روند رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در دو سال اخیر نزولی بوده است.
به گزارش ایسنا، براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران از شش ماهه اول سال 1388 تا شش ماهه دوم سال 1392 همراه با نوسان بوده است.
براین اساس رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول سال 1388 معادل 628 امتیاز از مجموع 1000 امتیاز بوده است.
پس از آن در ارزیابی صورت گرفته در شش ماهه دوم سال 1388 رضایتمندی مشتریان مقداری افزایش و به 632 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است.
در شش ماهه اول سال 1389 نیز روند رو به رشد رضایت مشتریان ادامه داشته و به 638 از 1000 امتیاز رسیده است. در شش ماهه دوم سال 1389 هم روند صعودی رضایت مشتریان همچنان ادامه داشته و به 641 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است.
روند صعودی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول سال 1390، شش ماهه دوم سال 1390 و شش ماهه اول سال 1391 همچنان ادامه داشته و به ترتیب به 648، 660 و 665 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است.
با این حال از شش ماهه دوم سال 1391 روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار ایران آغاز شده بهگونهای که رضایت مشتریان به 657 امتیاز از 1000 امتیاز کاهش یافته است.
روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول و دوم سال 1392 نیز ادامه داشته و به 652 امتیاز از 1000 امتیاز کاهش یافته است.