قالیباف:

حرمت ماشین‌ها نباید بیشتراز شهروندان باشد

شهردارتهران با تاکید بر پیاده راه سازی و انسان محور بودن شهر گفت: نباید ماشین ها حرمت بیشتری در شهر نسبت به شهروندان داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۲۱۷۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷ 25 February 2014
|
4846 بازدید
شهردارتهران با تاکید بر پیاده راه سازی و انسان محور بودن شهر گفت: نباید ماشین ها حرمت بیشتری در شهر نسبت به شهروندان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد باقر قالیباف ˈروز سه شنبه درمراسم سیزدهمین کنفرانس بین الملی حمل و نقل عمومی افزود: ایجاد پیاده روها تبدیل به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با ذکر مصادیقی از پیاده راه سازی در بازار تهران گفت: در دوره گذشته برای ایجاد پیاده راه در برخی بخش های شهر به ویژه بازار تهران فشارهای روانی و سیاسی زیادی به مدیریت شهری وارد آمد چرا که این تصمیم را باور نداشتند.

شهردار تهران افزود: در گذشته برای ایجاد پیاده روها مرتب گوشزد می کردند که در تصمیم ات تجدید نظر کن! اما با وجود همه مشکلات بالاخره کسبه بازار و مردم باور کردند که ایجاد پیاده رو تصمیم درستی است و می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی حمل و نقل عمومی را مهمترین مساله کلان شهرهای کشور خواند و تصریح کرد: حمل و نقل عمومی نیز باید به مطالبه عمومی بدل شود.

قالیباف گفت: حمل و نقل عمومی؛ اقتصاد، مسایل اجتماعی و محیط زیست را در سیطره خود قرار داده و امروز کمتر اندیشمندی در مسایل اقتصادی، جامعه شناسی و زیست محیطی را می توان یافت که موضوع حمل و نقل را باور نداشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنفرانس مهندسی ترافیک گفت: جمع شده ایم تا دغدغه ها و مشکلات شهری را برطرف کنیم و زندگی انسان ها را بهبود ببخشیم که اگر به این نتیجه دست نیابیم یعنی خوب عمل نکرده ایم.

شهردارتهران مهمترین چالش این شهر را آلودگی هوا و آلودگی صوتی برشمرد و بر تأثیرگذاری حمل ونقل عمومی در سطح جامعه تاکید کرد.

وی افزود: در صورتی که بودجه مورد نیاز تامین شود، شهرداری قادر به ساخت 30 کیلومتر مترو در سال است.

قالیباف تاکید کرد: ظرفیتی در شهر تهران فراهم شده که اگر در گذشته سالی سه کیلومتر مترو ساخته می شد اکنون با توجه به شرایط فعلی دریک سال 12 تا 14 کیلومتر مترو ساخته می شود.

قالیباف راه برون رفت از معضل آلودگی هوا را توجه به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست شهر دانست و گفت: در همه اقدامات باید دو شاخص مهم دسترسی و یکپارچگی در حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار دهند در غیر این صورت قادر به حل مشکلات نخواهند بود.

وی با تاکید بر مقوله فرهنگ سازی در حمل و نقل عمومی گفت: به امکانات و ظرفیت های شهرتهران به اندازه کافی توجه نشده به همین دلیل بهره لازم برده نمی شود.

قالیباف با انتقاد بر درج برخی مقالات و گفت و شنودها افزود: نباید فرصت را به دست کسانی بسپاریم که بحث تخصصی کاری و سلامت مردم را به منافع خود و قلم و رفتار و فرهنگ سیاسی خود ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: برخی گفت وشنودها به گونه ای به مردم توضیح داده می شود که صادقانه و درست نیست.

شهردارتهران گفت: اعتقاد دارد نخبگان با نظارت بر تصمیمات مدیریت شهری می توانند راهنمای آنها باشند ضمن آنکه منتقد نیز هستند.

وی باانتقاد به تصمیمات مقطعی کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: این تصمیم ها باید پایان یابد چرا که اجرای طرح زوج و فرد از در منازل به معنای تشویق کردن شهروندان به بی قانونی است و به منزله آن است که آنان نمی توانند از ابتدایی ترین حقوق اولیه خود استفاده کنند.

قالیباف یادآور شد: در کشورهای پیشرفته دنیا دولت های مرکزی موضوع حمل و نقل و شبکه های ریلی را برعهده می گیرد و به مردم برخوردار نیز بابت استفاده از حمل و نقل عمومی، سوبسید می دهند.

شهردار تهران گفت: قادرهستند در دوره سوم مدیریت شهری آلودگی هوا ی تهران را برطرف کنند.

قالیباف همچنین یادآور شد: در سال حدود 150 روز هوای سالم در شهر داریم و هوای پاک نیز به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی افزود: در یک دوره پنج ساله می توانند تعداد روزهای سالم را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم و این نشست ها و رویکردهای علمی ما را به نتیجه مطلوب می رساند.

سیزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل از امروزشش اسفند کار خود را آغاز کرده و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟