افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان

وزیر بهداشت :هم چنان بار ناشی از هدفمندی یارانه‌ها بر دوش بیمارستان‌ها سنگینی می‌کند. بایستی مبالغی را که مصوب کرده است در بودجه‌ها و اعتباراتی که برای ما دیده‌اند تخصیص داده شود و مجلس هم این را در ماده 2 قانون بودجه به عنوان 3 میلیارد دلار ناشی از افزایش قیمت فروش نفت دیده است.
کد خبر: ۱۹۷۰۴۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳ 15 October 2011
|
8298 بازدید
سرویس اجتماعی تابناک-  اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان با حضور دكتر مرضیه وحید‌دستجردی وزیر بهداشت و دكتر حسن ابولقاسمی،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دكتر اميدواررضايي رئيس بيمارستان لقمان، جمعه 22 مهرماه افتتاح شد.
این اورژانس با مساحت 5 هزار و 600 متر مربع دارای 25 تخت، دو اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز، تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو و قسمت‌های داخلی و جراحی، اطفال و جراحی اعصاب است.

دكتر مرضیه وحیددستجردی وزير بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهایی که وزارت بهداشت می خواهد با مصوبه قانونی سه هزار میلیارد تومانی داشته باشد کمک به سایر بخش‌های این بیمارستان (بیمارستان لقمان) و بیمارستان های قدیمی است، زیرا برخی 50 سال و برخی دیگر از این بیمارستان‌ها بیش از 60 سال تا 70 سال از عمر آن گذشته است.

وی افزود: در نظر داريم كه از اين بودجه براي تجهیز این بخش‌ها و همینطور کسری‌های پرسنلی و راه اندازي بيمارستان جایگزین جهت بیمارستان لقمان  كمك كنيم و این بیمارستان هم جزء بیمارستان‌های هیئت امنایی قلمداد شود و انشاءالله بتوانيم تخصيص اعتبارات بیمارستان‌های هیئت امنایی را نیز از معاونت مربوطه بگیریم.

دكتر وحید دستجردی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه وزارت بهداشت برای رضایت‌مندی بیماران در بیمارستان چه اقدامی خواهد کرد، افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم در بیمارستانها، فرسودگی بیمارستانها است، بیمارستانی که 60 تا 70 سال قدمت دارد مردم احساس می‌کنند از نظر بهداشتی رسیدگی خوبی در آن بخش‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به هر حال در سنوات گذشته بخش ها را توسعه داده‌ایم و تعداد تخت‌ها را زیاد کرده‌ایم، ولی پرسنل ما به تدریج بازنشسته شدند و از سیستم خارج شده‌اند، برای مثال همین بیمارستان لقمان همین الان نتوانسته برای پرسنل بازنشسته خود، جایگزین کند، ولی هر روز تعداد بیماران و مراجعه‌کنندگان و در نهایت بستری‌شدگان افزایش می‌یابد.

دكتر وحید دستجردی بیان داشت: اگر پرسنل ما کم باشد و بیمارستان‌های ما فرسوده باشند که دقیقأ این مشکلی است که ما الان در اکثر بیمارستان‌ها با آن دست به گریبان هستیم، این موجب نارضایتی مردم می‌شود و مردم هم حق دارند، به هر حال یک رضایت جدی از ما طلب کنند. ما هم به عنوان یک دستگاه پاسخگو آن چه را که می‌خواهیم از نظر اعتبارات و بودجه به ما داده شود و هم با تمهیداتی که انجام می‌شود و با کمک‌هایی که انجام می شود بیمارستان‌ها را یا نوسازی کنیم یا بهتر از آن بیمارستان‌هایی را جایگزین داشته باشیم تا مشکلات فرسودگی بیمارستانها را در سطح شهر تهران برطرف کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه با هدفمندسازی یارانه‌ها وزارت بهداشت برای افزایش هزینه‌های حامل انرژی در بیمارستان‌ها چه اقدامی و برنامه‌ای دارد، گفت: ما برآوردمان برای اوایل امسال برای بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی حدود 760 میلیارد تومان کم و کسر برآورد کرده بودیم که این کسری‌ها باید جبران شود.

دكتر وحید دستجردی ادامه داد: این موارد را به مسئولان معاونت راهبردی ریاست جمهوری منتقل کردیم و خواستار شدیم که این کسری‌ها را جبران کنند. به هر حال این بخشی است که در خود قانون هدفمندی یارانه ها نیز دیده شده است که بایستی کسانی که ارائه خدمت می‌کنند، کسری آنان جبران شود.
وزیر بهداشت بیان داشت: ضمن اینکه به بیمارستان ها ابلاغ کردیم بیمارستان‌ها بایستی به سمت ارتقاء بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف پیش بروند و کاری بکنند که انرژی هر چه ممکن است کمتر مصرف شود و از نظر مسائل مربوط به ملزومات و تجهیزات، تغذیه، حمل و نقل و هتلینگ بیمارستان‌ها و هر چیزی که هزینه‌بر است و این موارد از حامل‌های انرژی تأثیرپذیر است و از هدفمندسازی یارانه‌ها تأثیر می‌پذیرد کمک کنند تا این اصلاح الگوی مصرف منجر به صرفه‌جویی شود و هزینه‌های بیمارستان‌ها کم شود.

دكتر وحید دستجردی اظهار داشت: خوشبختانه این کار فراگیر در کل بیمارستان های کشور صورت گرفت و از نظر مصرف آب، برق و تغذیه و موارد از این قبیل (هدر رفتن انرژی) دوستان ما در بیمارستان‌ها و مدیران بیمارستان‌ها فعالیت جدی کرده‌اند، شیشه‌ها را دو جداره کردند، لامپ‌ها و شیرها را به صورت چشم الکترونیکی تغییر دادند و توانستند تا حد زیادی کمک کنند در این زمینه؛ ولی در عین حال همچنان بار ناشی از هدفمندی یارانه‌ها بر دوش بیمارستان‌ها سنگینی می‌کند.
وزیر بهداشت بیان کرد: بایستی مبالغی را که مصوب کرده است در بودجه‌ها و اعتباراتی که برای ما دیده‌اند تخصیص داده شود و مجلس هم این را در ماده 2 قانون بودجه به عنوان 3 میلیارد دلار ناشی از افزایش قیمت فروش نفت دیده است.

دكتر وحید دستجردی خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم که مجلس تلاش فراوانی در این زمینه کرده است و امیدوار هستیم تا ببینیم؛ چون ما در هفتمین ماه سال هستیم ولی هنوز از این مبلغ 3 میلیارد دلار تخصیصی برای وزارت بهداشت صورت نگرفته است اگر این تخصیص صورت بگیرد حتمأ ما این را در اختیار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌هایمان قرار خواهیم داد تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

دكتر ابوالقاسمي رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نيز از پیگیری جهت تصویب راه‌اندازی بیمارستانی جدید برای جایگزینی با بیمارستان قدیمی لقمان در سفر دور بعدی رئیس جمهور خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان اظهار داشت: بنده خود از دانشجویان بیمارستان لقمان بودم و خاطرات بسیاری از سالهای دور (۲۰ سال گذشته) از دوران دانشجویی و اساتید این بیمارستان دارم.
وی با بیان اینکه وقتی شنیدم که بعد از ۲۰ سال خانم دكتر وحید دستجردی پا به این بیمارستان می‌گذارد بسیار خرسند شدم، گفت: مسلماً با حضور وزیر بهداشت برکات بسیاری به این بیمارستان نازل خواهد شد زیرا در دوران مدیریت دکتر امیدوار رضایی نیز که در مجلس شورای اسلامی دغدغه‌های بسیاری در حوزه وزارت بهداشت دارند، مسلماً برکات بسیاری نصیب این بیمارستان شده است.

دكتر ابوالقاسمی با اشاره به اینکه بنده به شخصه وظیفه دارم در زمینه کمکی که دکتر امیدوار رضایی در زمان مدیریت بنده در سازمان انتقال خون در زمینه جذب اعتبارات به این سازمان داشت، همیشه این کار را عنوان کنم، گفت: با توجه به عنایت وزارت بهداشت در آن زمان بسیار لازم بود تا از نهادهای دیگری از جمله مجلس، اعتباراتی برای سازمان انتقال خون جذب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیمارستان لقمان یکی از افتخارات این دانشگاه به حساب می‌آید، افزود: وزیر بهداشت نیز عنوان داشته بودند که حتماً از بیمارستان لقمان بازدید به عمل آید تا بخش‌هایی که هنوز نیمه‌کار باقی مانده بود را سر و سامان دهیم و اگر این ۳ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد نفت نیز مهیا شود مسلماً بخش‌های باقیمانده این بیمارستان نیز هرچه سریعتر بازسازی می‌شود.

دكتر ابوالقاسمی تصریح کرد: یکی از اهداف وزارت بهداشت توجه به افراد تمام وقت در بیمارستان‌ها است و امیدواریم با اختصاص منابع مالی مسائل رفاهی و حضور اساتید و پرسنل به صورت تمام وقت در این بیمارستان نیز برطرف شود.

وی اظهار داشت: بخش مسمومیت بیمارستان لقمان یکی از بخش‌های انحصاری در کل کشور به حساب می‌آید و در حال حاضر نیز یکی از مراکزی که می‌تواند دانشجو و فولوشیب از خارج از کشور پذیرش کند مرکز تحقیقات بیمارستان لقمان است که در خاورمیانه نظیر آن را نداریم و باید این مرکز هرچه بیشتر گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یکی از بخشنامه‌های وزارت بهداشت در طول چند وقت اخیر بحث توسعه اورژانس‌ها و ICU است که بنده واقعاً از این بخشنامه خوشحال شدم که می‌توانیم با اجرای آن مطالبات مردم را نیز پاسخگو باشیم.

دكتر ابوالقاسمی افزود: در حال حاضر مردم چیزهای زیادی از جمله پرستار و پزشک نگهبان و پاسخگو را از ما مطالبه می‌کنند و بنده مطمئن هستم مسائل مالی ما حل می‌شود و باید با ارائه خدمات بهتر کام مردم را با این خدمات شیرین کنیم.

وی با بیان اینکه بخشنامه جدید وزیر بهداشت قدرت زیادی به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده است، گفت: در این راستا اساتیدی ارتقا خواهند یافت که مردم از آنان راضی باشند و در این راستا من نگران گسترش مراکز تحقیقاتی نیستم زیرا افراد می‌دانند که اگر امروز بخواهیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم باید از طرف مراکز تحقیقاتی صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:‌ ولی باید این نکته را توجه کنیم که پاسخگویی اولویت اول‌مان باشد و در این راستا باید توجه ویژه‌ای به بیمارستان لقمان شود زیرا مردم نیازمند زیادی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و امیدوارم در سفر بعدی رئیس جمهور مصوبه بیمارستان جدید برای جایگزینی بیمارستان قدیمی لقمان تصویب شود زیرا این بیمارستان قدمت بیش از ۵۰ سال دارد و باید تلاش کنیم در سال‌های آینده بیمارستان مدرنی جایگزین این بیمارستان شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟