دست کم به بهانه انتخابات فکری به حال این استان کنید؛

استانی که بیشتر مسئولانش «سرپرست‌های از موعد گذشته» هستند

با توجه به آنچه گفته شد، گویا دست کم در آستانه برگزاری انتخابات هم که شده، وزارت کشور با تمهیداتی جدی که به صلاح مردم و مجموعه استان باشد، مشکل مدیریت این استان را هر چه زودتر رفع و رجوع کرده و اهالی غیور این خطه از کشورمان را از بلاتکلیفی درآورد، چرا که همگان می دانند، اقتدار مدیریتی برای انجام امور، هیچ گاه با احکام سرپرستی ـ آن هم احکامی که عموما مهلت قانونی شان به پایان رسیده ـ حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۱۷۳۶۷۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲ 28 June 2011
|
18563 بازدید
|
هنگامی که روح‌الله احمدزاده در آبان ماه سال 88 به سمت استانداری فارس منصوب شد، قول داد که مدیران و مسئولانی که در امر مبارزه با فساد اداری و مالی کوتاهی کنند، عزل می‌شوند؛ اما مجموعه مدیریتی این استان در مدت کمتر از یک سال با حجم عظیمی از عزل و نصب‌های آنی و بدون کارشناسی در سطح استان روبه‌رو شد.

به گزارش «تابناک»، احمدزاده و تیم سه، چهار نفره وی که کادر مشخصی در سطح استان هم نداشتند، از افرادی که عموما سابقه اجرایی مشخصی نداشتند، به وفور استفاده کرد، که همین امر، موجبات رها شدن مدیریت استان در این مدت شد، چنانکه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، نزدیک به یک سال به صورت سرپرستی اداره شد که سرانجام با پافشاری احدزاده، وزیر کشور، حکم حامد دهقانان را امضا کرد و اکنون هم که دهقانان پس از احمدزاده استان را ترک کرده، این معاونت مهم، همچنان بدون متصدی مانده است.

بنا بر این گزارش، احمدزاده در آغاز مسئولیت، دو نفر از نیروهای کارآمد و متعهد نزدیک به دکتر احمدی‌نژاد را به سمت‌های معاونت برنامه‌ریزی و همچنین معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی منصوب کرد که متأسفانه به شش ماه نکشید و هر دوی آنان پس از چرخش کامل احمدزاده به سمت گروه انحرافی عزل شدند.

احمدزاده در ادامه به دلیل نداشتن نیروی همفکر، مجبور شد اداره این دو معاونت بزرگ را به یک نفر یعنی سیدفرهاد سجادی ـ که تا پیش از آن، سرپرست دفتر پارک سرمایه‌گذاری بود ـ بسپارد.

از سویی در این دو سال، دفتر اجتماعی استانداری، سه مدیر را در رأس خود تجربه کرد که نفر آخری هم فعلا سرپرست است؛ افزون بر اینکه دفتر امور فنی استانداری نیز در این دو سال به صورت سرپرستی اداره می‌شود.

از سوی دیگر، دفتر امنیتی و امور انتظامی نزدیک شش ماه است که به صورت سرپرستی اداره می‌شود و جالب اینجاست که مدیرکل حوزه استاندار که یکی از اصلاح‌طلبان استان است، همزمان سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و نیز حراست استانداری را نیز به عهده دارد.

بحث مهمتر اما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان پهناور است.

گفتنی است، استان فارس شامل 29 شهرستان و بالغ بر 83 بخش است که با این توضیح، بررسی احکام این مسئولین، نشان از عمق فاجعه در مدیریت این استان پهناور کشور دارد:

فرمانداران: از مجموع 29 فرمانداری، 9 فرمانداری به صورت سرپرست اداره می‌شود که برای نمونه، شهرستان استهبان از مهر 89 تاکنون و نیز شهرستان رستم از تیر ماه 89 (نزدیک یک سال) به صورت سرپرستی مدیریت می‌شوند و همین امر باعث شد، بسیاری از مسئولین ادارات این شهرستان‌ها بدون نظارت مقتدرانه به کارهای خود ادامه دهند.

معاونان فرمانداران: هشت پست معاون فرماندار هم اکنون بدون متصدی و مسئول است و دو معاونت فرمانداری شیراز نیز هم اکنون به صورت سرپرستی اداره می‌شوند.

بخشداران: از مجموع 83 بخش استان، 29 بخش به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، همچنین پنج بخش هم اصلا بخشدار ندارند.

قابل توجه است که شهرستان شیراز، کلا به صورت سرپرستی اداره می‌شود؛ یعنی فرماندار، دو معاون فرماندار و همچنین سه بخش این شهرستان به صورت سرپرستی اداره می‌شوند.

حال با توجه به آنچه گفته شد، گویا دست کم در آستانه برگزاری انتخابات هم که شده، وزارت کشور با تمهیداتی جدی که به صلاح مردم و مجموعه استان باشد، مشکل مدیریت این استان را هر چه زودتر رفع و رجوع کرده و اهالی غیور این خطه از کشورمان را از بلاتکلیفی درآورد، چرا که همگان می دانند اقتدار مدیریتی برای انجام امور، هیچ گاه با احکام سرپرستی ـ آن هم احکامی که عموما مهلت قانونی شان به پایان رسیده ـ حاصل نخواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
متاسفانه از زمان ورود جناب آقای احمد زاده به عنوان استاندار شیراز شاهد رکود نسبی در تمام ضمینه های اجرایی بودیم ایشان با توجه به نداشتن سابقه مدیریتی متاسفانه به عنوان استاندار وارد استانداری استان شدند و به تبع آن شاهد ورود نیروهای نا آزموده در پست های مدیریتی استان شدیم ما هم امیدواریم در پست های مدیریتی استان تجدید نظر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
فارس؟...شیراز؟...مگه اینا جزو ایرانن؟...بابا ول کن اینا رو...یه زمانی پادشاهان به اینجاها رسیدن دیگه بسشونه!...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
بنده به عنوان یک استان فارسی و شیرازی شهادت می دهم که تمام این هجمه ها علیه استانداری زمانی شروع شد که استاندار و مخصوصا فرماندار سابق شیراز دست گذاشتن روی مفاسد اقتصادی عده ای خاص!...هر چند که بنده با روند استانداری و فرمانداری مخالف بودم و هستم ولی اگر قدری فکر کنید متوجه میشید که احتمالا منافع عده ای در خطره که اینچنین غوغا ایجاد شده!...بد نیست قدری بیشتر فکر بشه؟...راستی مگه پرونده زمین خواری شیراز نرفت توی مجلس...چرا خروجیش پرونده زمین خواری تهران در اومد؟...چی شد پرونده زمین خواری شیراز؟...چی شد حرفای استاد شهبازی در مورد زمین خواری در فارس و انگشت گذاشتن بر روی افرادی خاص و بعد از اون دستگیری ایشون؟...برادر من امروز دین لقلقه ی زبان مردمه - مسئولین - هست و ابزاری برای توجیه کاراشون...منی که 26 ساله در شیراز زندگی می کنم و از این 26 سال لاقل 8 سالش فقط اخبار مربوط به فارس و شیراز رو از روزنامه ها می خوندم می گم که درد فارس درد یکی دو سال نیست...درد فارس درد خاندان سالاریه...درد اینه که هر کسی در پی تصدی پست ها برای خودش و خاندانشه و در این راه همیشه از دین استفاده شده...تو را به خدا این مطلب رو چاپ کنید...واقعا بعضی وقتا فقط فکر می کنم که چاره دردای این استان رو فقط یک نفر می دونه...به امید حضورش!....(کارمند یک از ادارت دولتی فارس که به عینه خویشاوند سالاری و ریاکاری رو دیده)
سمیرا قهرمانی
|
United States of America
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
با سلام چون شما بی طرف این را هم چاپ بفرمایمن یک شیرازم هستم که آنجا زندگی میکنم ما خیلی از استاندار قبلی و حالا راضی هستیم لطفآ بگزارید کارشان را انجام بدهند شما چرا از دزدها و بقیه که شما از ما بیشتر میداند یادی نامه\کنید و پسرش پناهنده دیر اینگلیس هست با بیلیون ها دلار و و و موافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
دقیقا، این مشکل بسیار بزرگیست که مدت هاست فریاد مردم فارس رو بلند کرده اما گوش شنوایی وجود ندارد، از شما کمال تشکر را به دلیل پیگیری این مشکلات دارد.
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
واقعاٌ برای این دولت که به یکی از مهمترین شهرهای ایران در عرصه های مختلف کم ترین توجه را دارد متاسفم.
مشخص نیست چه دست هایی پشت پرده نمی خواهند شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران زمین و سومین شهر مذهبی ایران روی آرامش را به خود نبیند و در راستای ارتقا و پیشرفت گامی ننهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
حالا که داری میگی بگو یه فکری هم به حال گیلان بکنن. استان ما دیگه این قدر هم رابطه نداره که تو اینترنت هم بگن یه فکری به حالش بکنین چه برسه به جاهای دیگه
جاسکی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
برادران شیرازی خیلی ناراحت نباشید . شهرستان جاسک نیز به صورت سرپرستی اداره می شود . البته امیدواریم که بهتر از شکل اولا باشد . مدیر کار کند و مردمی باشد چه فرقی دارد که عنوان سرپرست و یا فرماندار را یدک بکشد . مرد کار باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
خدا لعنت کند ظالم را.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
نخیر- شما ای تابناک یا دونبال هر خبری هستی که مستقیم و غیر مستقیم ضد دولت باشه .
یا پول گرفتی از یک سری آدم تا استان ما (فارس) را بد جلوه بدهی.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟