كلاهبرداري‌هاي ميليوني با شناسنامه سرقتي

از آنجا كه تا آن موقع هيچ‌وقت دسته‌چكي نداشتم، بسيار تعجب كردم، اما پس از تحقيق و بررسي دريافتم فرد ناشناسي كه احتمال مي‌دهم سارق كيفم باشد، با استفاده از عكس خودش و مدارك شناسايي‌ام چند فقره دسته چك از بانك‌هاي مختلف گرفته و بعد هم كلاهبرداري‌هايش را آغاز كرده است.
کد خبر: ۱۷۸۹۴۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷ 24 July 2011
|
4180 بازدید
ایران:  پسر جوان وقتي 8 سال قبل كيف حاوي مداركش به سرقت مي‌رفت، نمي‌دانست به اتهام كلاهبرداري، تحت تعقيب پليس قرار دارد.

اواخر پارسال مرد 30 ساله‌اي به شعبه چهارم دادياري دادسراي جنايي تهران رفت و به قاضي رضوانفر گفت: شهريور 82 هنگام عبور از خيابان كيف دستي حاوي تمام مدارك شناسايي‌ام و مقداري پول از سوي دزدان موتورسوار سرقت شد. همان موقع شكايتي مطرح كردم، اما پس از آن موضوع را پيگيري نكردم و براي تمام مداركم المثني گرفتم. تا اينكه چند روز قبل وقتي براي گرفتن دسته چك به بانك رفتم، در كمال ناباوري كارمند بانك به من گفت: به علت صدور ده‌ها فقره چك برگشتي با ارقام ميليوني تحت تعقيب هستم!

از آنجا كه تا آن موقع هيچ‌وقت دسته‌چكي نداشتم، بسيار تعجب كردم، اما پس از تحقيق و بررسي دريافتم فرد ناشناسي كه احتمال مي‌دهم سارق كيفم باشد، با استفاده از عكس خودش و مدارك شناسايي‌ام چند فقره دسته چك از بانك‌هاي مختلف گرفته و بعد هم كلاهبرداري‌هايش را آغاز كرده است.

پس از اين شكايت پرونده براي رسيدگي تخصصي در‌اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي قرار گرفت. آنها نيز پي بردند متهم سال 85 پس از جعل مدارك مالباخته يك مغازه خواروبارفروشي اجاره‌اي در تهران راه‌اندازي كرده و با دسته‌چك‌هاي جعلي ميليون‌ها تومان كالا و مواد غذايي خريده، اما تمام چك‌هايش برگشت خورده است.

در ادامه بررسي‌ها كارآگاهان با مراجعه به بانك‌هاي صادر‌كننده دسته چك دريافتند مرد كلاهبردار يكي از مشتريان خوش‌حساب بانك را به عنوان ضامن و معرفش معرفي كرده است، اما پس از بررسي مدارك هويتي اين فرد مشخص شد او هم با مدارك جعلي حساب باز كرده و در حال حاضر نيز همراه متهم اصلي پرونده متواري شده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان - رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ - با اعلام اين خبر گفت: از آنجا كه تاكنون تلاش كارآگاهان براي شناسايي هويت واقعي متهم و همدستش به نتيجه نرسيده است، قاضي پرونده با درخواست چاپ عكس بدون پوشش متهمان از مردم خواست چنانچه از مخفيگاه او اطلاع دارند، موضوع را با شماره تلفن 51055513 به كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي اطلاع دهند.

سرهنگ محمديان همچنين ضمن هشدار به شهروندان گفت: بسياري از افراد كيف خود را مانند صندوقچه‌اي سيار مي‌دانند و تمامي مدارك هويتي خود و حتي اسناد مالكيت و طلا و جواهراتشان را در آن با خود حمل مي‌كنند كه متأسفانه در صورت سرقت كيفشان تمام زندگي‌شان مختل مي‌شود و علاوه بر اينكه مشكلات فراوان صدور دوباره مدارك را بايد تحمل كنند، احتمال سوء‌استفاده سارقان و جاعلان از مدارك آنها نيز وجود دارد كه بهتر است مردم به اين موضوع توجه جدي داشته باشند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟