بازدید 19351
19351 بازدید
خودروهایی که روی دست میمانند
با توجه به بلاتکلیفی بازار و یکسره نشدن ماجرای قیمتگذاری، «رشد» تولید خودرو چندان برای فعالان صنعت خودرو هیجانانگیز و خوشحالکننده نیست.
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲ 07 September 2014
کد خبر: ۴۳۲۶۰۶
| ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲ 07 September 2014
| 19351 بازدید
19351 بازدید
تازهترین آمار وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در حالی از رشد حدودا 74 درصدی تولید خودرو در پنج ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه حکایت میکند که بهنظر میرسد با توجه به بلاتکلیفی بازار و یکسره نشدن ماجرای قیمتگذاری، این «رشد» چندان برای فعالان صنعت خودرو هیجانانگیز و خوشحالکننده نیست.
به نوشته دنیای اقتصاد، چند ماه میشود که تولید خودرو در ایران از حالت رکود خارج شده و در مسیر صعود نیز قرار گرفته است و این موضوع میتواند تضمینی برای اشتغال و کاهش هزینههای تولید باشد، اما حالا مساله خودروسازان این است که محصولات تولیدیشان را چگونه بفروشند.
داستان از این قرار است که در حال حاضر بسیاری از مشتریان توان خرید خودرو را از دست داده و برخی هم هنوز منتظر کاهش قیمتها هستند و از همین رو بازار بلاتکلیف مانده و خودروسازان به راحتی قبل نمیتوانند محصولات خود را بفروشند و تامین نقدینگی کنند. حال اگر قرار بر تداوم این داستان باشد، افزایش تولید (در کنار همه محاسن آن از جمله کاهش هزینههای سربار تولید)، به دغدغه خودروسازان نیز تبدیل خواهد شد، چه آنکه وقتی بخشی از مردم خرید خودرو را تحریم کنند، خودروهای تولیدی بهنوعی روی دست آنها (خودروسازان) میماند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان باید با تغییر روشهای فروش، امکان خرید خودرو را بیشتر فراهم بياورند، اما خودروسازان نیز تاکید میکنند که بهدلیل محدودیت منابع مالی، دستشان برای این کار چندان باز نیست.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.