دستگيري چوپان دروغگو با 1800 سكه تقلبي

از چندي پيش شكايت‌هاي متعددي در شعبه 14 پليس آگاهي تهران مطرح بود كه نشان مي‌داد افرادي با ارسال پيامك به مردم، ادعا مي‌كنند چوپان هستند و به صورت اتفاقي يك گنج قديمي شامل مجسمه‌ها و سكه‌هاي طلا را يافته و قصد فروش آن را دارند.
کد خبر: ۱۹۳۶۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲ 29 September 2011
|
10140 بازدید
جام جم: فردي كه با معرفي خود به نام چوپان و با ارسال پيامك براي مردم به قصد فروش سكه‌هاي عتيقه طلا از آنها كلاهبرداري كرده بود، از سوي پليس دستگير شد.

از چندي پيش شكايت‌هاي متعددي در شعبه 14 پليس آگاهي تهران مطرح بود كه نشان مي‌داد افرادي با ارسال پيامك به مردم، ادعا مي‌كنند چوپان هستند و به صورت اتفاقي يك گنج قديمي شامل مجسمه‌ها و سكه‌هاي طلا را يافته و قصد فروش آن را دارند.

بررسي شكايت‌ها معلوم كرد افراد شياد پس از فريب مردم در مرحله بعدي يك مجسمه طلا و چند سكه طلا را در اختيار افراد فريب‌خورده قرار داده و پس از تاييد طلا بودن آنها در مرحله بعدي با دعوت مالباخته‌ها به نقاط حاشيه‌اي شهر و حمله به آنها اموالشان را سرقت كرده يا با فروش سكه‌هاي تقلبي از محل متواري شده‌اند.

در حالي كه اين شكايت‌ها هر روز افزايش پيدا مي‌كرد، چند روز پيش ماموران گشت موتورسوار پليس آگاهي در حوالي پايانه جنوب تهران با ظنين شدن به 4 سرنشين يك دستگاه خودروي سواري پژو 405 نقره‌اي كه در اين محل متوقف شده بود، قصد بازرسي از آن را داشتند اما سرنشينان خودرو با ماموران درگير شدند و از محل فرار كردند. پس از فرار از محل، ماموران راننده را دستگير و در بازرسي از خودرو يك مجسمه كوچك طلايي رنگ همراه 1800 سكه تقلبي با نقش قديمي كشف كردند.

با انتقال متهم به پليس آگاهي، وي ابتدا خود را راننده مسافركش معرفي كرد؛ اما پس از بررسي سوابق وي معلوم شد، متهم دستگير شده يك مجرم سابقه‌دار است كه پيش از اين نيز به اتهام فروش سكه‌هاي تقلبي دستگير و روانه زندان شده است.

اعتراف به شيادي

با دستور قضايي از سوي بازپرس دادسراي ناحيه 20، تحقيق از متهم در شعبه 14 پليس آگاهي آغاز و مشخص شد وي به اتفاق همدستانش از چندي پيش با ارسال پيامك خود را چوپان و بعضا عشاير چادرنشين معرفي و بيان مي‌كنند به صورت اتفاقي گنجي از سكه‌هاي طلا را در بيابان يافته‌اند و به اين روش از مردم كلاهبرداري كرده‌اند. متهم در بخشي از اعترافاتش گفت: براي فريب مردم ابتدا 3 سكه طلا و مجسمه را كه طلاي واقعي بودند به خريداران عرضه مي‌كرديم و در مرحله بعدي با فريب خريداران و فروش سكه‌هاي تقلبي متواري مي‌شديم.

درپي اين اعترافات، قاضي پرونده دستور دستگيري همدستان فراري متهم را صادر كرد.

سرهنگ فريدون رهبريان، رئيس اداره 14 پليس آگاهي در ارتباط با اين پرونده گفت: فروش سكه‌هاي تقلبي از شگردهاي افراد شيادي است كه از مدتي پيش موجب شكايت مالباختگان فراواني شده است.

وي افزود: براي نمونه افراد شياد با ارسال پيامك يا تماس تلفني چنين وانمود مي‌كنند كه در خواب شماره تلفن آنها به آنان الهام شده است و سپس با چرب‌زباني و كشاندن خريداران سكه‌هاي طلا به بيابان‌هاي اطراف تهران يا برخي از شهرستان‌ها به صورت گروهي به آنها حمله‌ور شده و اموالشان را سرقت كرده‌اند يا در مرحله ديگر وقتي خريدار تمايلي به حضور در خارج از شهر ندارد، با در اختيار قرار دادن سكه‌هاي تقلبي و ايجاد فضايي از ترس و وحشت مبني بر دستگيري متواري مي‌شوند. رئيس شعبه 14 پليس آگاهي از مردم خواست چنانچه به اين شيوه از آنها كلاهبرداري شده است، مي‌توانند به شعبه 14 پليس آگاهي مراجعه و متهم را شناسايي كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟