تلاش مجموعه دولت و وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار بدون یارانه و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در جامعه است.
به گزارش اخبارچند رسانه ای واحد مرکزی خبر،معاون برنامهریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی در گفتوگو با شبکه اطلاعرسانی بازرگانی ایران ، با بیان این مطلب گفت: از آنجا که تخصیص یارانه موجب اخلال در بازار و برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا میشود، تنظیم بازار با کمترین یارانه در ایام پر مصرفی همچون ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفته است.
محمود دودانگه با اشاره به واگذاری تنظیم بازار به اصناف و تشکلهای بخش خصوصی، ادامه داد: استراتژی وزارت بازرگانی بهرهمندی از ظرفیتهای اصناف، تشکلها، بنگاههای تولیدی و بخش خصوصی در تنظیم بهینه بازار است تا روند تنظیم بازار بر اساس عرضه و تقاضا استوار شود.
دودانگه، اتکا به تولید داخل و بهرهگیری از پتانسیل تولیدکنندگان داخلی را از اولویت تنظیم بازار دانست و خاطرنشان کرد: تنظیم بازار بدون یارانه یکی از نشانههای تصمیمگیری و حکمرانی مطلوب در اقتصاد است.
به گفته معاون برنامهریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، با واگذاری تنظیم بازار به اصناف و تشکلهای بخش خصوصی و همچنین حذف یارانه، تنظیم بازار به ثبات و آرامش پایدار دست خواهیم یافت.
گفتنی است: وزیر بازرگانی در ابتدای سال جاری با تاکید بر واگذاری امور تصدیگری به بخش خصوصی، به تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و سال 90 را سال تنظیم بازار بدون دخالت و حضور تصدیگرایانه دولت دانست.
دکتر غضنفری گفت: باید در جهاد اقتصادی شاهد واگذاری بیش از پیش امور به بخش خصوصی باشیم.
وی از کاهش یارانه تنظیم بازار نوروز سخن گفت و اظهار داشت: برغم کاهش یارانههای تنظیم بازار؛ مدیریت بازار و کنترل قیمتها به خوبی انجام شده و آرامش در بازار حکمفرما بوده است.
وزیر بازرگانی گفت: در سال 90 باید تنظیم بازار موفق بدون یارانه را تجربه کنیم.