بازدید 37214

تصاویر : اکران فیلم18+با حضور کودکان

تداوم حضور خردسالان و کودکان در سانسهای پایانی اکران فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در محل سالن نمایش اصحاب رسانه ، مخصوصاً هنگام نمایش فیلمی با موضوع دردناک اجتماعی که قطعاً در هیچ جای دنیا برای این محدوده سنی(خردسالان و کودکان) مناسب تشخیص داده نمی شود به اوج بی انضباطی منجر شد، به گونه ای که منتقد، خبرنگار و بازیگر سینما روی پله نشسته و کودکان و سایر مدعوین عادی بر روی صندلی ها تکیه کرده بودند.
کد خبر: ۳۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۶ 10 February 2013
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در شامگاه بیست و یکم بهمن ماه با نمایش فیلم "هیس...دخترها فریاد نمی زنند! " ساخته تحسین بر انگیز پوران درخشنده به پایان رسید.

به گزارش تابناک حضور تماشاگرانی از هر قشر و سن و سال با تعداد بیش از ظرفیت سالن اکران که به گفته متولیان فقط برای اصحاب رسانه،عوامل فیلم و منتقدان و صاحبنظران با تجربه این عرصه تدارک دیده شده بود، یکی از حواشی عجیب این دوره را رقم زد تا سایر زحمات دست اندرکاران برپایی این همایش هنری و فرهنگی را در سایه خود پنهان نماید.

تداوم این بی انضباطی در شب پایانی با حضور خردسالان و کودکان در نمایش فیلمی با موضوع دردناک اجتماعی که قطعاً در هیچ جای دنیا برای این محدوده سنی(خردسالان و کودکان) مناسب تشخیص داده نمی شود به اوج خود رسید، به گونه ای که منتقد، خبرنگار و بازیگر سینما روی پله نشسته و کودکان و سایر مدعوین عادی بر روی صندلی ها تکیه کرده بودند. در این شب متأسفانه نه تنها شیون کودکان خردسال لگد به اعصاب بیننده می زد، بلکه در جایی دیگر هنگام نمایش فیلم برخی تماشاگران نیز بر سر تصاحب صندلی، با یکدیگر درگیر شده بودند.

 وضعیت نا بسامان سالن نمایش که از شدت ازدحام  عرصه را برای نفس کشیدن تنگ می کرد، اصحاب رسانه را واداشت تا با نشستن بر مقابل پرده نقره ای، نسبت به این بی توجهی و عدم تدبیر برپاکنندگان جشنواره اعتراض نمایند.چیزی که در کنفرانس خبری پایانی این فیلم با گله مجدد اصحاب رسانه همراه شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۴
این نشان از بی فرهنگی یه عده در یک جشنواره به اصطلاح فرهنگیه. برای کودکان هم دعوت نامه فرستاده بودن؟!
حالا 10 تا بچه که چیزی نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
راس میگه 10 تا بچه که چیزی نیس!!!
چقدر حساسیتمون کم شده.
10تا بچه یعنی 10تا انسان. 10تا پدر یا مادر آینده.
واقعا که برای انسان ارزش قایل نیستیم. مگه انسان ها رو هم باید بر اساس تعداد ارزش گذاری کرد؟؟؟
مثل اینه که بگیم 10تا قتل که چیزی نیس! یا 10تا تجاوز که مهم نیس! گرچه همینا هم متاسفانه ...
چون همین طرز تفکر "نادیده گرفتن" و سنجش براساس تعداد حاکمه.
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
حالا این دوسمون تند رفت. ولی خوب راس میگه. این که او پدر و مادر بچشون رو برای یه چنین فیلمی می برن یعنی فقط از عشق بچه دار شدن بچه دار شدن و هیچی از اصول بچه داری نمی دونن. یعنی فقر فرهنگی یعنی بی سوادی و ...
این مردم خودشون یه پا فیلمن سینما میرن چیکار؟؟
بی نظمی ! همراه همیشگی ایرانیان !
به قول معروف ایچیا زیاده!!! وقتی که پارک هنرمندان را معرکه کار زار انتخاب میکنند. ومردم دسته دسته همراه خانواده برای تماشاه میروند واز بیجای به روی درخت وماشین وساختمانها آویزان میشونند. این نتیجش میشود که بدون اطلاع از محتوای برنامه همراه کودکان برای تماشای فیلمی میروند که هیچ کنکاشی از آن ندارن. و مسئولین برنامه گذار هم شرایط سنی را برای تماشای فیلمها قید نکرده ان.
پاسخ ها
طاهرخانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
کدوم قول معروف ... !؟
من تو سالن بودم در اون فضایی که جاب نفس کشیدن نبود ، صندلی کنار من خانمی بود با فرزند یکساله که مدام گریه میکرد و مدام تمرکز افراد حاضر در سالن رو بهم میزد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
تو بالاخره آمریکایی یا ایران من همش فکر می کردم این پرچمه که کنار اسما می زنن یعنی طرف داره از کجا پیام می ده،نگو اینم الکیه
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
علی آقا حتمآ با فیلتر شکن اومده !
مسئولین سالن هم برخورد می کردن شما یه تیتر دیگه می زدید... همین مردم خودشون پدر مسئول سالن رو در می آوردن... این حرف شما درسته بشرط اینکه شما اساسا فرهنگ حاکم در ایران رو اصلا نشناسین پس اون دوستمون که گفته مگه چیه چند تا بچه هم اونجان واقع بین هستن و اون دوستمون که گفتمد آنها هم انسان هستند اساسا ایده آل نگر هستند. تابی ممنون که انعکاس دادی انشاالله مردم فرهنگشون بهتر بشه به قانون احترام بزارن که البته این جمله در نوع خودش یه جوک هستش ولی آرزو برای جوانها عیب نیست...
عزیزم هنوز مفهموم +18 رو نمی دونی واسه چه اظهار نظر می کنی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
آره مثبت 18 نیست! اما منظور این آقا کلا این بوده که تو چنین فیلی بچه به اون سن رو نمی برن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
مث اینکه شما بهتر معنیشو می دونی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
ناخوآگاهش که می فهمه عزیزم.بایگانی میشه برای آینده عزیزم
برگزاری کنفرانس ها و همایش ها و ... نشان از بالا بودن فرهنگ نیست. هر کاری برای خودش فرهنگی دارد، قواعد و ضوابطی دارد. همین رانندگی و غذا خوردن در ساندویچی ها و ... . ولی ما همه ی کارها را خیلی ساده می گیریم و فکر می کنیم با چند عمل خود را بالا برده ایم. راستی این بود فرهنگ والای ایرانی و یا این که ما به اینجا رسیده ایم؟ این خاک تربیت کننده ی بزرگانی بودند که بدون فکر قدمی بر نمی داشتند، این سرزمین کسانی را در دامان خود پرورانده که اگر خطای خود را می فهمیدند خودشان خودشان را از مصدر کار بودن خلع ید می کردند. ولی چرا ما به اینجا رسیدیم. این جوابی است که باید تاریخ دانان، جامع شناسان و روانشناسان به آن جواب گویند. ولی چگونه باید این معضل و مساله و یا مشکل (هر چه می خواهید نامش بگذارید) را حل کرد؟
برید بابا با این تیتر مسخرتون...4 تا کلا بچه هست که یکیشون خبلی هم بچه نبست و توانایی هضم جنین مضمونهای رو داره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
متاسفم برات...والبته حیف تاسف!!!!
اینها که از فارسی 1 بهتره . همه بچه ها هم هرشب میبیننش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
فرکانسش چنده؟
افول فرهنگی یعنی همین :(
همچین نوشته بودین فیلم +18 من گفتم چی بوده حالا
اگر در جلوی درب ورودی تابلو "ورود کودکان ممنوع" و "این فیلم مناسب کودکان نیست " قرار داده میشد این مشکل پیش نمی امد..
از یک منظر دیگر هم قابل تحلیل است. جشنواره در این ایام نوعی پاتوق است. پاتوقی برای بودن. پاتوقی برای حضور. پاتوقی برای مطرح کردن و مطرح بودن. ببینید در ایام سال چند پاتوق ملی داریم. بنابر این بی جهت نیست که در اینجا فقط حضور مهم می شود. از طرف دیگر ببینید تعدادی از این افراد بلیط را چگونه بدست اورده اند. بنابر این یک بلیط مجانی از طرف یک دوست که به طرقی از این رانت استفاده کرده و به شما ارادت داشته شما را ملزم به حضور در این پاتوق می نماید.
از سوی دیگر شما اگر یک فرزند 10 تا 14 ساله داشته باشید داشته باشید در ایام معمولی می توانید او را به کدام محفل فرهنگی ببرید؟ هیچ کجایی نیست که شما مثلا فرزندتان را در یک روز پنجشنبه اخر هفته به یک پاتوق فرهنگی متناسب با سن او راهبر باشد. از این رو اینجا نیز یک فرصت می شود برای حضور فرزندان.
دوستانی که نظر داده اند از هر زاویه ای که بنگرید نظرات صحیح است ولی وقتی مجموعه نگری کنید می بینید که این ناهنجاری فرهنگی معلول 11 ماه نبود فرصت های این جشنها و پاتوق های فرهنگی است. ما هم که جوانتر بودیم یادم می اید که تا اخرین سانسها در این ایام از این سینما به آن سینما می رفتیم. و چه خوش هم می گذشت. چرا که این پاتوق در 10 روز انجام می شود و به هر نحو این فضای جشنواره ای را باید حضور داشت تا شور جوانی را در آن مطرح کرد.
توی تاکسی داشتم میگفتم وقتی ما بچه بودیم ....
پیرمرد موقری با لبخند گفت : حالا بزرگ هستید ؟
حالا در مورد این مطلب باید پرسید آیا همه آدمهای
بزرگ واقعا بزرگ هستند ؟ شاید خیلی از آنها هنوز
در حال و هوای کودکی به سر می برند .
عجب ! یعنی تماشای اعدام بهتر از اینه که بچه‌ها هم می‌تونن برن ببینن ؟!
چرا فكر مي كنيد بچه ها نبايد بدانند
توی آمریکا قانون به بچه های زیر ۳ سال اجازه نگاه کردن کارتون تام و جری رو هم نمی ده و می گه مخصوص بچه های بالای ۳ ساله.
مشکل فرزند سالاری هست که در این موضوع هم باید نمود پیدا کنه.
واقعاً که همه چیزمون به همه چیزمون میاد!!
اصحاب رسانه، از این ناراحت اند که بهشون صندلی ندادن نه اینکه چرا بچه ها اومدن توی فیلم.

از طرز نوشته اتون کاملاً مشخصه که مغرضانه قلم زدید.
ادعای فرهنگمون میشه فقط همین !
یک سوال: اون موقع که صدا و سیما فیلم مختار را با اون صحنه های سر بریدن و دست و پا قطع شدن میگذاشت اونم بدون هیچ هشداری شما کجا بودید؟
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری