بازدید 2756

می‌خواهند ژاپن را جایگزین فوتسال ایران کنند

کد خبر: ۴۳۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳ 02 September 2014
رئیس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال می‌گوید مسئولان برگزاری مسابقات گرندپریکس برزیل قصد دارند به تدریج ژاپن را به عنوان نماینده آسیا در این مسابقات جایگزین ایران کنند. وی همچنین با ابراز ناراحتی از عدم تشکیل کمیته فنی فوتسال گفت: به خاطر اینکه فوتسال در اولویت فدراسیون نیست، این کمیته تشکیل نمی‌شود.

عباس ترابیان در گفتگو با مهر، درباره وضعیت حضور تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرند پریکس برزیل با بیان مطلب فوق اظهار کرد: من به دعوت شدن ایران خوشبینم. البته هنوز تا زمانی که دعوتنامه رسمی به دستمان نرسد هیچ چیزی قطعی نیست ولی مسئولان برگزاری قول دادند که ایران هم در این مسابقات حضور داشته باشد.

وی افزود: به خاطر مشکلات مالی، برگزاری این بازی‌ها را شهردار شهر ریو تقبل کرده است که وی باید قرارداد را امضا کند.

رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه کشور ژاپن هزینه‌های زیادی برای حضور در گرندپریکس انجام داده است، گفت: آنها زرنگ هستند و حتی برای این مسابقات اسپانسر می‌برند. نظر مسئولان برگزاری گرندپریکس هم این بوده که به تدریج ژاپن را نماینده فوتسال آسیا کنند و این تیم را به جای ایران به این بازی‌ها ببرند.

ترابیان در پاسخ به این سئوال که "با کدام یک از مسئولان گرندپریکس برای حضور ایران در این مسابقات رایزنی داشته است"؟ تصریح کرد: نمی‌توانم نام طرف مقابل را مطرح کنم. من از روزی که مسابقات گرندپریکس آغاز شد ارتباط نزدیکی با مسئولانش داشتم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ناکامی تیم فوتسال دبیری در جام باشگاه‌های آسیا هم گفت: دبیری در این بازی‌ها دچار معضل شد. تیمی که بازیکنانی اصلی و کلیدی‌اش دچار بیماری شوند، کارایی‌اش را از دست می‌دهد. واقعا باید منصفانه به این ماجرا نگاه کرد. وقتی بازیکنان یک تیم در کشور خارجی دچار یک بیماری می‌شوند، همه وحشت‌زده می‌شوند.

رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه هنوز به مدیریت و درایت حسین شمس اعتقاد دارد، تاکید کرد: قطعا اگر شرایط، شرایط خوب و مناسبی بود دبیری می‌توانست کار را جلو ببرد و به مشکل نمی‌خورد. البته این مسائل باید باعث شود تا برای آینده برنامه بهتری داشته باشیم. ما باید از نظر فنی تلاش بیشتری کنیم چون تیم‌های دیگر دارند "دندان نشان می‌دهند" و هر سال پیشرفت می‌کنند.

ترابیان با اشاره به سیاست فوتسال ژاپن تاکید کرد: ژاپنی‌ها یکی از داوران برجسته و با سابقه فوتسال خود را در کمیته فوتسال آسیا دارند و تمام تلاششان این است که بتوانند در آسیا به رتبه اول برسند. هدفگذاری آنها این است که ایران را پشت سر بگذارند. ما هم باید به این شکل به قضیه نگاه کنیم. ما باید برنامه بلند مدتی را برای فوتسال تدوین کرده و آنرا در کشور اجرایی کنیم.

وی درباره عدم موافقت رئیس فدراسیون فوتبال با تشکیل کمیته فنی فوتسال، گفت: کمیته فنی می‌توانست به فوتسال کمک کند. این کمیته می‌توانست برنامه بدهد ولی علت عدم تشکیل آن کاملا روشن است. اصولا در کشور ما و فدراسیون فوتبال، به رشته فوتسال به عنوان موضوعی که در اولویت نیست، نگاه می‌شود. حتی به فوتسال در سطح تیم‌های امید و جوانان فوتبال هم نگاه نمی‌شود.

ترابیان افزود: صرفنظر از اینکه فوتسال بارها پای آبروی فوتبال هم ایستاده است و آبروداری کرده است. الان همین قضیه درباره تیم فوتبال ساحلی هم تکرار می‌شود و این رشته هم به سرنوشت فوتسال دچار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه کمیته فنی در فوتسال "کشک" نخواهد بود، گفت: چون اسم خودم در فهرست پیشنهادی اعضای کمیته فنی قرار داشت از علی کفاشیان این موضوع را پیگیری نکردم ولی همانطور که گفتم تشکیل این کمیته می‌تواند به فوتسال کمک شایان توجهی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی