آتش‌سوزي در نيمه‌شب به قصد انتقام

ساعت 30/ 2 بامداد روز حادثه همراه امين در حال بازگشت به خانه بوديم كه خودروي عباس (فرزند مالك خودرو) را مقابل خانه بستگانش مشاهده كرديم. در آن زمان به ياد درگيري گذشته با عباس افتاده و در يك لحظه تصميم به آتش زدن خودرواش گرفتيم.
کد خبر: ۱۸۴۲۳۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۳ 17 August 2011
|
3480 بازدید
جام جم: به دنبال آتش‌سوزي عمدي يك دستگاه خودروي ال ـ 90 در غرب تهران، ماموران پليس آگاهي 2 نفر از هم‌محلي‌هاي قديمي مالك خودرو را دستگير كردند.

در ساعات اوليه بامداد روزهاي پاياني تيرماه و به دنبال گزارش مردمي در ارتباط با آتش‌سوزي يك دستگاه خودروي ال ـ 90 در خيابان صادقيه، ماموران آتش‌نشاني همراه پليس در محل حضور پيدا كرده و پس از اطفاي حريق، كارشناسان علت اين آتش‌سوزي را عمدي اعلام كردند.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط و شناسايي مالك خودرو، پرونده به دستور بازپرس شعبه 10 دادسراي ناحيه 2 تهران براي پيگيري و تحقيقات بعدي به اداره 16 پليس آگاهي ارسال شد.

با شروع تحقيقات از مالك خودرو، وي عنوان كرد، خودرو در اختيار پسر 30 ساله‌اش بوده كه براي سركشي به اقوام آن را نزديكي محل سكونت آنها متوقف كرده بود كه نيمه‌شب پليس مرا در جريان آتش‌سوزي عمدي خودرو قرار داد. با دعوت از فرزند مالك خودرو، وي به پليس گفت: ما سال‌ها در محل حادثه كه در نزديكي خانه خاله‌ام قرار دارد ساكن بوديم و من نيز مرتب به خاله‌ام و فرزندانش كه از كوچكي با هم بزرگ شده بوديم، سركشي مي‌كردم.

پس از گذشت چند روز از وقوع آتش‌سوزي عمدي خودرو، فرزند مالك خودرو براي مرحله دوم در پليس آگاهي به ماموران گفت: از چندي پيش با 2 نفر از بچه‌محل‌هاي قديمي كه هنوز در آن محل زندگي مي‌كنند، اختلاف مالي پيدا كردم و حتي چندين بار از پسرخاله‌هايم شنيده بودم كه اين دو نفر به نام‌هاي شايان و امين تهديد كرده بودند به هر شكل ممكن از من انتقام خواهند گرفت.

در پي اين اظهارات و تاييد آن از سوي پسرخاله‌هاي فرزند شاكي، ماموران محل سكونت شايان و امين را در منطقه آرياشهر شناسايي و آنها را دستگير كردند.

با انتقال هر دو متهم به اداره 16 پليس آگاهي، آنها منكر ارتكاب جرمشان بودند؛ اما با توجه به آثار سوختگي به‌جاي مانده روي دست شايان، آنها به آتش‌سوزي عمدي خودرو اعتراف كردند. شايان در اعترافاتش گفت: ساعت 30/ 2 بامداد روز حادثه همراه امين در حال بازگشت به خانه بوديم كه خودروي عباس (فرزند مالك خودرو) را مقابل خانه بستگانش مشاهده كرديم. در آن زمان به ياد درگيري گذشته با عباس افتاده و در يك لحظه تصميم به آتش زدن خودرواش گرفتيم.

متهم اضافه كرد: پس از توافق بر سر آتش زدن خودرو به اتفاق عازم پمپ بنزين شده و پس از خريد بنزين با شكستن شيشه، خودرو را به آتش كشيديم كه در اين هنگام به دليل آلوده شدن دستم به بنزين من نيز دچار سوختگي شدم. سرهنگ حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران در اين باره گفت: با توجه به اعتراف هر دو متهم به آتش‌سوزي عمدي خودرو، با دستور قضايي تحقيقات در ارتباط با زواياي ديگر پرونده و بررسي سوابق متهمان ادامه دارد.

حاجي‌زاده افزود: اگرچه متهمان انگيزه اوليه از آتش‌سوزي عمدي را اختلاف مالي عنوان كرده‌اند، اما بررسي در ارتباط با ديگر انگيزه‌هاي احتمالي ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟