بازدید 2248

«حامد کرزی» تا انتقال قدرت در «ارگ» می‌ماند

کد خبر: ۴۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ 01 September 2014
سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان گفت: حامد کرزی تا پیش از واگذاری قدرت و تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، «ایمل فیضی» سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان گفت: حامد کرزی تا پیش از واگذاری قدرت و تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، این موضوع کاملا قانونی است  که تا زمان اعلام رئیس‌جمهور منتخب از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان و برگزاری مراسم تحلیف، بیاد رئیس جمهور کنونی بکار خود ادامه دهد.

فیضی ضمن رد گزارش‌ها و اظهاراتی که در مورد کناره‌گیری حامد کرزی پیش از تحلیف رئیس‌جمهور جدید، تاکید کرد که حامد کرزی پیش از انتقال قدرت به رئیس‌جمهور جدید از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

روز گذشته «عبدالستار سعادت» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: حامد کرزی تاکید کرده که ارگ ریاست‌ جمهوری را روز سه شنبه ترک خواهد کرد و قدرت را به 2 معاون خود واگذار می‌کند.

از سوی دیگر، رئیس‌ جمهور کنونی افغانستان پیش از این تاکید کرده بود که روز سه شنبه 11 شهریور ماه سال جاری ارگ ریاست‌ جمهوری را ترک خواهد کرد.

با طولانی شدن روند بررسی و ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست‎جمهوری افغانستان، انتظار می‌رفت که مراسم تحلیف رئیس‌جمهور افغانستان در زمان تعیین شده 11 شهریور ماه سال جاری برگزار شود که این موضوع با جنجال‌های ناظران تیم‌های انتخاباتی در کمیسیون مستقل انتخابات این کشور روند بازشماری و ابطال آرا را طولانی کرد.

«یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل نیز از قبل اعلام کرده بود که روند بررسی و ابطال آرا در تاریخ تعیین شده به پایان نخواهد رسید و خواهان تمدید 1ماهه برای رسیدگی به این موضوع شده بود.

اما با این حال دیداری که بین یان کوبیش و حامد کرزی در پنج شنبه هفته گذشته صورت گرفته بود، کوبیش از اتمام روند بررسی و ابطال آرا و به دست آمدن توافق میان کاندایداها ابراز امیداوری کرده و خاطرنشان می‌سازد که این روند در 19 شهریور ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی