برخورد رودرروی دو اتوبوس مسافربری؛

تصادف خونین در اتوبان تهران ـ قم؛ ۴۴ تن جان باختند

بنا بر آخرین اطلاعات اعلام شده بر اثر وقوع این حادثه مرگبار، ۴۴ تن از هم‌وطنان جان خود را از دست داده و ۴۴ تن دیگر مجروح شدند. بر پایه گزارش‌های اولیه، ترکیدگی لاستیک عامل بروز حادثه و برخورد دو اتوبوس اعلام شده که در ادامه نقص در سیستم سوخت و برق یک اتوبوس بر شدت واقعه افزوده است.
کد خبر: ۳۴۴۱۳۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸ 10 September 2013
|
120862 بازدید
|
شب گذشته حادثه خونینی در اتوبان قم ـ تهران به وقوع پیوست که متأسفانه منجر به کشته و زخمی شدن ۸۸ تن از هموطنانمان شد.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، در کیلومتر ۳۰ اتوبان قم ـ تهران، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت دچار ترکیدگی لاستیک شد و پس از انحراف با گذشتن از گاردریل وسط اتوبان، وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود، به شدت تصادف کرد.

این تصادف شدید، در ادامه منجر به آتش گرفتن هر دو اتوبوس شد و همین ‌موجب افزایش شمار مجروحان و جان باختگان سانحه شد تا بر پایه آخرین اطلاعات اعلام شده، ۴۴ تن از هم‌وطنان در این تصادف خونین جان خود را از دست داده و ۴۳ تن دیگر مجروح شوند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها، شمار مجروحان این حادثه را ۳۹ تن ذکر کرده‌اند.

تصادف خونین در اتوبان تهران-قم؛ 44 تن جان باختند

بر اثر این سانحه مهیب، ساعاتی اتوبان تهران ـ قم بسته شد، ولی با تلاش عوامل راهداری و نیروی انتظامی، راه باز‌ شد.

گفتنی است، بسته شدن این مسیر، موجب ترافیک و ازدحام صد‌ها خودرو شده بود.

این در حالی است که مجروحان این حادثه با تلاش دستگاه‌های امدادی به سه بیمارستان شهید بهشتی، نکویی و علی‌ابن‌ابی‌طالب در قم منتقل شدند و وضعیت عمومی بسیاری از آن‌ها مطلوب گزارش شده است. به گفته اسماعیل زارعی کوشا، فرماندار قم حال سه تن از مصدومان وخیم اعلام شده است.

گفتنی است، کشته شدگان به آرامستان بهشت معصومه (س) قم منتقل شده‌اند تا اقدامات لازم برای شناسایی هویت آن‌ها انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خود را به محل حادثه رساند

شدت این رویداد دردناک به حدی زیاد بود که سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا بدون فوت وقت، خود را به محل حادثه رساند. وی در توضیحاتی گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته، یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر ۲۸ آزاد راه قم به تهران رخ داد.

وی افزود: بررسی اولیه در صحنه، حاکی است اتوبوسی که از قم به تهران حرکت می‌کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف شده و نخست‌ با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد کرده و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر تصادف می‌کند.


وی با اشاره به این که هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش‌سوزی شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق‌رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه ‌آتش گرفتند؛ البته برخی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش‌ فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

سردار مؤمنی ادامه داد: متأسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد‌ آتش گرفته‌اند و تا این لحظه متأسفانه ۴۴ نفر از هموطنان فوت کرده‌اند و ۳۹ تن هم مصدوم ‌و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است، با بررسی انجام شده، حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم شمار کشته‌ها افزایش نیابد.

‌وی با اشاره به این که سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: ‌شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب نشان) ۵۰ درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است. در این باره، تیم کار‌شناسی ویژ‌ه‌ای در صحنه حادثه حاضر بوده و در حال بررسی‌اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص ‌اعلام خواهد شد.

تشکیل ستاد مدیریت بحران در قم

به محض وقوع حادثه با حضور استاندار و عده‌ای از مسئولان جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در محل وقوع حادثه تشکیل و تصمیمات لازم برای کمک‌رسانی به حادثه دیدگان گرفته شد.

این ستاد از خانواده داغ‌دیدگان خواسته است ضمن خویشتن‌داری، تا شناسایی اجساد همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

با دستور استاندار قم، رسیدگی ویژه به مصدومان این حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

ترکیدگی لاستیک عامل بروز حادثه اعلام شد

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به فارس گفت: ساعت ۲۲:‌۴۹ دقیقه شب گذشته، ‌اتوبوسی‌ که در مسیر تهران ـ قم در حال حرکت بود، ناگهان دچار ترکیدگی لاستیک و از مسیر منحرف شد و با اتوبوس دیگری برخورد کرد‌ و سرانجام هر دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدند.

وی افزود: از طریق نیروی انتظامی نیروهای امدادی مطلع و در لحظه شش دستگاه خودروی عملیاتی و پانزده نیروی امدادی به محل حادثه فرستاده شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: هشتا‌د تن از سرنشینان هر دو اتوبوس در این حادثه آسیب دیدند که ۴۴ تن در لحظه فوت کردند و ۳۶ نفر مجروح توسط نیروهای اورژانس در جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان انتقال داده شدند.

تصادف خونین در اتوبان تهران ـ قم؛ ۴۴ تن جان باختند

شدت تصادف و سوختگی، تشخیص هویت اجساد را سخت کرده است

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: همگی اجساد حادثه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر پایان می‌یابد.

صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی قم در خصوص شناسایی اجساد منتقل شده به شهر قم اظهار داشت: به علت شدت سانحه تصادف و سوختگی‌ها، هنوز هویت هیچ یک از اجساد مشخص نشده است.

علاوه بر ترکیدگی لاستیک، نقص در سیستم سوخت و برق هم نقش داشته

سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد، رئیس پلیس راه قم از جان باختن ۴۴ تن در این حادثه و مجروح شدن ۳۹ تن دیگر خبر داده و در تشریح جزئیات حادثه به ایسنا گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از سمت اصفهان به تهران در حال حرکت بود که به علت ترکیدگی لاستیک با یک دستگاه خودروی سواری [یک دستگاه تاکسی] برخورد و پس از عبور از گاردریل و منحرف‌ شدن به مسیر مقابل با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مسیر تهران به یزد در حال حرکت بود، برخورد می‌کند.

وی با بیان این که هر دو اتوبوس پس از برخورد با یکدیگر آتش گرفتند، گفت: علت اصلی بروز این حادثه، نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس تعیین شد که این دو علت در میزان خسارات نقش عمده‌ای داشت.

نماینده شرکت اسکانیا در ایران به دادگاه معرفی می‌شود

سردار محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور به مهر گفت: ساعت ۱۱شب گذشته یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، پس از مجتمع توریستی مهتاب و در نقطه‌ای که دارای شیب زیادی به سمت تهران است، به دلیل ترکیدن لاستیک جلو، کنترل خود را از دست داده و پس از انحراف و برخورد با گاردریل وسط اتوبان وارد مسیر مخالف شده و با یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که به از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود برخورد می‌کند. به علت نقص فنی در سیستم برق اتوبوس اسکانیا هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و در این حادثه، ۴۴ تن کشته و ۳۹ تن نیز مجروح شدند.

وی با بیان این که این حادثه به علت نقص فنی خودرو‌ها رخ داده و شرکت عقاب نشان به عنوان نماینده اسکانیا در این رابطه به دادگاه معرفی می‌شود، تأکید کرد: چندی پیش، اتوبوس اسکانیای دیگری در استان خوزستان با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد که در آن حادثه بیش از چهارده مسافر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در حادثه دیگری که در اردوی دانش آموزان بروجنی رخ داد، به علت واژگونی اتوبوس اسکانیا ۲۶ دانش آموز جانشان را از دست دادند. باید به فکری به حال این اتوبوس‌ها کرد، چرا که دارای بدنه و ایمنی بسیار ضعیفی هستند.

توضیحات رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس، گفت: در ساعت ۲۲:‌۵۵ شب ‌گذشته، گزارش برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران ـ قم از طریق نیروی انتظامی به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد که با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله پنج تیم رهاسازی به منطقه فرستاده شد.

وی با بیان این که شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند، گفت: متأسفانه در این حادثه، بیش از چهل تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۶ تن مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مظفر ادامه داد: به نظر می‌رسد ‌به دلیل ترکیدگی لاستیک اتوبوس کاشان و انحراف آن و همچنین آتش‌سوزی دو اتوبوس این حادثه دردناک رخ داده است.

پایان گمانه‌زنی درباره شمار مجروحان

با اعلام نام‌ ۴۴ مجروح این حادثه دلخراش توسط ستاد بحران استان قم، گمانی‌زنی و روایات گوناگون پایان یافت.

برای آگاهی از نام این مجروحان و بیمارستانی که در آن بستری شده‌اند، به اینجا بروید.

کشف جسد جدید در محل وقوع حادثه اتوبان قم تهران

بازماندگان یکی از قربانیان حادثه شب گذشته اتوبان قم تهران که موفق به پیدا کردن مسافر خود در بین مجروحان و کشته‌شدگان نشده بودند، بعد از ظهر امروز در محل وقوع حادثه حضور یافته و اقدام به جستجو در میان لاشه اتوبوس‌ها کردند.

این افراد که به دنبال یافتن اثر و یا جنازه خانواده خود بودند موفق به یافتن یک جنازه شدند که پس از خروج جنازه از میان تکه‌های سوخته اتوبوس مشخص شد که جنازه متعلق به یک زن است.

جسد کشف شده برای تشخیص هویت به وسیله آمبولانس به آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۵۵
انتشار یافته: ۲۵۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
این چه گارد ریلی است که اتوبوس از آن رد میشود. چرا اتوبوس در تصادف باید آتش بگیرد مگر ایمنی اتوبوسها در چه حد است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه جون آدما دیگه برامون ارزش نداره:
از تولید کننده لاستیک، اتوبوس بی کیفیت، متولی استاندارد، پیمانکار راه ، شرکت مسافربری و همه و همه مقصرند. ولی مسئله اینه که این بی مسئولیتی عادی شده و اهمیتی نداره.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ضخامت گارد ریل اگر 4 اینچ(!) هم باشه؛ اتوبوسی با این ظرفیت و سرعت و وزن، قطعا اون را میشکنه!
مشفقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما بیا اتوبان شهید کسایی تبریز را ببین بقدری تصادف زیاد شده و گارد ریلها ضعیف هستند که حتی یک سواری پیکان هم اونارو له میکنه ومیره باند روبرو
اگه دقت هم کنید میفهمین چون بعد هر تصادف گاردیل جدید نصب میکنن یواش یواش همشون نو شدن
جواد
| Netherlands |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینا رو ول کنید
بیش از 60 درصد مردم امریکا از چاقی رنج میبرند
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزم دیگه زیاده روی نکن... هیج جای دنیا گاردریل نمیتونه جلوی اتوبوس با این وزن و سرعت رو بگیره..

مگه اینکه دیوار چند متری با ضخامت زیاد بسازند که باز هم ضمانت نداره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقا یه سوال؟
آیا واقعا باید کسی همیشه ناظر کار ماها باشه؟؟؟یعنی حتمن پلیس باید از کیوسکش بیاد بیرون و لاستیک اتوبوس رو چک کنه؟چرا نباید راننده اتوبوس خودش و بنا به وظیفش این کار رو انجام بده که خدای نکرده یه چنین اتفاق وحشتناکی نیفته تا چندین خانواده داغدار نشن؟چرا ماها همیشه عادت کردیم که اهمال کاری خودمون رو به گردن پلیس،شهرداری،خودروسازی و .... بندازیم؟؟؟!!!!نمیگم اونها مشکل ندارن ولی بیایین منصف باشیم
اگر من رعایت کنم
اگه تو رعایت کنی
بنابراین همه رعایت خواهند کرد و همه چیز ان شالله درست خواهد شد
به امید آن روز
كرمي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
احتمالا يكي لاستيك رو دستكاري كرده
يوسف بهمن آبادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از اين دست اتفاقات، سالانه بسيار است و چون يكجا اين تعداد كشته شده، براي همه وحشتناك ديده مي شود اما بدانيم سالانه 19 هزار تا 20 هزار نفر فقط در كشور ما كشته مي شوند و 200 تا 300 هزار نفر مجروح و معلول. در اين ميان، فرزنداني كه يتيم مي شوند، همسراني كه بي سرپرست مي شوند، خانواده هايي كه داغديده مي شوند يا نان آوراني كه براي هميشه خانه نشين مي شوند، وحشتناك است. بر اساس پژوهش ها،
60 تا 70 درصد تصادف ها ناشي از خطاي انساني است يعني مقصر، راننده ها هستند.
تا ما ايراني ها (البته نه همه ولي اكثرا) به خود نياييم و احترام به حقوق شهروندي را ياد نگيريم و مراعات نكنيم، اين بدبختي ها ادامه خواهد داشت شايد يك روزي نيز خداي ناكرده به سراغ خود ما خواهد آمد البته مي گويم انشاء الله هرگز اين اتفاق نيفتد.
براي جلوگيري از اين دست اتفاقات، بايد در رانندگي، از رفتارهاي غير شهروندي نظير سرعت هاي غير مطمئن، سبقت هاي غير مجاز، انحراف به راست يا چپ، بي توجهي به سيستم فيزيولوژي بدن (خواب آلودگي، عصبي بودن و غيره)، قلدربازي، رو كم كني و تنبيه، ناديده گرفتن شئون انساني، بي توجهي به خرابي سيستم روشنايي، بوق، ترمز و در كل سيستم داخلي خودرو، بي توجهي به حق تقدم، بي توجهي به علائم راهنمايي و رانندگي و عوامل ديگر پرهيز كرد. تكرار همين رفتارها موجب شده تا جزو نخستين كشورهاي پرتصادف و مرگ و مير شويم.
بدون ترديد اگر مي خواهيم بر اين گونه حوادث تاسف نخوريم و ديگران براي ما تاسف نخورند، بايد فرهنگ رانندگي را افزايش دهيم و بدانيم با اين كار، هم خود سود خواهيم برد هم خانواده ها و هم جامعه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حتما لاستيك ها چيني بوده ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اقای من ، وظیفه گاردریل گرفتن ضربه و تولید آن به انرژی پتانسیل و سپس رها سازی آن بصورت فنر است . یعنی بینکه اتوبوس منحرف شده را بگیرد و پرت کند در لاین خودش . پس گارد ریل عمل نکرده است .
تابناک سانسور نکن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تسلیت به خانواده ی درگذشتگان.عوامل زیادی تو این حوادث دخیل هستند.خودم تو اتوبان کاشان-قم لاستیک جلوم ترکید خدا رحم کرد اتفاقی نیفتاد.در این حالت نباید به هیچ وجه ترنز گرفت و سعی کرد سرعت رو با دنده معکوس کم کرد و خودرو رو کنترل کرد.به تمام نکاتی که به عنوان علت حادثه ذکر شده باید عدم تجربه ی کافی راننده رو هم اضافه کرد.متاسفانه رو عملکرد راننده ها ی وسایل مهمی مثل اتوبوس ها هیچ نظارتی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
همه چیز جای خود ولی متاسفانه راننده های این اتوبوسها وحشتناکترین راننگی را دارند .من دو سه بار اجباری با اونها سفر کردم تمام مدت قلبم تو دهنم میزد!!! هربارهم با راننده دعوام شد ولی فایده نداشت.حتی یه بار به پلیس راه شکایت کردم و معلوم شد سرعت سنجش رو دستکاری کرده!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شاید یک لاستیک غیر استاندارد و شاید یک سهل انگاری !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
باید چک شود که لاستیک مال کدام کارخانه بوده و بنظر من لاستیک چینی بوده
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوباره ترکیدن لاستیک کهنه، مثل اینکه دوباره برگشتیم به دوران جنگ و کمبود،واقعا این ننگ است که در کشور هنوز وسائل نقلیه عمومی‌ مورد بازدید فنی‌ قرار نمیگیرند، هیچ کجای دنیا یک اتوبوس به خاطر تکیدن لاستیک این چنین فاجعه ساز نمی‌شود،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ترکیدگی لاستیک؟ پس این تعاونی ها وظیفه دارند چکار کنند؟؟؟پیش از حرکت یک لاستیک را هم نمی توانند چک کنند؟؟
پاسخ ها
بيژن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پليس راه در زمان شروع مسافرت كارت سرعت وكيلومتر خودروهارا يادداشت ميكنند. پيشنهاد ميكنم موظف شوند از كيوسك خود خارج شده ولاستيكهارا هم كنترول نمايند . حتمآ لاستيكي كه تركيده عمر زياد ويا اشكال داشته است. لاستيك در كشور آنقدر گران شده كه شاهد چنين حوادثي ميگرديم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پلیس راه هم بایدخودرها راکنترل کندهم رانندگان راازجهت اعتیادوغیره،ضمنابایدمرجع قضایی تحقیق نمایداین راننده معتادبوده یاخیر،ایاصلاحیت رانندگی خودروعمومی راداشته یاخیر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیز من شما چطور میتونی لاستیکی رو که هنوز 10 کیلومتر راه نرفته اما میترکه رو تشخیص بدی؟
کاش همه کارشناس نبودن
رانندگان همه میدونن که مهمترین عامل کیفیت تولید هست و نه میزان کارکرد اون که تو ظاهر مشخصه


کاش کاش کاش همه شما کارشناس نبودید و هر کاری رو به خبره اون کار و نه کسی که مدرک داره واگذار میکردید.
آراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وقتی میگن اسکانیا بوده اتوبوس های تصادف پس چرا عکس اتوبوس ولوو بی 12 رو گذاشتن ؟؟؟؟؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
یا خداااااااااااا :(((
چقدر وحشتناک
خدا به عزیزاشون صبر بده

غیر قابل تصوره برام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا وحشتناکه. 44 نفر اونم با آتش گرفتن اتوبوس. وحشتناکه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من خودم اونجا بودم. واقعا تصادف تکان دهنده ای بود. شادی روح جان باختگان حمد و جهت سلامتی صلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اگرخدای نکرده 400نفرهم میمردندهمین رامیگفتی یک کم عمیق ترفکرکن ریشه نابسامانی کجاست ؟
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هر چند نفر هم مرده باشن اين حرف شما معني نداره. (منظورم به پاسخ بود)
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چه نظارتی از لحاظ فنی قبل از حرکت اتوبوسها روی آنها انجام می شود؟ تا جان انسانها اینچنین سهل و آسان گرفته نشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینجا همه چی گرونه الا جون آدمیزاد که مفت مفته
مظفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه کارخانجات لاستیک در ایران برای دو زار درامد بیشتر از وزن لاستیکها کم کرده اند من خودم لاستیک فروشم و این موضوع را با وزن کردن لاستیک تولید پارسال و امسال فهمیدم و یالاستیک بی کیفیت چینی !!!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
روحشان شاد
تا کی شاهد کشتار در جاده ها باشیم؟
پاسخ ها
حامد
| - |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من نمیگم که مسولین مقصر نیستن ولی واقعا مردم ما هم خیلی بد رانندگی میکنند.ما که ساعتها وقت مون بی خودی تلف میشه حالا چند ساعتم روش. بابا یکم آرم تر راتتدگی کنید.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هیچ کس نمیگه سرعت چقدر بوده؟
تو همین اتوبان بارها دیدم که سرعت اتوبوسها بالای 120کیلومتر هست
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما شب ها ببین توی سطح شهر کانیونهای حمل نخاله ساختمانی با چه سرعتی رانندگی می کنند. من بار ها به پلیس، 110، شهرداری، بازرسی استانداری و..... گزارش دادم. هیچ عکس العملی نداشتند....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه شبها پلیس راه جاده را رها میکند و جاده ها کاملا در اختیار ماشین های سنگین و راننده های بی احتیاط قرار میگیرند
رانندگی در شب در جاده های ما از شرکت در جنگ خطرناک تر است
neda
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وای خدای من . چه دلخراش. سوختن اونم زنده زنده؟؟؟ نمیشه تصور کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به احتمال زیاد اتوبوس اصفهانی سرعت غیر مجاز داشته و در اثر غفلت راننده به سمت گارد ریل منحرف شده و راننده نتوانسته آنرا کنترل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عجب کارشناسی دقیقی !!!!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟