عبدی افزایش کرایه حمل و نقل عمومی را بی‌برنامه دانست؛

تولد شبانه یک هزینه؛ ناتوانی مردم زیر بار گرانی‌ها

کد خبر: ۲۵۸۴۳۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴ 16 July 2012
|
3390 بازدید
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اثر تورم موجود در جامعه پایدار و غیرقابیل کنترل است، گفت: افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی قطعاً در کنار گرانی‌های اخیر فشار مضاعفی را به مردم وارد خواهد کرد.

ایرج عبدی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به افزایش بدون برنامه و اعلام قبلی کرایه های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: آثار تورم را می توان به راحتی در کالاهای ضروری و غیر ضروری مشاهده کرد که از امروز نیز افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی این تورم را پررنگ تر خواهد کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت کنترل تورم موجود در جامعه تصریح کرد: باید نهادهای مسئول در مورد افزایش کرایه حمل و نقل عمومی مداخله کنند و این موضوع  به حال خود رها نشود؛ زیرا این مسئله ارتباط مستقیمی با زندگی مردم به ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه پیدا می کند.

وی با مدنظر قرار دادن این موضوع که باید افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی از منطق و استدلال لازم برخوردار باشد، گفت: افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی نباید به گونه ای باشد که در کنار گرانی های اخیر فشار مضاعفی به مردم ‌الخصوص اقشار ضعیف جامعه وارد شود.

عبدی در ادامه افزود: متأسفانه در مواردی یک نهاد یا سازمان اقدام به افزایش قیمت می کند و پس از اینکه جامعه دچار تلاطم می شود سایر مسئولان اقدام به مداخله می کنند که دیگر هیچ سودی ندارد.

این نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید شورای شهر تهران مستندات قانونی و منطقی خود را در مورد افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی ارائه دهد، اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر در مورد کرایه های حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه باید کرایه های حمل و نقل عمومی از طریق نهادهای ذیربط کنترل شود، گفت: نباید افزایش قیمت ها به گونه ای باشد که موجب عملکرد خودسرانه عده ای سودجو شود زیرا همیشه بی برنامگی ها به تورم و گرانی دامن زده است./
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟