دست و دل‌بازي كارمندان خطاكار با پول دزدي

در پي اين شكايت و تحقيق از شاكي معلوم شد، او قصد دريافت وام از بانك را داشته كه موفق نشده تا اين كه در جريان مراجعات متعدد به بانك با مردي آشنا شده كه خود را مامور اطلاعات معرفي مي‌كرده است.
کد خبر: ۱۹۷۵۰۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲ 17 October 2011
|
5583 بازدید
جام جم: فرمانده انتظامي استان البرز از متلاشي شدن 20 باند قاچاق موادمخدر و كشف 5‌/‌2 تن انواع موادمخدر، دستگيري 2 كلاهبردار و 3 سارق اينترنتي در استان البرز در نيمه نخست امسال خبر داد.

سردار عليرضا اكبرشاهي، فرمانده انتظامي استان البرز در جمع خبرنگاران از دستگيري 15 هزار و 762 قاچاقچي و متلاشي شدن 20 باند تهيه و توزيع مواد در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در اين مدت ماموران 2.5 تن انواع موادمخدر را از قاچاقچيان كشف و ضبط كرده‌اند و از 15 هزار و 762 متهم بازداشت شده، 603 نفر از آنها قاچاقچي، 7 هزار و 703 نفر توزيع‌كننده و 858 نفر نيز در زمينه نگهداري موادمخدر فعاليت داشتند، كه از اين افراد 4 قبضه سلاح و 79 دستگاه انواع خودروهاي مختلف توقيف شده است.

سردار اكبرشاهي افزود: ماموران اداره مبارزه با موادمخدر در 20 روز گذشته موفق به دستگيري تعدادي از قاچاقچيان حرفه‌اي شدند كه در قالب 5 باند فعاليت مي‌كردند و از اين متهمان يك تن انواع موادمخدر به همراه 8 دستگاه خودرو كشف شده است.

وي افزود: طي چند روز گذشته ماموران پليس آگاهي موفق به دستگيري 28 سارق منازل و اماكن شدند و در اين رابطه 43 فقره سرقت كشف شده است.

دستگيري 2 كلاهبردار

سردار اكبرشاهي با اشاره به دستگيري 2 مرد كلاهبردار گفت: اوايل مهرماه مردي با حضور در پليس آگاهي استان البرز از 2 مرد به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

در پي اين شكايت و تحقيق از شاكي معلوم شد، او قصد دريافت وام از بانك را داشته كه موفق نشده تا اين كه در جريان مراجعات متعدد به بانك با مردي آشنا شده كه خود را مامور اطلاعات معرفي مي‌كرده است.

فرمانده انتظامي استان البرز افزود: در تحقيق بعدي از شاكي معلوم شد، فرد مامورنما مدعي بوده با يكي از دوستانش يك شركت بازرگاني را اداره مي‌كند و در پي ارتباط‌هايي كه با مسوولان بانك‌ها دارد، مي‌تواند وام 30 ميليون توماني با بهره پايين را در مدت 10 روز به وي تحويل دهد. وي افزود: شاكي به گمان اين كه گفته‌هاي مامور قلابي و همدستش صحت دارد، 8 ميليون تومان به وي پرداخت كرده بود و فرد شاكي چند روز ديگر يك نامه اداري مبني بر اين كه با وام شما موافقت شده از طريق پست تحويل مي‌گيرد، اما وقتي به بانك مراجعه مي‌كند و متوجه جعلي بودن نامه مي‌شود، به متهمان ظنين شده و از آنها شكايت مي‌كند.

فرمانده انتظامي استان البرز تصريح كرد: وقتي ماموران انتظامي به محل شركت مامور قلابي رفتند، معلوم شد او و همدستش آنجا را تخليه كرده و با تحويل به صاحبخانه متواري شده‌اند. در حالي كه جستجوها براي دستگيري متهمان فراري ادامه داشت، 9 شهروند ديگر نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند. در بررسي از سامانه پليس معلوم شد تصوير يكي از متهمان فراري با يك كلاهبردار سابقه‌دار به نام فريدون مطابقت دارد كه پاتوق‌هاي او زير نظر گرفته شد و 2 روز پيش اين متهم در يكي از محله‌هاي كرج دستگير و با اعتراف وي همدسش نيز به دام افتاد.

دستگيري سارقان اينترنتي

فرمانده انتظامي استان البرز در رابطه با دستگيري 3 كارمند خطاكار كه 42 ميليون تومان پول از حساب يكي از مشتريان محل كارشان سرقت كرده بودند، خبر داد و گفت: رسيدگي به اين پرونده چند روز پيش با شكايت مردي مبني بر سرقت پول‌هاي حساب بانكي‌اش در دستور كار ماموران فتاي پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.

ماموران با تحقيق در اين زمينه متوجه شدند پول‌هاي شاكي از طريق اينترنت به حساب 3 مرد كه در يك شركت خصوصي كار مي‌كنند، واريز شده است. وي افزود: ماموران باحضور در محل كار متهمان، آنها را دستگير كردند. در بازجويي از اين متهمان معلوم شد آنها در يك شركت فروش فرآورده‌هاي سوختي فعاليت مي‌كنند و شاكي نيز يكي از مشتريان آنها بوده و يك روز با سوءاستفاده از بي‌سوادي وي، شماره رمز كارت بانك او را به دست آورده‌اند و 42 ميليون تومان پول وي را دزديده‌اند.

اكبرشاهي تصريح كرد: در مرحله بعدي تحقيقات از متهمان معلوم شد آنها با 27 ميليون تومان از پول‌هاي دزدي خودروهاي مدل بالا، 3 دستگاه لپ‌تاپ و 10 گوشي تلفن همراه خريده‌اند و بقيه پول‌ها را به دوستان و اقوام خود قرض داده‌اند.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟