چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

بی‌گمان اکثریت قریب به اتفاق مأموران نیروی انتظامی، وظیفه‌شناس بوده و به مسئولیت‌های قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی خود در صحنه‌های گوناگون پایبندند، ولی با دیدن مناظری مانند آنچه این شهروند روایت می‌کند، با این پرسش ‌خواهیم رسید که اگر الزامات رعایت نشد،‌ چه باید‌ کرد؟ آیا راهکاری برای پیگیری وجود دارد؟
کد خبر: ۳۷۹۶۳۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳ 19 February 2014
|
37749 بازدید
|
اینکه به دلیل رانندگی پر حرف و حدیث ما، میزان تصادفات و البته تلفاتِ ناشی از آن در کشورمان بسیار بالاست، موضوعی به شدت بدیهی است که همه از آن باخبریم؛ اما چرا با ‌وجود این، برخی‌هایمان از وظایف محوله در این گونه مواقع آگاهی نداریم، حکایت متفاوتی است که قابل تأمل می‌نماید.

به گزارش «تابناک»، در ساعات پایانی شب‌ها موارد متعددی از بی‌اعتنایی برخی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و انجام رفتارهای پرخطری همچون سرپیچی از سرعت مجاز و مطمئنه، سبقت‌های غیر مجاز، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و موارد مشابه در خیابان‌های شهرهای ‌کشورمان به وقوع می‌پیوندد.

بسیار روشن است، برخی از این حرکات، به ویژه حرکاتی که‌ جوانان ماجراجو انجام می‌دهند، باعث تصادف‌های بسیار شدید شده و منجر به جرح‌ یا مرگ افراد بی‌گناه می‌شود و اگر این گونه نشود، ‌روح و روان بسیاری از مردم را آزرده می‌نمایند؛ نمونه چنین رویدادهایی، تصادف شبانه چند هفته پیش در بزرگراه حکیم تهران بود که به مرگ چند هموطن و جراحت چند تن انجامید.

البته در بسیاری از موارد، ماجراجویی برخی رانندگان به ‌سانحه منجر نشده و برای همین، با اینگونه متخلفان برخوردی نیز نمی‌شود؛ یعنی خاطیان بی‌آنکه برای رفتارهای نادرست خود تاوان دهند، از صحنه خارج شده و‌ دوباره‌‌ همان رفتارهای نابهنجاری که برای انجامشان هزینه نپرداخته‌اند، تکرار می‌کنند.

در این زمینه همواره کار‌شناسان بر اولویت پیشگیری بر درمان (وقوع حوادث تلخ) تأکید داشته‌اند که معنای مترادف آن توقع برخورد مناسب با رانندگان پر خطری است که فرصت فرار از مسئولیت کار‌های خود را نیافته‌اند؛ کمترین انتظاری که در این مواقع می‌توان از مأموران پلیس راهور ناجا ‌داشت، اینکه حضوری فعال در صحنه داشته و ضمن بررسی دقیق علل حادثه و شناسایی همه عوامل، به وظایف و تعهدات خود برای حفظ جان و امنیت مصدومان رفتار کنند؛ افرادی که اگر آسیب جسمانی هم ندیده باشند، دست‌کم به دلیل قانون شکنی‌ها و بی‌احتیاطی‌های ماجراجویانه راننده خاطی به خطر افتاده و دچار ضربه روحی ‌شده‌اند.

البته در بیشتر موارد، این حضور فعالانه به چشم می‌خورد، ولی در آن دسته مواردی که این گونه نیست، خاطرات تلخی برای شهروندان به جای می‌ماند که می‌تواند اثرات مخربی در ذهن ایشان بر جای بگذارد؛ حکایت تصادفی که در ادامه می‌آید، از زبان شهروندی که شاهد ماجرایی از این دست بوده، بخوانید تا ماجرا دستتان بیاید:

چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

شب سه‌شنبه گذشته، تصادف شدیدی در تقاطع خیابان‌های لادن شرقی و فراز در منطقه سعادت آباد تهران رخ داد که در جریان آن، یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رانندگی جوانی حدودا بیست ساله با سرعتی سرسام‌آور و غیر قابل کنترل، در حالی که شمال به جنوب این تقاطع ـ که شیبی تند دارد و انتهای آن نیز بن بست است ـ را طی می‌کرد، با یک خودروی پژو ۴۰۵ برخورد کرد که سرنشینان آن ‌یک خانواده بودند.

راننده خاطی با سرعت زیاد و ‌‌مستقیم به یک سمت خودروی ۴۰۵ برخورد کرده و زن و دختر جوانی که در صندلی‌های جلو و عقب نشسته بودند را به شدت مجروح ساخته بود. شدت برخورد به حدی بود که هر آن احتمال آتش سوزی این خودرو می‌رفت اما جراحت و پرس شدن در‌ها امکان خروج راحت را از سرنشینان می‌گرفت.

در شرایطی که خانواده افراد آسیب دیده و اهالی محل برای نجات دادن دو سرنشین به دام افتاده در خودرو تلاش می‌کردند، خودرو راهنمایی و رانندگی از راه رسید و در کمال ناباوری، تنها ترجیح داد که در محل توقف نماید، نه آنکه پیاده شده و اوضاع را مدیریت کند.

بالاخره با تلاش فراوان ساکنین محلی و همراهان، مجروحین حادثه به خودرو آمبولانسی که پس از ۱۵ دقیقه به محل حادثه رسیده بود، انتقال یافتند؛ البته ماموران آتش نشانی نیز برای مقابله با حریق احتمالی حضوری بموقع داشتند.

اما آنچه در این میان باعث حیرت می‌شد، رفتار افسر پلیس بود که در تمام مدت از خودرو خود پیاده نشد و در حالی‌که ناظر به شدت حادثه و آسیب دیدگی سرنشینان خودروی ۴۰۵ بود و می‌دید که سرنشینان قادر به خروج از خودرو نیستند، تنها به صحنه می‌نگریست و رانندگان دو وسیله نقلیه را صدا کرد تا مدارک ایشان را بگیرد!

حتی هنگامی که اعضای خانواده آسیب دیده در نگرانی و انتظار رسیدن آمبولانس و نجات عزیزانشان سراغ افسر رفته و گلایه کردند که چرا حضور مسئولانه و فعال‌تری نشان نداده و از خودرو پیاده نمی‌شود، باز به خود نیامد تا زحمت پیاده شدن از خودروی خدمت را به خود بدهد.

بدین ترتیب در حالی که افسر در محل خود جلوس کرده و از جای خود تکان نخورده بود، فرد درجه‌داری که همراه وی بود، خسارات ظاهری وارده به خودرو‌ها و جزئیات صحنه تصادف را با صدای بلند به افسر گزارش می‌کرد تا در محل حادثه، همه چیز از دور گزارش شود.


شاید ما و شما هم بر این باور باشیم که پیاده نشدن افسر پلیس، نشانه کوتاهی وی بوده و توقع داشته باشیم که در هنگام بروز سانحه، افسری کار‌شناس تصادفاتی که در محل حاضر می‌شود، فرا‌تر از بازدید صحنه تصادف و ارزیابی خسارات مالی وارده، سراغی هم از سرنشینان مجروح گرفته و در فعالیت‌های امدادی هم راهنمای رانندگانی باشد که از حادثه به وقوع پیوسته متأثر شده و در شرایط عادی نیستند؛ اما آیا این توقع بجایی‌ است یا خیر؟

با اندکی تأمل و دقیق شدن در قوانین درخواهیم یافت که پیاده شدن افسر پلیس از خودرو، الزامی قانونی است که سرپیچی از آن، نوعی تخلف به شمار خواهد آمد؛ اما سوای آن، مگر می‌توان پلیس را در کانون اعتماد مردم تصور کرد و فراموش کرد که یکی از وظایف پلیس، پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است و اصولا بر این اساس است که در پلیس راهور، نام «رانندگان پر خطر» خلق ‌و برای جلوگیری از مخاطرات ایشان برای سایرین، امثال نمره منفی ابداع شده است؟

چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

بی‌گمان اکثریت قریب به اتفاق مأموران نیروی انتظامی، وظیفه‌شناس بوده و به مسئولیت‌های قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی خود در صحنه‌های گوناگون پایبندند، ولی با دیدن مناظری مانند آنچه این شهروند روایت می‌کند، با این پرسش ‌خواهیم رسید که اگر الزامات رعایت نشد،‌ چه باید‌ کرد؟ آیا راهکاری برای پیگیری وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، آن راهکار چیست؟

در پاسخ به این پرسش، سامانه ۱۹۷ به ذهن متبادر خواهد شد؛ شماره تماسی سه رقمی که قرار است در ‌تمام مدت شبانه روز، گوش شنوای مسئولان نیروی انتظامی نسبت به نظرات، انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی بوده و نظارت مردم بر نیروی انتظامی به کمک آن محقق شود؛ اما شواهدی هست که آنچنان که باید و شاید کارآمد نیست.

این را کسانی می‌گویند که گزارشی در سامانه ۱۹۷ ثبت کرده‌ و انتظار داشتند ‌با تماس تشکر یا دست کم دریافت پیامکی به واسطه اپراتور خودکار متوجه شوند که تماسشان کارساز بوده و قرار است پیگیری شود؛ اما به مرور زمان ناامید شده و دریافته‌اند که حتی قرار نیست از رد شکایتشان با خبر شوند، چه برسد به اینکه قرار باشد کسی با ایشان تماس گرفته و جزئیات بیشتری درباره شکایتشان بخواهد.

اینجاست که کسی با دیدن افسری که با نشستن در خودرو به هنگام مأموریت، ذهنیت برخی از مردم را نسبت به سایر کارکنان خدوم نیروی انتظامی مکدر می‌کند، رغبت نخواهد کرد که با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته و چه بسا این سرپیچی از وظایف شهروندی، به تکرار رفتار غیر حرفه‌ای پلیس منجر شده و همینطور زنجیره ادامه پیدا کند و در ‌‌نهایت امر، اتفاقی کوچک، غبن و زیان بزرگی به بار آورد؛ زیانی در حد و اندازه از دست رفتن جایگاه والای پلیس در افکار عمومی!
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۳۲۲
انتشار یافته: ۲۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
من خودم با 197 تماس گرفتم ولی متاسفانه هیچ که هیچ //؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منم تماس گرفتم و پیامم درباره کم کاری و برخورد بد نمایندگی پلیس+10 ضبط شد ولی تماسی نگرفتند و واکنشی ندیدم. در سایت نظام وظیفه هم سوالی پرسیدم تا کارشناس جواب دهد ولی اصلا جوابی در کار نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام
من سرهنگ هستم در یک چهار راه که هیچ وقت معمول نبود پلیش راهنمایی و رانندگی در آنجا باشد هنگامی که نظرم راست تقاطع بود که عبور کنم ملاحظه کردم یک استوار با حالت بسیار زشتی به من دستور میدهد وست چهار اره یزنم کنار من شیشه را دادم پایین و گفتم مگه چی شده و دور اطرافم را نگاه کردم ببینم موضوع از چه قرار است که مامور شروع کرد به بد دهنی مگه کری میگم بزن کنار من که تا آن موقع صبور بودم ماشین را کناری پارک کردم و پیاده شدم و کارتم را نشانش دادم و خودم را معرفی کردم و از او علت بدهنی اش را پرسیدم و در جواب یک گم شو هم شنیدم ! هر چه روی لباسش گشتم که اسم و مشخصاتش را ببینم اسمی نبود و از او خواستم که خودش را معرفی کند ولی حرفها همچنان ادامه داشت با 110 تماس گرفتم و شماره منطقه راهنمایی آن مکان را بدست آوردم و خودم را به افسر نگهبان معرفی کردم ولی متاسفانه او با سردی گفت که فردا صبح برای پیگیری بیایید منطقه و من متاسفانه کودکم پشت ماشین دائم گریه می کرد و فردای آن روز هم به هیچ نتیجه ای نرسیده
چند روز پیش هم در یک تقاطع دیگر شاهد فحاشی یک درجه دار به یک عابر پیاده بودم که به اون بنده خدا هم خیلی بر خورده بود
واقعا نمی دونم چی باید گفت!!؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
رفقا انقدربه پلیس محترم گیرندید وگرنه ممدمایلی مجبورمیشه ایندفعه لباس پلیس بپوشه ها....نگی نگفتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
در بیشتر مواقع پلیسها خیل قیم مابانه عمل میکنند در حالیکه در برخی تصویرها و فیلمها دیده ایم پلیس دوست مردم است خیلی رفتارشان همراه با احترم است
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
تابي جان ...ميشه اين نظرها رو واسه نيروهاي انتظامي ارسال كني تا بخونن .... شايد عبرت بگيرن و بدونن مردم ازشون راضي نيستن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
معلومه چند باری جریمه ات کرده اند و دلت حسابی پره مگه فقط پلیس وظیفه شرعی داره? کی حالا کارشو درست انجام می ده?
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حالا مامور کلانتری هستی یا راهنمایی رانندگی؟؟؟؟!!!
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزیز ناشناس، به نظر من تعدادی از مشاغل در جامعه هستن که ازشون سطح انتظار بالاست و انسان بهشون اعتماد بالایی داره و باید داشته باشه. حالا تو مملکت ما بعضی وقتها این طور نمیشه ، باعث تعجبه.
چطور از آتش نشانها انتظار داریم ولی پلیسی که وظیفه امنیت من و جامعه رو بر عهده داره ، انتظار نداشته باشیم.
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اگر کسی کارشو درست انجام نده دیگران هم باید اینطور باشن؟کافیه هرکسی فقط کار خودشو صحیح انجام بده
رامتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک!
اگر همه عالم کارشون رو درست انجام ندن پلیس باید کارش رو درست انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
درد ما ایرانیها اینه که به جای درست انجام دادن کار خود که حقوقش را به خاطر آن میگیریم میاییم از کارهای دیگران انتقاد میکنیم و چون نظارت در کشور ما نیست نتیجه این است که میبینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلوم شد کی هستی.
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نیروی کادری پلیس رو بگی که چرا کم کاری کرده اره راست میگی.. شغلشه... ولی نیروی وظیفه همینی که با حقوق ماهی 50 تومن اون لبسو میپوشه و سر چهار راه وایمیسته خیلی مرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
عزیز ناشناس پلیس مجری قانون هست با منه چوپان فرق میکنه
موکل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اکثر ماموران وظیفه شناس هستند.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خسته نباشی .
مامور کدوم پاسگاهی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ماموران ناجا بدترین شرایط شغلی را دارند. نه تعطیلات دارند، نه عید، نه شب نه روز. سرما گرما باید سر کار باشند. باز خدا خیرشان بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
از منفی ها معلومه
کوشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مثل اینکه فیلم زیاد نگاه میکنی در صورتی که رفتار انها خیلی زننده است
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بر عکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
برخی از ماموران بد برخورد می کنند.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یکبار تو منطقه ما قداره کشی شد و زنگ زدیم 110 ولی 20 دقیقه هم گذشت و پیداشون نشد. دو طرف دعوا هم بعد از کلی داد و بیداد با گروهاشون از اونجا رفتند و بازهم خبری از پلیس نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
راستی راستی منتظربودی بیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چقدرساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خب گذاشتند موضوع بطور خودجوش و طبیعی فیصله پیدا کنه!!!!!!
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلومه زیاد فیلم پلیسی می بینی یا تازه وارد داخل شدی!!؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
منم شاهدم
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
همینش هم غنیمته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با این هزینه از بیت المال چیش غنیمته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
سلام
تابناك
اگر چه ميدانم باز هم گزارش مرا درج نمي كني ولی مينويسم
مدتي قبل داشتم به سمت شمال ميرفتم. با سرعتي ارام و با احتياط كامل كه در سرپاييني یهو ديدم افسر مرا نگهداشت كه داشتي سبقت غير مجاز ميگرفتي. من فقط گفتم جناب سروان اشتباه ميكنيد و در كنارخانواده چنان فحش هاي ركيكي ميداد كه داشتم شاخ در مياوردم
خلاصه ميگفت گواهينامه ات را باطل ميكنم ماشينت را ميخوابانم و..
بچه ام داشت مي لرزيد و اشك مي ريخت بعد كلي التماس و نوشتن جريمه ان چناني برگشتم ماشين كه ديدم يك قبض ديگه هم اورد. گفتم اين چيه. گفت بخون ميفهمي. گفتم لطفا خلاف مرا توضيح دهيد. ديدم بازهم داغ كرد ...
خلاصه وقتي رسيدم به پليس راه ازش شكايت كردم. ديديم افسر كشيك چنان هواي همكارش را داره كه پشيمون شدم
گفتم كاش دوربيني بود كه همه ماجرا را ضبط ميكرد از اول كه من خلاف نكرده بودم تا اخرش
ولي الان كه كلي از اون روز گذشته به خودم ميگم دوربين خدا كه هست بالاخره اون افسر جواب پس ميده
ممنونم كه درد دل منو به گوش مسئولين ميرسونيد
پاسخ ها
فرزاد
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بقول شما
دوربین خدا برای وقتی هست که همه مردیم
همه باید تلاش کنیم وقتی زنده ایم دوربین ها نتیجه بدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
باید استخدام های راهنمایی رانندگی اصولی تر انجام بگیره که افراد مشکل دار ( از لحاظ شخصیتی و روحی) وارد این حوزه نشوند. مورد مشابه شما برای من هم اتفاق افتاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من خودم سربازی افسر راهنمایی بودم از موردها تو کادریها خیلی زیاد بود.تایید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
شاید بتوان قانونی را مصوب کرد که در صورت فیلم داشتن از شخص خاطی، دادگاهی یا درج در پرونده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
این اتفاق دقیقا نزدیک شهر مینو دشت ساعت 12 شب برای من افتاد .نه به خاطر مبلغ جریمه ولی به خاطر رفتار زشت افسر پلیس راه و جریمه برای سبقت نگرفته و تازه مدعی شدن عدم توجه به اخطار پلیس هیچ وقت نمب بخشمش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حتما منظورش از این کارا چیز دیگه ای بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
برخی فقط میخوان عقده های روانی خودشون رو تخلیه کنند ، خیلی ها هم اینجوری نیستند ولی اون برخی اسم بقیه رو هم خراب میکنند!
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
دو سال پیش یک سواری نزدیک عوارضی قزوین چپ کرده بود. البته مصدوم جانی ظاهرا نبود و چند نفر برای کمک رفته بودند. در عوارضی اولین پلیس را که دیدم بهش گفتم. اما طوری برخورد کرد که پشیمان شد.
گفتم ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
لابد هوا سرد بوده
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یک درصد احتمال بدیم که مثلا زیپ شلوار افسر محترم مذکور مشکل داشته و نمی تونسته از ماشین پیاده بشه.اینقدر بی انصاف نباشیم.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلومه خیلی پو آرویی !!
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
لابد حالا باید بودجه اشون چند برابر بشه که بتونند امکانات و البسه مناسب برای افرادشون فراهم کنند!!!!!!!!!!!
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اولین چیزی که یک نظامی در دانشکده افسری می آموزد وضع ظاهری است برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کلی خندیدیم. دمت گرم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خودروی من در شهرستان به سرقت رفت،رییس محترم اگاهی شهرستان فرمودند خودتان دنبالش بگردید با197تماس گرفتم و کل قضیه رو بهشون توضیح دادم،بعد چند روز رفتم اگاهی،اقای رییس فرمودند با 197 تماس گرفته بودید گفتم بله ،همونجا یه حرفی گفتند.خودروی من پیدا نشد که نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خدا می داند که چقدر با مامورین پلیس بد صحبت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
چی رو بد میتونسته بگه مثلا؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟