بازدید 1977

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر لزوم تشکیل شورای عالی دفاعی

کد خبر: ۴۳۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰ 28 August 2014
رئیس جمهوری عراق در جریان دیدار با فرمانده منطقه مرکزی نیروهای آمریکایی مسئله تشکیل شورای عالی دفاعی برای بازسازی ارتش را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش (ایسنا) به نقل از سایت المسله، ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در نشستی که با حضور مقامات عراقی در بغداد برگزار شد، همکاری‌های نظامی میان دو کشور برای مقابله با شورشیان دولت اسلامی عراق و شام "داعش"را مورد بررسی قرار داد و فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق نیز خواستار تشکیل شورای عالی دفاعی متشکل از سیاستمداران و کارشناسان امنیتی و نظامیان شد.

طرفین در این نشست به مذاکره درخصوص آخرین تحولات امنیتی در منطقه و به ویژه در عراق و همچنین درخواست‌های مربوط به هماهنگی و همکاری میان نیروهای آمریکایی و عراقی را برای از بین بردن نیروهای دولت اسلامی (داعش) پرداختند.

از سوی دیگر اوستن بر حمایت آمریکا از عراق در مقابله با حملات تروریستی تاکید کرد و افزود: آمریکا در کمک رسانی به آوارگان و ارائه کمک‌های ضروری به آنها پیشتاز بوده است و اکنون آماده حمایت از نیروهای عراقی است.

وی همچنین تلاش‌های معصوم برای تشکیل دولت را ستود و بر لزوم تسریع در روند تشکیل آن به منظور دفاع از کشور و ارائه خدمات ضروری به شهروندان تاکید کرد.

از سوی دیگر، سلیم الجبوری ،رئیس پارلمان عراق در جریان نشست خود با اوستن بر لزوم گسترش همکاری‌ها میان دو کشور برای پایان دادن به بحران امنیتی در کشور و پیشبرد روند سیاسی تاکید کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر موقت عراق نیز در جریان دیدار با اوستن تحولات امنینی در عراق را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم همکاری امنیتی میان دو کشور بر اساس توافقنامه استراتژی امنیتی میان دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه دو حمله هوایی جدید به پایگاه‌های داعش در نزدیکی استان اربیل انجام دادند و بدین وسیله شمار حملات هواپیماهای آمریکایی علیه داعش از هشتم ماه جاری به 98 حمله رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی