشك معالجش قرار گرفت با طراحي نقشه اخاذي‌هايي با بوي مرگ، درمدت چند‌ماه ميليون‌ها تومان از اين دكتر نيكوكار اخاذي كرد.

پليس آگاهي تهران 30‌بهمن‌ماه و با مراجعه جراح پلاستيك به اداره 16 درجريان درگيري اين پزشك با بيمارش قرارگرفت.

«14 آبان‌ماه سال گذشته براي نخستين‌بار به مطبم مراجعه كرد، اشكان نام داشت و در يك حادثه رانندگي صورت و بيني‌اش بشدت آسيب ديده بود.‌»

پزشك با اين جملات ازاخاذي‌هاي اشكان 30ساله براي كارآگاهان گفت و ادامه داد: با تشكيل پرونده پزشكي و انجام معاينات متعدد پزشكي، در چندين نوبت اقدام به جراحي صورت او كرده و در پايان نيز، نتيجه عمل بسيار مطلوب و مورد رضايت شخص بيمار قرار گرفت.

پزشك متخصص در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت‌: «در طول انجام اقدامات ترميمي و چندين نوبت عمل جراحي لازم روي صورت بيمار و مراجعات بيمار به مطب من، اشكان به بهانه‌هاي مختلف درباره وضع نامناسب مالي خود با من صحبت مي‌كرد؛ من نيز كه تحت‌تاثير صحبت‌هاي او قرار گرفته بودم براي كمك كردن به او و خانواده‌اش تصميم گرفتم تا مبلغي را كه در طول درمان خود پرداخت كرده بود به او بازگردانم تا به اين طريق كمكي به او كرده باشم. به هيچ عنوان فكر نمي‌كردم كه اين اقدام من باعث ايجاد انگيزه اخاذي خواهد شد.

شاكي درادامه شكوائیه خود به ماموران گفت: «پس از گذشت يك‌سال، ناگهان تماس‌هاي تهديد‌آميزي با من گرفته مي‌شد. با كمي دقت در صداي مرد تماس‌گیرنده كم‌كم متوجه شدم كه او كسي جز اشكان نيست.‌»

اشكان طي تماس‌هايش تهديدم مي‌كرد اگر 15ميليون به او پرداخت نكنم خانواده‌ام را به قتل خواهد رساند و من نيز در نهايت مغلوب تهديد‌هايش شدم و از ترس جان عزيزانم 15 ميليون تومان طي يك فقره چك در دفتر مطبم به او پرداختم.

اشكان زمان تحويل چك مدعي شد كه همدستانش كه 3 مرد مسلح هستند در خودرويي پايين ساختمان مطب به انتظارش هستند و اگر مبلغ را به او تحويل ندهم يا زمان نقد‌كردن چك در بانك دچار مشكل شود همدستانش خانواده‌ام را خواهند كشت.

او در ادامه تهديدم كرد اگر با پليس تماس بگيرم ديگر عزيزانم را زنده نخواهم ديد ومن نيز دراين مرحله از اخاذي‌هاي اين بيمار اخاذ سكوت كرده وبا مراجع قضايي و انتظامي تماسي نگرفتم ولي وقتي بعد از چند ماه بارديگر تلفن‌هاي تهديد‌آميز اشكان از سرگرفته شد و طلب 50 ميليون تومان از من كرد ديگر راهي برايم باقي نماند جز اينكه با وجود تمام تهديدهاي متهم به اداره آگاهي مراجعه كنم.

دستگيري بيمار پررو

كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در آغاز تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه چك صادر شده از سوي مالباخته به مبلغ 15 ميليون تومان در يكي از شعبات بانكي نقد شده است؛ با مراجعه كارآگاهان به شعبه بانك و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته آخرين تصوير از متهم فراري به دست آمده و در اختيار تمام يگان‌هاي گشت آگاهي پايتخت قرار گرفت. بدين‌ترتيب محل تردد متهم در حوالي ميدان ونك شناسايي شد. با دستور قضايي پاتوق‌هاي اشكان تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت تا ساعت 15 روز جمعه 13 اسفندماه اشكان در يكي از پاتوق‌هايش در محاصره كارآگاهان قرار گرفت و بازداشت شد.

اشكان درباره انگيزه خود از اخاذي‌هاي ميليوني‌اش گفت: «تهديدهاي من در حد يك دروغ بزرگ بود، اصلا همدستي در كار نبود و قرار نبود كسي را بكشم. مي‌خواستم شرايط را ترسناك جلوه بدهم تا زودتر به پول مورد نظرم برسم اما زماني كه متوجه شدم مي‌توانم براحتي از پزشك اخاذي كنم تصميم گرفتم تا با تهديد او و اعضاي خانواده‌اش اقدام به اخاذي ميليوني از او كنم.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده‌، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر و با تاكيد بر اشتباه مالباخته در عدم مراجعه سريع به پليس و مراجع قضايي گفت: «هرگونه توافق با مجرم يا مجرمان در پرونده‌هاي مشابه اين پرونده تنها به ترغيب مجرمان در ارتكاب و ادامه اقدامات مجرمانه منجر خواهد شد و تصور اين موضوع كه انجام درخواست‌هاي از اين نوع باعث از ميان رفتن مشكلات و تهديدهاي آينده خواهد شد، يك اشتباه بزرگ بوده و تنها چنين افرادي را به ارتكاب بيشتر جرايم ترغيب خواهد كرد. ‌»

نظر کارشناسي (مهديس كامكار*): افرادي كه در اين سن و سال به چنين اعمالي دست مي‌زنند قطعا دچار اختلال شخصيت از نوع فردي و اجتماعيند شايد اگر سن و سال متهم كمتر بود مي‌شد تنها برچسب بزهكار بودن را به وي زد و انگيزه او از انجام چنين عملي را ناشي از كم‌بودن سن و سالش دانست اما 30 سالگي سني نيست كه بشود به فرد به چشم بزهكار صرف نگاه كرد و حتما اين فرد از اختلالات دروني و شخصيتي رنج مي‌برد كه توانسته است اينچنين از محبت و از خودگذشتگي كسي كه پزشكش بوده سوءاستفاده كند. حتي ما به قسمتي كه خود را فقير و كم‌درآمد جا زده است مشكوكيم.

شايد همه اينها نقشه‌يي براي اخاذي بيشتر از پزشك ساده‌لوح باشد. شخصيت مثبت و دلسوز پزشك او را به اين فكر غيرانساني انداخته كه مي‌تواند طعمه خوبي براي او و نقشه‌هايش باشد. آنچه مهم است اين است كه متهماني كه پرونده زورگيري، تجاوز، قتل و مواردي از اين دست و تا اين حد خشن دارند همگي به اتفاق از اختلالات شخصيتي رنج مي‌برند. اين افراد، افراد ضداجتماع هستند كه هيچ حد و مرزي بين خود و ديگران قايل نيستند و با تجاوز به حقوق ديگران اين خلأ را پر مي‌كند و با زيرپاگذاشتن اصول و قوانين اجتماعي و فردي به جرايم خود مي‌افزايند. تنها راه پيشنهادي براي درمان اين افراد، روان‌درماني است كه خود داراي انواع و اقسام است. در موارد خشن‌تر دارودرماني نيز توصيه مي‌شود.

*روانپزشك
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟